TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3sgte i mk1...

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#139902  av Speeder

Så det holder ikke med 3S-GE for å være på den lista altså? Arne sin må da være nærmere mk2 en de fleste der :lol:

#219338  av TOYPARTS

siden jeg ikke fant den siden som jeg egentlig lette etter, så skriver jeg bare videre på denne.

Mange har sikkert fått med seg at motoren til amund døde stille henn på dagali treffet i 2006, vel, jeg var byggherren og kan ikke si at jeg har gjort noe galt annet enn å ikke kontrolere de bitene som jeg ikke monterte, bunnpanne og bla bla bla, men på en annen side så drepte han en pljepumpe og monterte på en ny en oppe på dagli, den døde også, vel, nå er ikke han gjort av penger og siden acr faller på de dagene han ikke har eksamen, og jeg har litt mere penger en det han har så har jeg investert i fete clevite77 lagre til motoren hans, det som mangler som må gjøres er å plukke motoren helt for kontrollmåling av diverse deler etter varmgang, amund laget nye fester til opphenget til mk2 supraen min, derfor bestemte jeg meg for at jeg kunne hjelpe han litt også, er jo egentlig bare rett og rimelig, på en annen side så forventer jeg å se han på acr 2007

#219491  av Amund

hmm, ser ut som om eg rett og slett må få ræva i gir. Og gjere noko med saken snart altså :roll:

og når det gjelder eksamensdatoer, så er det bare å krysse fingrene for at de ikkje flytter datoene :wink:

#219612  av TOYPARTS

Amund skrev:hmm, ser ut som om eg rett og slett må få ræva i gir. Og gjere noko med saken snart altså :roll:

og når det gjelder eksamensdatoer, så er det bare å krysse fingrene for at de ikkje flytter datoene :wink:
du kan jo begynne med å melde deg på til sommertreffet, etter du har gjort det så kan du komme ut å begynne å rive ned motoren din så vi får gjort tingene rent og pent til montering igjen.

#219804  av kennethx

Høres ut som en plan erik :)

#258060  av Amund

Tjah, som ein del sikkert har fått med seg, så har eg kjørt litt MR2 i år også. Det takket være ein god kamerat som lånte(!) meg ein CS motor. Har kjørt litt på Eikås, og med R888, nesten 1kg ladetrykk og uten stabstag bak så holdt eg no godt følge med både Ronny'en i 300 zx'en og ein lotus exige (med bur og R888). De kjørte raskere rundetider enn meg på tidtakingen, men pga varmeproblemer så kjørte eg ikkje siste tidtakingsrunden...

Siden kjøringa på eikås, så har eg montert doble vifter på IC'en. Etter ein kort (og meget uoffisiell) kjøretur ser det ut til å hjelpe. Må berre somle meg til å montere ein termostat også etter kvert. Går så lang tid før motoren oppnår normal driftstemp :roll:

Men etter å ha prøvd diverse rivstarter, har eg fått et velkjent AW11 problem. Så med andre ord måtte eg sveise fast igjen et motorfeste som rett og slett ikkje ville takle påkjenningene... :roll:
Sto tilogmed noko i lokalavisa etter ei helg med prøveskilt. (Dette bekreftes selfølgelig ikkje, og er KUN løse rykter ). Så det er jo tydelig at det blir oppmerksomhet i frå fleire hold, for å sei det sånn... :oops:
Har et problem med clutchen no, den tar heilt inne. Lurer på om eg må bytte til hovedclutch sylinder frå ein celica turbo, eller mr2 turbo for å bli kvitt problemet...

No ser det ut som om kjøringa på Dagali blir lagt til den helga eg har ledig, så då var planen å stille der med MR2'en. Sånn for å leike seg litt i det minste... Blir sikkert fråkjørt av Christian og Jostein, og sikkert mange andre, men så lenge ikkje Arne Erik ligger for langt framme skal det gå bra :wink: (Må legge unnskyldningene klar på forhånd, sånn at den sida av saken er klar :wink: )

Ellers så er dei fleste delene der til å sette sammen motoren på nytt, men motivasjonen for det har ikkje akkurat vert på topp. (Ikkje kontoen heller). Driver å ser meg litt rundt etter ny turbo, av fleire grunner. og har lagt inn bud på ein hks kulelagra sak... Som vistnok er rata til 370hk på 1.5 i trykk, og i følge nåværende eier er det fullt trykk før 3500. Noko som vil sei tilnermet lik orginal turboen. Om det stemmer er det midt i blinken for min kjøring, genialt med turbotrykk så tidli på vanlig griskjøring,(kun på lukka område seff), eikåskjøring og litt banekjøring :twisted:

#258069  av Morten

Godt å se at noe skjer igjen Amund. Kjerra di har vært savna :wink:

#258075  av CelicaTurbo

fint å se at du fokuserer litt på den bilen igjen ja :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7