TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Slakk i drivverket?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#219148  av 2fastgt4

Ã¥ssen er det med synchroneringa i gearkassa da?lever de enda

#219189  av Magne

2fastgt4 skrev:Ã¥ssen er det med synchroneringa i gearkassa da?lever de enda
Nope... er ikkeno synch til 3 gir nå... :P Det går an å gire uten å skrape, men da må jeg treffe på turtallet. Begynner å få teken på det nå da. :)
En annen ting er jo at jeg her om dagen ikke fikk inn 1 og 2 gir. Dette var når det ble orntli kaldt i været. Tror det kan ha noe med det å gjøre.

Men clutchen holder fint!

#219196  av csstian

Magne skrev:
2fastgt4 skrev:Ã¥ssen er det med synchroneringa i gearkassa da?lever de enda
Nope... er ikkeno synch til 3 gir nå... :P Det går an å gire uten å skrape, men da må jeg treffe på turtallet. Begynner å få teken på det nå da. :)
En annen ting er jo at jeg her om dagen ikke fikk inn 1 og 2 gir. Dette var når det ble orntli kaldt i været. Tror det kan ha noe med det å gjøre.

Men clutchen holder fint!
Kanskje prøve å bytte olje om den bynner å bli treg å geare i kaldt vær

#219211  av Magne

virker som det er slakk i overføringa fra girspak til girkasse... Får liksom ikke spaken langt nok til venstre for å få den i gir. Har vert litt sånn noen ganger før også, men da hjalp det å slå spaken til høyre, da gikk den i gir igjen.

#219215  av larsst185

om gear wirene er like på venstre og høyre styrt bil så har jeg to wire som er som nye.gått 60 000 :)

#220287  av 2fastgt4

olja er ny :)
men de overføringene må justeres eller byttes.
problemet du nevnte med at du ikke får den nokk til venstre opplevde jeg ett par ganger selv også.
gadd ikke fikse det da bilen trengte synch overhaling,tenkte å ta det da..men.

men at den kløtchen har overlevd det er et mirakel.
det er jo bare en "billig cinther clutch og en forsterket "gruppe N" trykkplate.
den må da ha gått lenger enn 70.000km :?: venter du også på å fikse ting siden den holder enda?

#220303  av Magne

2fastgt4 skrev:olja er ny :)
men de overføringene må justeres eller byttes.
problemet du nevnte med at du ikke får den nokk til venstre opplevde jeg ett par ganger selv også.
gadd ikke fikse det da bilen trengte synch overhaling,tenkte å ta det da..men.

men at den kløtchen har overlevd det er et mirakel.
det er jo bare en "billig cinther clutch og en forsterket "gruppe N" trykkplate.
den må da ha gått lenger enn 70.000km :?: venter du også på å fikse ting siden den holder enda?
Jeg venter og venter. :)
Siden girkasse bytte/overhaling er såpass stor jobb. Hele motor må vel ut. Så tenkte jeg å vente til siste liten. Clutchen biter enda, utrolig nok. :P Må spare opp nok penger til ny clutch og for at noen skal gidde å gjøre jobben for meg. :(

Ingen her som vil ha en aldri så "liten" svart jobb? ;)