TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva er dette????(motordings)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#21399  av CelicaTurbo

Har 3S-GTE tenning justert av vakum i det hele tatt da?

#21416  av sleeper

hm....hvordan sjekker jeg at den står riktig nå da????
kansje det er grunnen til at den fjusker litt!!?? :?
(syntes det er skumelt av toyota og lage noe som er så enkelt og skru på for uvedkomene og kan ødelege motor...???)

#21427  av turboman

CelicaTurbo skrev:Har 3S-GTE tenning justert av vakum i det hele tatt da?

Nope... ikke noe vakuum-klokke til fordeleren... men, den stiller jo tenningstidspunktet, men sikkert da på en annen måte.. sikkert noen "vekter" eller noe, under rotoren som endrer tenningspunktet...

#21437  av erling

Jostein skrev:Vakumtrykks-regulator,som regulerer tennimgen og roterer stiften motsatt vei...
Elektronisk tenning har ikke stift.. :)

#21492  av CelicaTurbo

tenker det er posisjon på trottle, men i hovedsak luftmengden inn i motor som bestemmer tenningspunkt jeg.. det er ihvertfall ingen vakum koblet til fordeleren og det er vel slik som man gjorde i "gamle dager" :)

#21832  av larsst185

en kompi av meg har ac,han har en sånn dings under panseret,jeg har ikke ac og heller ikke en slik dings så den er nok mest sansynlig til noe ac greier ja :lol:

#21871  av CelicaTurbo

ok, "ac idle up valve"-dingsen er det nok da. Vet det skal stå en slik på torpedoveggen men aner ikke hvilken det er, er mye rart av vakumgreier der og jeg ser ikke nærmere på det før det blir et problem :)

#21881  av sleeper

hm.....så kjipt da....!! :(
hadde håpet at det var noe liiiit mer spennende da.... :? :shock:

men da er det antagelig ikke no farlig og skru på den da....(ikke så mye ivertfall)

#21885  av Mr2 Mk2

sleeper skrev:hm.....så kjipt da....!! :(
Hehe Kanksje en Turbo?Hadde det vært noe spennende ville du nok visst hva det var...

#21888  av chris

Jostein skrev:
sleeper skrev:hm.....så kjipt da....!! :(
Hehe Kanksje en Turbo?Hadde det vært noe spennende ville du nok visst hva det var...
Jasså, spydigheter ute og går? :D

#21972  av sleeper

hehe..... kunne jo vært en bensinstrykk regulator eller no da......

#22120  av CelicaTurbo

følgende er et bilde av "AC idle up valve" fra en ST165 som jeg tilfeldighvis fant på http://homepage.ntlworld.com/celicagt4/

Bilde

Da er vel dingsen forklart 100% sikkert :)

#22155  av henningl

Og takk og bukker rettes til meg, som var først til å komme med riktig svar :twisted:

#22161  av CelicaTurbo

hehe :)

#22215  av sleeper

Takker og bukker for alle svar.... :D :D :D :D (da kan jeg jo ta den vekk da jo :D :D :D )