TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• @lpher's Lexus GS300 familywagon

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #218453  av @lpher

Har vært alt annet enn aktiv på bildefronten lately..to say the least ;) So here goes...

Dette blir en in-the-making tråd...så ikke føl dere presset til å si bilen er nydelig just yet! :D Da en dønn original mk2 GS...lets face it...ikke starter siklemusklene på så alt for mange :D That is...until man får gjort "noen nødvendige grep" på den :D

Jeg vil oppdatere denne tråden hver gang det er gjort nevneverdige endringer...

PS! Som dere sikkert ser varierer det sterkt hvor fotografisk bra bildene er...men...jeg holder enda på å lære med fotografering med ordentlig kamera...so...lets hope ill get better at it...in time! :D

#218454  av CelicaGT

Kom med eit par bilder av bilen, så vi kan bedømme dine ferdigheter :-)

#218455  av @lpher

Her er (endelig) FØR-bildene ;)
Vedlegg
IMG_0034_CROP.jpg
IMG_0034_CROP.jpg (507.2 kiB) Vist 1047 ganger
IMG_0033_SMALL.jpg
IMG_0033_SMALL.jpg (485.22 kiB) Vist 1021 ganger
IMG_0030_SMALL.jpg
IMG_0030_SMALL.jpg (335.98 kiB) Vist 1036 ganger
Sist redigert av @lpher den 21 jan 2007 22:51, redigert 5 ganger totalt.

#218458  av celicat23

Fin bil, elendige felger :-) Hehe

Fra en super-amatør fotograf til en annen:

Når det gjelder bildet så tenk litt mer på hva som er rundt bilen. Stolpen som er rett ved bilen burde ikke ha vært der f.eks. Og bakgrunnen er rotete, uintressang og stygg (sikkert fin by, men trist på bilde).

Det veldig mange gjør feil er at de tenker kun på bilen, og ikke hva som er rundt den. Og når de tar bildet så prøver de å få med MINST mulig bakgrunn - og bare bil. Det fungerer stort sett ikke. Gå litt lengre unna, og ikke vær redd for å ha med litt mer enn bare bilen på bildet. Det gjør det litt mer intressangt. Så sant du velger en bedre bakgrunn enn det du gjorde her da ;-)

Bruk tid. Ikke ta 3 kjappe bilder, dra hjem og tro du har blinkskuddet. Gå MINST 1 runde rundt bilen, og se på alle vinkler: hvordan bilen tar seg ut i forhold til bakgrunnen. Tenk hvor lys kommer i fra (aldrig ta bilde mot lys). Og så ta en haug bilder! En typisk "foto session" jeg har hatt med bilene mine er på rundt 100 bilder. Noen bilder er planlagt, mens de fleste er tatt helt tilfeldig - med mange ganger hyggelige overraskelser når jeg kommer hjem for å se på de. Ut av 100 bilder så ender jeg ivertfall opp med bare 2-3 som kan kalles BRA, 4-5 som er greie, og resten er enten uintressange, feil vinkel osv osv

Photoshop er din venn.

#218460  av @lpher

CelicaGT skrev:Kom med eit par bilder av bilen, så vi kan bedømme dine ferdigheter :-)
Kommer..så snart jeg får IE til å spille på lag ;) Menneh....det viktigste for meg at this point er nok tilbakemeldinger på selve bilen ;)
Sist redigert av @lpher den 21 jan 2007 23:58, redigert 1 gang totalt.

#218463  av @lpher

celicat23 skrev: Fin bil, elendige felger :-) Hehe
:D 19" felgene ligger i bua...og senkesetet ligger klar på verkstedet...føl deg trygg ;)
celicat23 skrev:
Fra en super-amatør fotograf til en annen:

Når det gjelder bildet så tenk litt mer på hva som er rundt bilen. Stolpen som er rett ved bilen burde ikke ha vært der f.eks. Og bakgrunnen er rotete, uintressang og stygg (sikkert fin by, men trist på bilde).
Takker for rådene... Men grunnen til at plassen disse bildene er tatt på er less than perfect...er en ganske enkel en...jeg ville ha bilder NUH...(dette var tidlig i desember)...og den ENE dagen det var tørt i lufta...våga jeg ikke å kjøre lengre enn ut porten på selvvaskehallen før jeg tok bilde...for etter ca 100meter på hovedveien vil bilen bli MER møkkete enn hva den var rett før jeg vaska den....så joda...jeg har lest kapitelet om bakgrunn etc. :)
celicat23 skrev:
Det veldig mange gjør feil er at de tenker kun på bilen, og ikke hva som er rundt den. Og når de tar bildet så prøver de å få med MINST mulig bakgrunn - og bare bil. Det fungerer stort sett ikke. Gå litt lengre unna, og ikke vær redd for å ha med litt mer enn bare bilen på bildet. Det gjør det litt mer intressangt. Så sant du velger en bedre bakgrunn enn det du gjorde her da ;-)
Har lest dette kapitelet også... ;)
celicat23 skrev:
Bruk tid. Ikke ta 3 kjappe bilder, dra hjem og tro du har blinkskuddet. Gå MINST 1 runde rundt bilen, og se på alle vinkler: hvordan bilen tar seg ut i forhold til bakgrunnen. Tenk hvor lys kommer i fra (aldrig ta bilde mot lys). Og så ta en haug bilder! En typisk "foto session" jeg har hatt med bilene mine er på rundt 100 bilder. Noen bilder er planlagt, mens de fleste er tatt helt tilfeldig - med mange ganger hyggelige overraskelser når jeg kommer hjem for å se på de. Ut av 100 bilder så ender jeg ivertfall opp med bare 2-3 som kan kalles BRA, 4-5 som er greie, og resten er enten uintressange, feil vinkel osv osv

