TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Om avgifter etter nyttÃ¥r

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

 #212878  av st205gt4
 
Riktig som Jumbo sier at de nye satsene er kjent.
Det eneste som det jobbes med nå er et forslag om å endre bruksfradraget. Er ikke helt inne i hva det går ut på men noe av essensen er at bilen skal tolles inn etter dagens regler og så kan man få en individuel vurdering etter at bilen er godkjent. Bilene skal også til godkjenning før toll og avgifter beregnes så vidt jeg har skjønt.

94 mod 280 hk, 1490 kg, 3000 ccm blir ca 129602. Kommer fram til at differansen her blir ca 25886,-
1540 kg kan man legge på ca 2000,-
Den store forskjellen ligger i hk avgiften. Det er denne som har økt betydelig.
Prisen pr hk i den dyreste kategorien øker med 49%

 #212892  av Kilgallon
 
st205gt4 skrev:Riktig som Jumbo sier at de nye satsene er kjent.
Det eneste som det jobbes med nå er et forslag om å endre bruksfradraget. Er ikke helt inne i hva det går ut på men noe av essensen er at bilen skal tolles inn etter dagens regler og så kan man få en individuel vurdering etter at bilen er godkjent. Bilene skal også til godkjenning før toll og avgifter beregnes så vidt jeg har skjønt.

94 mod 280 hk, 1490 kg, 3000 ccm blir ca 129602. Kommer fram til at differansen her blir ca 25886,-
1540 kg kan man legge på ca 2000,-
Den store forskjellen ligger i hk avgiften. Det er denne som har økt betydelig.
Prisen pr hk i den dyreste kategorien øker med 49%
Dette er blir jo ikke så ille galt alikevel for min del da :wink:

 #218931  av AeZ_
 
vet ikke om noen har sagt dette før meg, men hvis en går inn på http://www.tyskland.org eller http://www.toll.no så blir jo prisene helt like som før !!

 #218938  av Kilgallon
 
AeZ_ skrev:vet ikke om noen har sagt dette før meg, men hvis en går inn på http://www.tyskland.org eller http://www.toll.no så blir jo prisene helt like som før !!
Har dem ikke satt opp importavgfitene da? Trudde det var gjort jeg.

 #219016  av tore 95 tt euro spec
 
Før nyttår på bilen min kostet det 136 tusen
Men nå koster det :



Avgift for egenvekt: 85 786,40
Avgift for motoreffekt: 350 017,86
Avgift for slagvolum: 146 443,90
Engangsavgift: 582 248,16
Bruksfradrag (70%): -407 573,71
Vrakpantavgift: 1 300,00

TOTALT : 175 974,00
Ca 40.000 dyrere!!

 #219018  av tommis
 
tore 95 tt euro spec skrev:Før nyttår på bilen min kostet det 136 tusen
Men nå koster det :



Avgift for egenvekt: 85 786,40
Avgift for motoreffekt: 350 017,86
Avgift for slagvolum: 146 443,90
Engangsavgift: 582 248,16
Bruksfradrag (70%): -407 573,71
Vrakpantavgift: 1 300,00

TOTALT : 175 974,00
Ca 40.000 dyrere!!
OH :shock: ! Den svei. Men du skilta din like før nyttår, sant?

 #219025  av Zupra
 
hmm. min økte ikke så mye.

Hva og sjekket nå på toll.no.

Der fikk jeg opp 144k

altså ca. 20k opp. men nå er nå min en 93mod.
Så er ikke så missfornøyd nei... 8)

 #219119  av azt
 
Zupra skrev:hmm. min økte ikke så mye.

Hva og sjekket nå på toll.no.

Der fikk jeg opp 144k

altså ca. 20k opp. men nå er nå min en 93mod.
Så er ikke så missfornøyd nei... 8)
er bare å sjekke på toll.no jah. dem har lagt inn dem nye avgiftene. en 93 modell jspec(hvis man hadde fått dem registrert) har bare gått opp fra 93000 til 108.000. er jo bare 15.000. blir jo mere om bilen er nyere seff.

så er ikke så ille som vi skulle tro. bare gått opp litt på hestekrefteavgiften. er biler nyere enn 2000 som får den co2 avgiften. lykke til med nye skylinen som kommer(r35?) :P

 #219138  av DaggEn
 
azt skrev: en 93 modell jspec(hvis man hadde fått dem registrert) har bare gått opp fra 93000 til 108.000. er jo bare 15.000. blir jo mere om bilen er nyere seff.
Er det umulig å få dem registrert nå eller bare veldig vanskelig??

 #219144  av azt
 
med mindre du kjenner noen på biltilsynet, så vil jeg si umulig...
er biltilsynet som bestemmer hvem bil de vil registrere, men de hører på sfoor som sier at det ikke finns papirer til bilen, og da har dem "stengt" registreringa... men veit ikke om det går ann å gjøre det på motorhistorisk grunnlag eller hva det het...?

 #219212  av Zupra
 
NÃ¥ er no min en US spec. SÃ¥ har ikke det problemet...

 #219388  av Kilgallon
 
azt skrev:med mindre du kjenner noen på biltilsynet, så vil jeg si umulig...
er biltilsynet som bestemmer hvem bil de vil registrere, men de hører på sfoor som sier at det ikke finns papirer til bilen, og da har dem "stengt" registreringa... men veit ikke om det går ann å gjøre det på motorhistorisk grunnlag eller hva det het...?
Får håpe på det det skal gå da. Ellers har jeg en bil uten skilter :(