TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MK's Celica Gt-4

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#207279  av Gt-4-Ever

Luftfilter ankommet! :D HKS- Super Power Flow
Skal monteres asap! Kommer mer bilder da! :)
Vedlegg
DSC00069.JPG
DSC00069.JPG (292 kiB) Vist 783 ganger
DSC00068.JPG
DSC00068.JPG (206.23 kiB) Vist 783 ganger

#207337  av Andy_Celica

Gt-4-Ever skrev:Luftfilter ankommet! :D HKS- Super Power Flow
Skal monteres asap! Kommer mer bilder da! :)
Hvor bestilte du det? og hva betalte du for det? jeg har et slikt selv, men tror det er modent for utbytting. :D

#207430  av Gt-4-Ever

Bestilte via Carina (Neemi) på forumet! :D Hør med henne om pris og slikt!

#209039  av ventreC

Liker jobben du har gjort innvendig! Interiøret har blitt veldig mye bedre! Hva er neste steg i prosjektet?

#209090  av Gt-4-Ever

Bytte ut litt stereo, lakkere interiørdetaljer, trekke om stoffet i dørsidene til samme farge som setene, modde litt til motormessig for å få litt mer hk. :D

Tror motor er prioritet for øyeblikket. Satser på mellom 230-250 hk. :D

#212179  av kystjegeren

Gt-4-Ever skrev:Bytte ut litt stereo, lakkere interiørdetaljer, trekke om stoffet i dørsidene til samme farge som setene, modde litt til motormessig for å få litt mer hk. :D

Tror motor er prioritet for øyeblikket. Satser på mellom 230-250 hk. :D
Hva tenker du å gjøre med motoren?
List opp:D gjerne med flere alternativer
og prisantydning.

Så kan du få innspill fra andre... :wink:

#212770  av Gt-4-Ever

Først blir det nok effektanlegg og downpipe. :) Ca. 10000,-

Mongoose anlegg:

New Design! Performance Exhaust (Stainless Steel) 3 piece comes with Flexible Joint and 2.5" Bore. Mandrel Bent, Single 4.5" Slashcut tailpipe - Free Flow system with Lifetime Guarantee

Aussie Exhaust Downpipe:

3" Exhaust High Flow Downpipe to replace cast elbow and cat, Accepts standard oxygen sensor, With 2 optional bungs for other sensors. Will fit to a standard front pipe or aftermarket systems. High Performance coated silver.

This downpipe vastly improves exhaust gas flow from the turbo, reducing spool up time, it also provides a smooth and direct path for wastegate gasses, which further improves gas flow once the wastegate opens.

Deretter er det mulig jeg kjøper en Apexi Boostcontroller (AVC-R) ca. 3500,-.

Da vil jeg oppnå en økning på 20-30 hk, har jeg hørt (hvis jeg stiller opp turbotrykket fra 0,7-0,9 bar) :D
Vedlegg
2001.jpg
2001.jpg (7.44 kiB) Vist 1768 ganger
ausdownpipegt4.jpg
ausdownpipegt4.jpg (4.37 kiB) Vist 1768 ganger
st185mongoose.jpg
st185mongoose.jpg (4.63 kiB) Vist 1768 ganger

#212772  av Gt-4-Ever

Slik ble motorrommet med luftfilter montert. :D
Vedlegg
Motoren min.JPG
Motoren min.JPG (208.13 kiB) Vist 782 ganger
Luftfilter.JPG
Luftfilter.JPG (311.5 kiB) Vist 786 ganger

#212775  av Gt-4-Ever

Har også bestilt facelift senterdelen mellom baklyktene brukt for ca. 550,- siden den koster 2700,- hos Toyota. :shock: Passer den til min bil så skal jeg bestille begge faceliftbaklyktene hos Toyota ca. 1400,- for begge. :) Da er det tvilsomt at noe mer blir gjort utvendig...syns den er perfekt nå. :)

#212822  av ErikG

Om du ikke har bestilt eksos enda, vil jeg annbefale og høre med for eksempel Svendsen eksos om å lage en til deg. Da får du det akkuratt som du vil, og det tar ikke borti noe steder. Har mongoose selv og det tar borti gearkassa og endepotta står liksom på skrå ut bak. Skal få dem til å modifisere min eksos. Etter hva jeg har forstått koster det ikke noe mer enn det du anntyder for komplett eksos hos Svendsen enn et ferdig.

#213268  av Gt-4-Ever

ErikG skrev:Om du ikke har bestilt eksos enda, vil jeg annbefale og høre med for eksempel Svendsen eksos om å lage en til deg. Da får du det akkuratt som du vil, og det tar ikke borti noe steder. Har mongoose selv og det tar borti gearkassa og endepotta står liksom på skrå ut bak. Skal få dem til å modifisere min eksos. Etter hva jeg har forstått koster det ikke noe mer enn det du anntyder for komplett eksos hos Svendsen enn et ferdig.
Har hørt at det er kommet et nytt oppdatert anlegg fra moongoose. Tror du ikke feilen er utbedret der? Vet sef. ikke om du har det nyeste, men spør bare. :)

#214118  av Gt-4-Ever

Da var tråden kmin flyttet fra Bilstereo til Prosjekter, syns den passet bedre her! :)

GOD JUL ALLE SAMMEN!!! :P

Mvh

Mats

#216147  av Gt-4-Ever

Liten oppdatering! :) Har byttet baklykter og senterdel til faceliftversjonen. Mye bedre syns jeg! :D
Vedlegg
DSC00664.JPG
DSC00664.JPG (267.87 kiB) Vist 774 ganger
DSC00668.JPG
DSC00668.JPG (268.14 kiB) Vist 783 ganger
DSC00665.JPG
DSC00665.JPG (278.53 kiB) Vist 779 ganger

#216189  av Tomera

Veldig pen bil!
Men unnskyld at jeg sier det:
Forferdelig vinge! :?
Få på den orginale spoilern samt en rundt stuss! Så blir den, værtfall etter min smak, veldig pen! :wink:

#217745  av GT4 CS

Gt-4-Ever skrev:
ErikG skrev:Om du ikke har bestilt eksos enda, vil jeg annbefale og høre med for eksempel Svendsen eksos om å lage en til deg. Da får du det akkuratt som du vil, og det tar ikke borti noe steder. Har mongoose selv og det tar borti gearkassa og endepotta står liksom på skrå ut bak. Skal få dem til å modifisere min eksos. Etter hva jeg har forstått koster det ikke noe mer enn det du anntyder for komplett eksos hos Svendsen enn et ferdig.
Har hørt at det er kommet et nytt oppdatert anlegg fra moongoose. Tror du ikke feilen er utbedret der? Vet sef. ikke om du har det nyeste, men spør bare. :)
Mitt hadde ELENDIG passform(nye typen), men varmet opp frontrør og bøyde det til, da ble det helt konge, mitt tok opp i girkasse og braket stabstag, kan og være litt klundrete og få justert bakpotte, men må si jeg ble veldig godt fornøyd da alt var justert, pen lyd, lite bråk ved vanlig kjøring, og gromm lyd ved pådrag
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12