TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Slakk i drivverket?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #218486  av Magne
 
Den siste tiden har det blitt mer lugging i drivverket. Virker som det er slakk noe sted. Er dette noe vanlig "problem" på st185, og hva kan være årsaken til dette?

Det merkes når jeg kjører og slepper gassen i gir, så trår på pedalen igjen. Da merkes det på hele bilen i tillegg til sånn "dunke" lyd.

Jeg fikk med en ny foring til ett eller annet i drivlinja. Husker ikke hva den var til, men 2fastgt4 sa den var litt slitt men gikk fint å kjøre med enda. Den var vist et helvete å bytte... noen som er med på hvor jeg er nå? Kan det være denne?

 #218525  av larsst185
 
garantert det opphenget ja

 #218532  av CelicaTurbo
 
med dunkelyd er det nok det bakre diffopphenget ja, andre grunner til at man opplever noe som føles som slark i drivverket er slitne motorfester..

 #218651  av Magne
 
der har vi saken ja! Takk skal dere ha.

Er det så jævlig helvete å bytte den altså?

 #218660  av csstian
 
Magne skrev:der har vi saken ja! Takk skal dere ha.

Er det så jævlig helvete å bytte den altså?
Nei er ikke så galt.Du løsner di 4 boltene på diffen og di 6 på opphenge.så presser du frem diffen med et spett eller nå,da klarer du å få ned foringa.Men anbefaler å modifisere den nye slik som linken over.Gjore det på min å den blei mye stivere å blir å vare mye lenger

 #218712  av csstian
 
Så må du løsne mellomaksling fra diffen for å få den nok frem

 #218713  av Rømmling
 
csstian skrev:
Magne skrev:der har vi saken ja! Takk skal dere ha.

Er det så jævlig helvete å bytte den altså?
Nei er ikke så galt.Du løsner di 4 boltene på diffen og di 6 på opphenge.så presser du frem diffen med et spett eller nå,da klarer du å få ned foringa.Men anbefaler å modifisere den nye slik som linken over.Gjore det på min å den blei mye stivere å blir å vare mye lenger
kan du utdype modefiseringen litt.

 #218716  av csstian
 
Rømmling skrev:
csstian skrev:
Magne skrev:der har vi saken ja! Takk skal dere ha.

Er det så jævlig helvete å bytte den altså?
Nei er ikke så galt.Du løsner di 4 boltene på diffen og di 6 på opphenge.så presser du frem diffen med et spett eller nå,da klarer du å få ned foringa.Men anbefaler å modifisere den nye slik som linken over.Gjore det på min å den blei mye stivere å blir å vare mye lenger
kan du utdype modefiseringen litt.
Sjekk linken litt lenger opp på sia

 #218718  av kennethx
 
Det var vel ikke snakk om en modifisering i så måte? Men en ettermarkeds foring fra c-one i japan? Eller var det noe jeg ikke fikk med meg nå?

 #218722  av csstian
 
kennethx skrev:Det var vel ikke snakk om en modifisering i så måte? Men en ettermarkeds foring fra c-one i japan? Eller var det noe jeg ikke fikk med meg nå?
Oki leste ikke så nøye der.Så bare på bildet

 #218723  av csstian
 
Rømmling skrev:
csstian skrev:
Magne skrev:der har vi saken ja! Takk skal dere ha.

Er det så jævlig helvete å bytte den altså?
Nei er ikke så galt.Du løsner di 4 boltene på diffen og di 6 på opphenge.så presser du frem diffen med et spett eller nå,da klarer du å få ned foringa.Men anbefaler å modifisere den nye slik som linken over.Gjore det på min å den blei mye stivere å blir å vare mye lenger
kan du utdype modefiseringen litt.
Jeg gjore rein den gamle foringa å behandle den med rustbeskyttelse.Så fylte jeg alt tomrom i foringa med 1 komponent frontrutelim.Det var lang tørketid på det men etter ca 2 uker var det gjennomherda.Så lakket jeg den før montering.Har du en ny foring er det bare å fylle den med lim å vente til det tørker.

 #218836  av Magne
 
csstian skrev:
Rømmling skrev:
csstian skrev: Nei er ikke så galt.Du løsner di 4 boltene på diffen og di 6 på opphenge.så presser du frem diffen med et spett eller nå,da klarer du å få ned foringa.Men anbefaler å modifisere den nye slik som linken over.Gjore det på min å den blei mye stivere å blir å vare mye lenger
kan du utdype modefiseringen litt.
Jeg gjore rein den gamle foringa å behandle den med rustbeskyttelse.Så fylte jeg alt tomrom i foringa med 1 komponent frontrutelim.Det var lang tørketid på det men etter ca 2 uker var det gjennomherda.Så lakket jeg den før montering.Har du en ny foring er det bare å fylle den med lim å vente til det tørker.
Da skal jeg få gjort dette omgående. Høres jo ut som en enkel operasjon. :)
Men å bytte festet blit nok satt til noen som har løftebukk og mer utstyr og tid enn meg.

 #219147  av 2fastgt4
 
hei.
husk at du fikk med alle boltene + den senter greia med 2 hull i :)
greit å vite hvis noe skulle ryke :roll: