TOYPARTS skrev:elino skrev:biltilsynet gir framdeles faen i hvilken turbo man har på bilen så lenge den ikke har mer effekt enn orginalt, hva skal man gjøre når turboene går ut av produksjon da? kaste bilene. tviler faktisk på at biltilsynet gidder å skrive det inn i det hele tatt, får sikkert krav om effektmåling og så er det ok, det er i allefall det vi har fått hver gang.TOYPARTS skrev:niks men det er jo ikke noe poeng i å ha det, biltilsynet driter jo i utgangspunktet i hvilken turbo du har så lenge du ikke har mer effekt en det som bilen er godkjent med, husker gamlebilen min (mk3) den var godkjent med motor og t4 turbo, er jo noe udde å få et slikt vognkort, fikk den gang besjed om at de ikke bryr seg om hvilken turbo som står på bilen så lenge den holder seg innenfor den gitte effekten, kan ikke si at jeg ser poenget med å være først i norge med å ha singelturbo i vognkortet, er mange ting min nåværende bil er godkjent med som biltilsynet sier nei til å skrive inn i vognkortet, rett og slett for at det ikke er vits, deriblant vinduer, fuelcell mm mm mm ser ikke poenget nei.
Men dette er en JDM Supra som det i utgangspunktet ikke er mulig å gjøre endringer på, så det er vel derfor dette må spesifiseres i vognkortet
JAJA... Jeg hadde ikke kjøpt en bil med skilt der den er bygget om til singel turbo uten at det er godtjent i vongkortet.. det er mange som viser en twin turbo, så bygger de om til singel turbo, dette er ikke godtjent..
Blir du stoppet i teknisk kontroll, og det er rettt mann som stopper deg , tror jg du hadde fått problemer, men men vi har hatt åpen dialog med bt, og de sier foratt at det må være godtjent ombygd for at det skal stå i vongkort..
Går turboen ut av produksjon , så kan du sikkert bruke 2 andre turboer i den klassen, men det er forsatt twin turbo.. ikke en singel turbo.
DA ER DET INGEN SOM HAR DET SKREVET Godkjent ombygd med singel turbo I VONGKORTET ENDA DA!
Vist jg ikke skulle hatt dette skrevet i vongkortet hadde det vært skilt på bilen i fjor:) Den metoden er brukt opp.

1994 Toyota Carbon Supra.
2000 Nissan Silvia JGTC GT 300
1998 Nissan 200SX S14A Race.
1990 Bmw M3 E30
www.tevodekk.no www.endless-r.no www.draganddrift.com
2000 Nissan Silvia JGTC GT 300
1998 Nissan 200SX S14A Race.
1990 Bmw M3 E30
www.tevodekk.no www.endless-r.no www.draganddrift.com