Photoshop er din venn.
Jeg begynte å ta bilder med digitalkamera allerede i 1998...så helt borte er jeg nok ikke...selv om det kan se sånn ut av og til på noen bilder! :D Men det er først nå jeg har tatt meg råd til DSLR-kamera...og etter å ha "vært borte" noen år...så må jeg varme opp før jeg kommer igang igjen :)

Jeg posta nettopp disse less-than-perfect bildene fordi jeg ville ha med FØR-bilder...og jeg har gjort ett par endringer på bilen etter dette...og fikk ikke tatt flere ordentlige bilder av bilen i dønn original stand...so basicly...i have no choice ;)

#218491  av peterK

Tøff denne her :) En tråd jeg skal ha et øye med hvertfall :P

Får vi en smakebit av hva du kommer til å gjøre? 8)

#218506  av @lpher

peterK skrev: Tøff denne her :) En tråd jeg skal ha et øye med hvertfall :P
Takker ;)
peterK skrev:
Får vi en smakebit av hva du kommer til å gjøre? 8)
Well...i og med at dette er familievogna...og den første sådan for min del...så må jeg ta det litt babysteps i begynnelsen...men planen for første halvår er som følger:

Exteriør:
2001+ baklykter (utført)
2001+ blanke sideblinklys (utført)
Har 19" felgene fra Supran liggende klar i bua.
Har kjøpt inn 30mm senkesett fra TTE.
Bakfanger skal lakkeres etter at en luring rygga på meg (faktureres ham off course ;))
Vurderer opplakkering frontfanger samtidig.
Nye eksos-stusser eller fullt Blitz Nur Spec r anlegg...vi får se hvor vandt "lille-prinsessa" blir til motorlyd! :D

Interiør:
2001+ dashbord panel rundt speedometer etc. (utført)
Rive ut original spilleren til fordel for 2-DIN CD/MP3/iPOD/DVD/NAV ;)
Nye høytalere rundt om. Uvist med subløsning enda, da jeg må vite hvor stor plass jeg har tilgode i bagasjerommet etter å ha lurt inn barnevogna...FØR jeg kan bygge noe fanzy :D
Vedlegg
Har er ett eksempelbilde av senkesettet på bil...
Har er ett eksempelbilde av senkesettet på bil...
popup_header.jpg (10.23 kiB) Vist 3109 ganger
Her er felgene jeg har liggende...
Her er felgene jeg har liggende...
19_624.jpg (35.76 kiB) Vist 3108 ganger

#218607  av Gt-4-Ever

blir bra dette! :) Gleder mg til å se flere bilder med felger og senking pluss bilstereo og interiør! :)

#218627  av @lpher

Gt-4-Ever skrev:blir bra dette! :) Gleder mg til å se flere bilder med felger og senking pluss bilstereo og interiør! :)
Takker...skal fylle på med bilder etterhvert ja ;)

#218663  av croco-Frod

"Nye eksos-stusser eller fullt Blitz Nur Spec r anlegg...vi får se hvor vandt "lille-prinsessa" blir til motorlyd!"

Altså, hør her!
Her er det bare å kjøre stram wire over hele linja. Ungen venner seg fort til lyden, dessuten så er disse barnesetene så godt støydempet, at det går nok helt fint! :wink:

Gromlyd fra en "rak-seksa" er noe alle burde bli behandlet med som spedbarn! :twisted:

Se på det som god barneoppdragelse. :P

#218684  av CelicaGT

Flott bil! Gjer seg med senk og felger.
Litt bilder innvendig hadde ikkje vært dumt :D

#218693  av Zepticon

@lpher skrev: Takker for rådene... Men grunnen til at plassen disse bildene er tatt på er less than perfect...er en ganske enkel en...jeg ville ha bilder NUH...(dette var tidlig i desember)...og den ENE dagen det var tørt i lufta...våga jeg ikke å kjøre lengre enn ut porten på selvvaskehallen før jeg tok bilde...for etter ca 100meter på hovedveien vil bilen bli MER møkkete enn hva den var rett før jeg vaska den....så joda...jeg har lest kapitelet om bakgrunn etc. :)

@lpher vasker bil på K2000 Bilpleie :D
Supert foretak :wink: Får till og med bruke egen svamp og bøtte :lol:

#219035  av @lpher

croco-Frod skrev: Altså, hør her!
Her er det bare å kjøre stram wire over hele linja. Ungen venner seg fort til lyden, dessuten så er disse barnesetene så godt støydempet, at det går nok helt fint! :wink:
Gromlyd fra en "rak-seksa" er noe alle burde bli behandlet med som spedbarn! :twisted:

Se på det som god barneoppdragelse. :P
PMSL :D Spørs om jeg må gruble litt mer på den dær ja :D

#219036  av @lpher

CelicaGT skrev: Flott bil!
Takker :)
CelicaGT skrev:
Gjer seg med senk og felger.
Check...ETA til påske ;)
CelicaGT skrev:
Litt bilder innvendig hadde ikkje vært dumt :D
Vil ta bilder så snart været tilater det nå :)