Hadde splitter nye piggdekk, for MITT bruk trengte jeg sandsekker. Dette hadde ingenting å gjøre med "manglende skills" som dere skal ha det til. Kjørte 4 vintre med mr2'en, da med MYE leking.
Såklart, det fungerer å kjøre mr2 uten ekstra vekt foran på vinterføre.. Er ikke det denne tråden handler om. Den handler om hvorvidt det er noe man kan gjøre for å få mer styrings under leking
Det er et kjent faktum at mr2 understyrer farlig mye når den presses på våt asfalt/grus/vinterføre. Den som nekter på dette nekter rett og slett på fysikkens lover.
Tror få her har ratta mk1 så mye på vinterføre som meg, hør på meg når jeg sier at vekt foran er god medisin mot understyringsproblemer.
Trøndersk vinterføre er vel igrunn saltede veier?
Tror uansett jeg ville tatt det Sindre sier her med en klype salt. Mht at bilen vil oppføre seg bedre med dekkenes tillatte makstrykk.
Tilogmed jeg ser logikken i at det ideelle lufttrykk i dekk avhenger av bilens tyngde/dekk-dimensjon.
Er ikke meninga å være picky her, men når noen ytrer noe så ravende galt klarer jeg ikke å la være å svare