TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Billigst mulige deler..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #216626  av Bacardi8

Bilen skal på verksted om noen dager..har fått masse "slamring" i forstillinga. :? Har hatt det på andre biler jeg har eid og da var det foringer som har tatt kvelden, så regner med at det er noe lignende denne gangen også.. Men fins det noen steder der man kan kjøpe forstillingsdeler som ikke koster skjorta? Eventuelt upgrades som polyforinger? :P

#216635  av Master

Komplett polyforingsett til MR2 til ca 7-800 kr på http://www.twosrus.com Men hvis det er noe som "kakler" der fremme vil jeg tippe det er "kakkelstagene" de som forbinder støtdempertårnet med stabstaget. Sjekk at dem er godt skrudd til evt bytt dem. Du får også kjøpt disse stagene fra twosrus.com

#216662  av Bacardi8

Takk! Skal få sjekka iløpet av helga..:)

#217858  av Bacardi8

Da var det sjekket og det viste seg at vaskebrettveiene her oppe har tatt rotta på de øverste delene av venstre demper foran (de som fester mot dempertårnet). Fant i samme slengen ut at høyre caliper henger av å til. Delene kom totalt på 1250,- + moms, men da var det inkludert et oljefilter. Ikke så alt for ille med andre ord..:)

#217929  av Ivar

Bacardi8 skrev:Da var det sjekket og det viste seg at vaskebrettveiene her oppe har tatt rotta på de øverste delene av venstre demper foran (de som fester mot dempertårnet). Fant i samme slengen ut at høyre caliper henger av å til. Delene kom totalt på 1250,- + moms, men da var det inkludert et oljefilter. Ikke så alt for ille med andre ord..:)
Dette kalles et fjærbenslager. Jeg har skiftet det tre ganger på mine MR2er... Pass på at du har nye mansjetter til fjærene. Når disse går i stykker har fjærbenslageret en tendens til å gå i stykker etter hvert.

#217960  av Mr2_666

Bacardi8 skrev:Da var det sjekket og det viste seg at vaskebrettveiene her oppe har tatt rotta på de øverste delene av venstre demper foran (de som fester mot dempertårnet). Fant i samme slengen ut at høyre caliper henger av å til. Delene kom totalt på 1250,- + moms, men da var det inkludert et oljefilter. Ikke så alt for ille med andre ord..:)
Var det ink. calip, eller rep sett til calip? For det er IKKE en billig del til MR2.... Men det får man ofte kjøpt i gos stand på høggeri med garanti. Tips til fremtiden, så gir Toyota andre delenummer til en god del MR2 deler. Mens det i realiteten er samme delen som man feks finner til de andre toyota modellene. Finner du deg et bra verksted, så sjekker de om delen til MR2'en finnes til en annen bil med et annet delenummer. Til en helt annen pris!

#218017  av Bacardi8

Var ikke inkl calipern nei, bare repsett. Var igrunn delene til dempertårnet som kostet mest, men det ble så lite totalt at jeg orker ikke forske på om jeg kan få det billigere..