TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• FÃ¥tt meg Celica T-23 :)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #218362  av Sniff

Endelig fikk jeg bilen hjem etter ca en måneds venting. Bilen er importert fra italia gjennom tyskland, og derfor tok det litt ekstra tid med papirer å slikt.
Bilen er en 2000 modell kjørt 90.000km og ser veldig bra ut :)

Tenker 18" felger og senking til sommeren. :D

Utenom har jeg en Kenwood mp3 spiller som jeg gjerne skulle sett inn i bilen, lurer derfor på om noen av dere har tips til dette, med tanke på original spilleren og cd veksleren som tar ett ekstra "rom" i dashbordet.

Viss noen har andre tips de vil dele så vil jeg gjerne høre det :)
Vedlegg
...
...
DSC00366.JPG (129.96 kiB) Vist 164 ganger
bilen
bilen
DSC00365.JPG (138.09 kiB) Vist 161 ganger

#218366  av arctic_celi

Grattis!!!!!
og velkommen til ts-ogn.no :D

God og morsom bil du har kjøpt deg ;)
Hva betalte du for den?

Angående felger så har jeg noen som passer perfekt for bilen din.
Har 18" SMC D felger med Nokian NRY dekk som jeg vuderer å selge.

Ser mye penere ut når man senker bilen da.
Så høres ut som du har en god plan :wink:
Vedlegg
garage.jpg
garage.jpg (53.41 kiB) Vist 170 ganger
d.jpg
d.jpg (26.49 kiB) Vist 1080 ganger

#218370  av Sniff

Tusen takk :D

Med avgifter og alt betalt kommer bilen på ca 150.000.

Hvilken pris tenkte du på for felgene? Og vet du om en god plass å kjøpe senkesett\fjører, men dette blir først til sommeren da jeg må få spart opp litt penger. :)

#218374  av arctic_celi

Sniff skrev:Tusen takk :D

Med avgifter og alt betalt kommer bilen på ca 150.000.

Hvilken pris tenkte du på for felgene? Og vet du om en god plass å kjøpe senkesett\fjører, men dette blir først til sommeren da jeg må få spart opp litt penger. :)
Du får gi meg et bud på de.
Men du må sjekke prisen på de ny... før du gjør det.
Fks på http://www.felgimport.no, der står prisen pr felg uten moms.
(sjekk gjerne andre steder også)
Dette er DYYYYRE felger 8) men man får det man betaler for. :wink:

#218383  av celicat23

50-60mm senking og 19" felger er perfekt.

Bilde

Med 18" blir det alt for mye gummi ;-)

#218399  av arctic_celi

celicat23 skrev:Med 18" blir det alt for mye gummi ;-)
hehe...smaken er som baken..

Må jo gå ann å bruke bilen uten å være redd for å bulke/skade felgen hvergang det ligger en stein eller et lite hull veien.
Men det er ingen som kan krangle på at 19" er finest :wink:

#218418  av Jon Are

GRATULERER!!! :D

Tips til Mp3, DVD spiller. Passer perfekt inn i "Dobbel DIN" hullet.

In-Dash DVD Multimedia AV Receiver - CD-spiller, RDS radio, DVD, forsterker . . alt i ett !

Her har du et komplett anlegg med CD-spiller, DVD, RDS radio og skjerm - med innebygd 4x50 watt MOSFET forsterker.
Vedlegg
Kenwood_DDX6029.jpg
Kenwood_DDX6029.jpg (33.34 kiB) Vist 1026 ganger
CIMG0114.JPG
CIMG0114.JPG (319.85 kiB) Vist 163 ganger

#218444  av Dennis87

Panasonic CQ-VD6503 er også et veldig godt valg :)

har selv denne å passer utmerket i celicas dobbel din.

tips! kjøp på Ebay fra USA å få dem til å sende som gave, fikk min helt ny for 5500 kr med frakt fra USA.

syke priser i norge :roll:
Vedlegg
CQ-VD6503
CQ-VD6503
imagine.jpeg (25.47 kiB) Vist 1003 ganger

#218473  av Sniff

takker for alle svar :D

går for 18" tror jeg uansett, på grunn av veistandarden her er ikke akkuratt topp, så derfor passer det bedre med litt mer bruksfelger.
Men for all del 19" ser best ut :)

Har veldig lyst på slik en dvd spiller ja, men det koster jo litt :roll:

Kommer nok kanskje i fremtiden :)

forresten så tok jeg lakkrens og bonte bilen idag og synes resultatet ble meget bra, ikke det beste bildet men men... :wink:
Vedlegg
DSC00372.JPG
DSC00372.JPG (93.68 kiB) Vist 166 ganger
 #218541  av jsun

Husk at når du skal ut med den gamle spilleren, så er den skrudd fast, slik at du må demontere midtkonsollen din først. Begynn med å ta av gir-kula (Skrues av), så er det bare å jobbe seg oppover. Mest klips men noen skruer (Ved AC'n).
Om du skal ha "single DIN" spiller, finnes det en plast sak som du kan blende ut hullet med.

#218546  av Dennis87

Er også lurt å holde et øye med oljeforbuket på disse bilene pga trange oljekanaler, så dem kan begynne å bruke en del olje.

Fikk byttet motorblokka i min for noen uker siden på garanti.

Er utvidet garanti til 7 år på motor og girkasse, regner med det er samme selv om den er importbil.
så du har ikke god tid :P

#218550  av Magne_F

Har noen noe skriftelig om at det er utvidet til 7 års garanti på disse? Regner da med at det også gjelder MR2 med samme motor.

#218573  av jsun

Dennis87 skrev:Er også lurt å holde et øye med oljeforbuket på disse bilene pga trange oljekanaler, så dem kan begynne å bruke en del olje.

Fikk byttet motorblokka i min for noen uker siden på garanti.

Er utvidet garanti til 7 år på motor og girkasse, regner med det er samme selv om den er importbil.
så du har ikke god tid :P
Enig med du :wink:
Les min første post i dette forumet: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=3827

#218726  av Dennis87

Magne_F skrev:Har noen noe skriftelig om at det er utvidet til 7 års garanti på disse? Regner da med at det også gjelder MR2 med samme motor.
Har det ikke skriftlig, men har fått det bekreftet av 3 forskjellige hos toyota på 2 forskjellige plasser + at jeg fikk byttet motor på min 2000 Celica for 3 uker siden.

Så bra sikker på at det stemmer :P

Hvis MR2'en din bruker olje får du tute å kjøre ned til nærmeste Toyota og dem hjelper deg nok :wink:

Når jeg var innom toyota med min og sa min hadde høyt oljeforbruk fikk jeg time med en gang 4 uker senere uten problemer. :)
 #218768  av Sniff

jsun skrev:Husk at når du skal ut med den gamle spilleren, så er den skrudd fast, slik at du må demontere midtkonsollen din først. Begynn med å ta av gir-kula (Skrues av), så er det bare å jobbe seg oppover. Mest klips men noen skruer (Ved AC'n).
Om du skal ha "single DIN" spiller, finnes det en plast sak som du kan blende ut hullet med.
takker for svar!

denne plast tingen til å tette hullet med, er det noe man kan få tak i overallt eller må jeg til toyota?