TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 93'mod MR2 mkII langtids prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #210735  av inzane2012

Starter nå mitt prosjekt, blir ikke så omfattendes som mange andre sine i og med at jeg fortsatt betaler på lånet og ikke har så fryktelig mye peng å rutte med:( Har og dårlig med garasjeplass og kompiser med gode mekke kunskaper...

her kommer vertfall en liten liste over hva jeg har planer om så langt:

Pipercross Viper filter
Blue Flame eksos(revision6)
forskjellig styling fra(revision6)
overhaling av motor
skifte av foringer og anna smått
Ebc klosser og skiver
lakk
omtrekking av seter
low rise lykter(revison6)
kanskje revision6 baklykter og
Tein superstreet coilovers med tein edfc
hvite blinkers
andre tåkelys

Det kommer nok ikke så mye av gangen nå til å begynne med, men etter nyttår blir det nok litt mer... Er snakk om en GTI her, så vist folk har noen innspill til noe mer jeg kan slenge nedi er det bare å komme med det, men er ikke interessert i ombygging til turbo...
Vedlegg
sånn ser bilen min ut nå
sånn ser bilen min ut nå
DSC00002.jpg (38.59 kiB) Vist 4404 ganger
har orginale skinnseter nå, men skal ha disse etterhvert
har orginale skinnseter nå, men skal ha disse etterhvert
Gul_rygg.JPG (22.19 kiB) Vist 4402 ganger

#218977  av inzane2012

da var endelig de nye blinklys husene kommet til fronten og på skjermene, tok bare 2 uker da:( bestilte de ifra streetdesign.no
(bilde kommer når jeg har fått dem på bilen og vasket vekk all dritten)

går nå og venter på luftfiltert som jeg bestilte fra bsbildeler for snart 2 jæ*** måneder siden, har enda ikke fått noen forklaring på hva statusen er på det, og begynner å bli ganske pissed...

det filteret bør jaggu vere verdt det!

btw, kan noen her fortelle meg hvordan jeg får av blinklys huset på fronten uten og ødelegge noe?

#218987  av Corolla GT

Ser ut til å bli bra dette, stå på :D

#219007  av mr2cato

inzane2012 skrev:kan noen her fortelle meg hvordan jeg får av blinklys huset på fronten uten og ødelegge noe?
Det er bare å ta av fronten.
Er ikke noe tryllekunst det!

#219052  av inzane2012

mr2cato skrev:
inzane2012 skrev:kan noen her fortelle meg hvordan jeg får av blinklys huset på fronten uten og ødelegge noe?
Det er bare å ta av fronten.
Er ikke noe tryllekunst det!
må jeg ta av hele fronten??? berre for å ta ut blinklys husene?? faen og da, trodde det var noe sånn alla det som er med baklyktene jeg...at en berre kunne vippe ut refleksen på siden eller noe sånt... jaja
Sist redigert av inzane2012 den 24 jan 2007 21:35, redigert 1 gang totalt.

#219055  av inzane2012

Corolla GT skrev:Ser ut til å bli bra dette, stå på :D
ja får satse på det, men berre ikke resten av det jeg bestiller kommer til å ta like lang tid å få levert, da ender jeg vel opp med at jeg får meg familie og må selge bilen, hehe:)

tror det neste ut blir omtrekking av setene og bestilling av nye frontlykter fra rev6, så får jeg vel så smått begynne å bestille inn litt styling, og spare opp peng til lakk, må si jeg er bra sugen på å ha sånn gulfarge som den JUN skylinene i england har, litt sånn candy aktig på en måte...men den koster sikkert mer enn det bilen er verdt:) hehe

#219060  av mr2cato

Jeg demonterte min for å gjøre blant annet samme operasjonen. Du må brekke ut blinklysdelen også for å komme til et par skruer, men vær forskiktig. Mitt satt så inmari godt fast at det sprakk innover i glasset når jeg bøyde biten ut. Hos meg lå det vel 4 skruer på innsiden om jeg ikke husker feil. En stund siden jeg gjorde det ser du...

ps. når du først har demontert er det greit å tektylere stålbjelken og fester etc. Er ikke en plass du vasker hver dag for å si det slik :P

#219064  av Mr2 Mk2

inzane2012 skrev:må jeg ta av hele fronten???
Nei,det er bare å vippe dem ut.Kan også hjelpe til med en hånd fra baksiden og presse.

#219067  av Larsen

Trenger ikke å demontere fronten. Du må sette en skrutrekker imellom skillet i glasset og bøye ut den delen som sitter ytters. Lønner seg å være litt forsiktig, men det skal ikke være spesielt vanskelig

#219080  av Mr2Even

Synes denne stylingen hadde passet din..
Vedlegg
Fet LysGul Rev spoiler.jpg
Fet LysGul Rev spoiler.jpg (60.74 kiB) Vist 4196 ganger

#219088  av mr2cato

Det er vel bomex front (savage?)
Greddy sideskjørt og Border bakfanger/splitters

#219092  av GhostRider88

syns også disse tar seg godt ut, men kanskje litt krevende å gjennomføre?
Vedlegg
$Toyota MR2 11.jpg
$Toyota MR2 11.jpg (69.12 kiB) Vist 2171 ganger
gul_mr2_kul_208.jpg
gul_mr2_kul_208.jpg (60.28 kiB) Vist 4191 ganger

#219123  av inzane2012

Mr2Even skrev:Synes denne stylingen hadde passet din..
ja må si jeg likte fronten der ja, og er greddy skjørtene jeg har planer om å kjøpe, syns de står så innbra bra til mr2, har tenkt litt på bakfangeren og syns egentlig ikke den orginale er så verst så fort den får på enten noen splitters eller ei ekstra list nederst...
har og blitt sugen på å få tak i border sine ventilerte front skjermer og, ser grise fett ut:)
men nå er som sagt eneste problemet mitt at jeg ikke har noen fast garasje å sette bilen min i, bare noen plasser jeg kan få låne noen timer før jeg må pakke sakene mine å stikke...så vi får se til sommeren va som skjer;) det første blir vertfall luftfiler og omrekking av stolene...

så dere får bare smøre dere med tolmodighet, for jeg tror dette kommer til å ta en stund, hehe

#219127  av Mr2Even

inzane2012 skrev:
Mr2Even skrev:Synes denne stylingen hadde passet din..
ja må si jeg likte fronten der ja, og er greddy skjørtene jeg har planer om å kjøpe, syns de står så innbra bra til mr2, har tenkt litt på bakfangeren og syns egentlig ikke den orginale er så verst så fort den får på enten noen splitters eller ei ekstra list nederst...
har og blitt sugen på å få tak i border sine ventilerte front skjermer og, ser grise fett ut:)
men nå er som sagt eneste problemet mitt at jeg ikke har noen fast garasje å sette bilen min i, bare noen plasser jeg kan få låne noen timer før jeg må pakke sakene mine å stikke...så vi får se til sommeren va som skjer;) det første blir vertfall luftfiler og omrekking av stolene...

så dere får bare smøre dere med tolmodighet, for jeg tror dette kommer til å ta en stund, hehe
Da har vi lik smak gitt :) Eneste er at det visst er vanskelig å få tak i border fronten nå her jeg hørt.. :?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8