TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • samme dyser pÃ¥ 4age og 4agze

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #216837  av lauby_f
 
lurer egentlig bare på om det er samme dyser på blue top 4age og 145hk 4agze? hva er evt forskjell? størrelese?

hva står egentlig jdm for? ser at det blir nevt i sammenheng med noen supraer osv.. ville kanskje hjulpet meg og forstå et par tingen litt lettere om jeg visste hva det betø.

mvh. Fredrik

 #216876  av Speedy_g
 
JDM står for Japanese Domestic Market skulle jeg mene:)

 #216886  av Morten
 
ikke samme dyser, agze har større (men de passer fysisk om hverandre)

Edit:
Bluetop: 182cc (basetrykk 2.55kg/cm2, topfeed)
Redtop: 235cc (basetrykk 2.9kg/cm2, topfeed)
20v: 295cc (basetrykk 2.55kg/cm2, sidefeed)
4AGZE: 365cc (basetrykk 2.55kg/cm2, topfeed)

 #217474  av lauby_f
 
ok. vet du, ellel rnoen andre hvordan det er med kammene på disse to motorene? er det til noe hjelp å sette over gze kammene i 4age? eller lønner det seg med trimkam?

mvh.

 #217538  av ArildM
 
Litt off topic, men har bluetop og redtop samme effekt da?

Synes i alle fall bluetopen jeg har på den nye Mr2'n er mye snillere i forbruk, men kan det ha med dysene å gjøre?

 #217568  av lauby_f
 
red top har 140 ell no.
blue top har 125..

 #217700  av lauby_f
 
ingen som vet noe angående kammene?
mvh.

 #217705  av Morten
 
Det er motsatt enn det du foreslo. :wink: 4AGZE har mildere kammer enn Bluetop.

Bluetop: 240grader, 7.56mm løft
AGZE (og redtop): 232grader, 7.1mm løft

 #217707  av lauby_f
 
okay, takk for hjelpen.. har sendt deg en pm :D