TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilder av anlegg i Mr2 mk2

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #218691  av roste1

Jeg driver å bygger anlegg i min Mr2 mk2. Og trenger litt tips eller jeg vil se litt bilder hvoran andre har gjort det. med sub og forserkere og sånn.
Noen som har bygget noe fint anlegg i sin mr2?

Vil se bilder....

takk

#218695  av peterK

Personlig synes jeg ' chris ' her på forumet har løst det på en fornuftig måte, tar meg friheten til å linke til hjemmesiden hans :oops: :lol:

Her er hjemmesiden.

#218871  av Sven

Har ikke noen bilder av mitt og bilen står til vinterlagring så får ikke tatt noen heller. Men, jeg har ihvertfall en forsterker på hver seterygg. Liten glassfiberkasse med Earthquake Shallow 10" bak førersetet. 2 Komponent frontsett. Sikringsboks og 230V power i rommet bak passasjersetet. Bilen er så å si like praktisk, spes med tanke på t-takene.
Og lyden er helt konge syns jeg :D

#219081  av roste1

Ok, så du har 230V i bilen, eller 230 V uttak i bilen, så du kan høre på musikk uten å bruke bilen eller batteri, da må du ha en stor trafo. Hvor mange watt har du på? og hvor får du kjøpt så stor? pris?

#219085  av Ivar

roste1 skrev:Ok, så du har 230V i bilen, eller 230 V uttak i bilen, så du kan høre på musikk uten å bruke bilen eller batteri, da må du ha en stor trafo. Hvor mange watt har du på? og hvor får du kjøpt så stor? pris?
Jeg vil anta at det er snakk om en omformer fra 12 til 230 volt, f.eks til å koke tevann.

#219093  av roste1

ok, men jeg vil ha fra 230 til 12V Det fins jo det også. Pris? hvor?
Noen sov vet det?

#219096  av chris

Magne_F skrev:Han har vel gjort noen endringer etter at websiden ble oppdatert?? Pent er det uansett. :) http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 55&start=0
Helt riktig.
Websiden er ikke oppdatert siden det forrige anlegget mitt :P

Kjekt å kunne stille med to tips, er det ikke? :D

#219102  av Ivar

roste1 skrev:ok, men jeg vil ha fra 230 til 12V Det fins jo det også. Pris? hvor?
Noen sov vet det?
Tja... DEFA har jo batteriladere. Klarer den å levere nok til å drive et anlegg?

#219206  av Sven

Biltema har sikkert noe billig.

Jeg har 12 til 230V omformer i bilen ja. Den skal kunne levere 500W RMS.
Har ikke brukt den og kommer sikkert ikke til å bruke den mye, men kjekt å ha. Fin til laptop f.eks. Har koblet så man skrur den på med A/C knappen :D
Get it :wink:
Liker den detaljen godt. Er både lys og dioden lyser når omformeren er på 8)
er litt stolt da :oops:

#219354  av chris

Ivar skrev:
roste1 skrev:ok, men jeg vil ha fra 230 til 12V Det fins jo det også. Pris? hvor?
Noen sov vet det?
Tja... DEFA har jo batteriladere. Klarer den å levere nok til å drive et anlegg?
Nei.. den vanlige DEFA laderen er på bare 2 ampere, og er en vedlikeholdslader. De har en som er større også, på 10 ampere, men det er jo fortsatt altfor lite hvis man har bittelitt anlegg.

Er målet å spille så lenge som mulig uten motoren på eller? Dra i vei og kjøp en 80A batterilader, koble på batteriet og andre enden i stikkontakten, så skulle vel saken være biff :)

#219407  av roste1

målet er jo at jeg kan dra rundt på tur og sånn. sette oss ned å drikke å kose oss og eller noe sånt da. og ha lyd. Så da en stor lader er ikke lett å ta med seg. er jo ikke så mye plass i den. hehe
SÃ¥ det beste er en trafo

#219424  av Techpoint

Skjønner ikke helt hvor du vil med dette trafo greiene?

Du skal ha noe som kan lade batteriet mens du står stille?

Du må jo ha en rimelig kraftig lader om du skal spille høyt over lenger tid uten å ha bilen i gang, holder ikke med noen liten 10A lader fra biltema da..

Og du må jo ha tilgang til 230 volt i nærheten også til enhver tid..

Lader i den størrelsen du bør ha til slikt strømforbruk koster fra 5000kr og oppover, og da anbefaler jeg heller ny dynamo og 2 batterier med høy ah

#219519  av japse-gnmfr

bilder
Vedlegg
DSC00736.JPG
DSC00736.JPG (149.66 kiB) Vist 1866 ganger