TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Jeg kjøper meg en celica 96 ST200

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #217601  av Lassie

Hei hopp alle sammen!

Da har jeg egentlig nesten så godt som kjøpt meg en celica 96 ST200 som har gått 1600000. Bilen virket for meg helt strøken, men det er jo mulig det er noe som burde sjekkes litt mer opp i.

Kan noen gi meg en liten peilepinn på hvilke problemer som pleier å komme med disse bilene når de passerer 160 - 200k? Er det noe spesielt jeg bør se etter?

#217617  av peterK

Du bør sjekke dørene, en del sliter med at rusten starter innenfra, og spiser seg utover! Det kommer jo til å koste hvis det først har fått gått over hele døren :+

Ellers så vil jeg anbefale deg å bruke pengene på en NAF-test, de går grundig igjennom og sjekker verdier på div. ting motoren foretar seg.

Les historien på bilen, og sjekk spes. etter at registerreim er byttet rundt 100.000

Ellers så har ikke jeg noe annet å påpeke, motorene er fine de, så lenge de blir tatt godt vare på.

Noe du har kunnet sjekke er oljeforbruk, det er rimelig og fikse, men man kan få prisen litt ned hvis det er unormalt høyt :)

#217649  av Lassie

Det med rust på dørene var ikke noe problem. Hadde egentlig ikke tenkt å ta NAF-testen, men det er muligens ikke så dumt. Peiling på hva det vil koste meg ca.?

Når det gjelder oljeforbruk fikk jeg vite at den bruker ca. halvliter i halvåret. Det er vel ikke allverdens for en 96' vel?

#217671  av peterK

Tro meg, NAF-testen er verdt pengene, troooor den lå rundt tusenlappen, men den er like nyttig for deg, som for selger. Jeg fikk iallefall gått innpå et kompromiss, at vi delte :)

Halvliter i halvåret sier meg lite, kommer an på hvor langt den går...