TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Oljeforbruk Celica T23

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#220011  av ole_hero

jo!
evneveik skrev:
ole_hero skrev:Har du noen toyotaverksted du anbefaller? noen som har KAN celica? Har jo ett toyota verktsted her på bygda, men de tar jo 800 i timen for å klø seg en viss plass!
Du kommer tilfeldigvis ikke fra Lindås/Radøy området? :D

#220012  av ole_hero

Snakka med Toyota Norge. De mente 5 års garanti etter kjøpsloven.
Dennis87 skrev:
ole_hero skrev:Snakke6 med Jæger Åsane i dag, de måtte ta 3 oljetester hver på 1000km før de kunne gjøre noe. Er litt skeptisk, for om 1mnd er 7års garantien gått ut :oops:
Snakk med noen andre eller ring Toyota Norge å forklar dem problemet.

Du rekker jo kanskje ikke å kjøre så langt at dem får målt før garantien går ut.

Dette er jo et problem med nesten alle VVT-i Motorer fra rundt 2000, og Toyota vet godt de har problemer med at de bruker olje, så forstår ikke vitsen med å drive å måle.

1l etter 300 mil er alt for mye for en så ny bil, er jo dobbelt så mye som min gammle 86 celica brukte :P

#220020  av csstian

Skal sjekke det opp for deg.Kan jeg få litt data på bilen.Reg nr,årsmodell og km stand.Er det importbil?
Men di som har med reklamasjon på Toyota Norge er bortreist til mandag.Skal ringe di da.

#220146  av Dennis87

Er 7 års eller 180 000km utvided garanti på motor og driverk på Celica det er 100% sikkert.

Gjelder også mange andre med VVT-i motoren bla. Avensis,Corrola osv.

Så den du snakket med har sakt feil. har akkurat fått byttet shortblock på min etter 7 år uten problemer.

Ring Toyota Drammen han ene som jobber der har en Celica mk7 selv så han vet nok dette.

Er der de byttet på min bil også, dem har skikkelig god service der:D

http://drammen.toyota.no/
Sist redigert av Dennis87 den 31 jan 2007 00:15, redigert 1 gang totalt.

#220147  av larsst185

men er det importbil?

#220148  av Dennis87

larsst185 skrev:men er det importbil?
Skal da ikke ha noe å si det?

Er da like mye Garanti fra Toyota selv om den er kjøpt i Tyskland eller Norge.

#220151  av ole_hero

Snakket med Jæger Bergen i dag, de må ta 3 målinger av oljenivået hver på 1000km før de kunne vurdere om de skulle bytte noe. Rart det skal være så forkjell på verkstedene rundt om i landet :evil:
Dennis87 skrev:
Er 7 års eller 180 000km utvided garanti på motor og driverk på Celica det er 100% sikkert.

Gjelder også mange andre med VVT-i motoren bla. Avensis,Corrola osv.

Så den du snakket med har sakt feil. har akkurat fått byttet shortblock på min etter 7 år uten problemer.

Ring Toyota Drammen han ene som jobber der har en Celica mk7 selv så han vet nok dette.

Er der de byttet på min bil også, dem har skikkelig god service der:D

http://drammen.toyota.no/

#220152  av ole_hero

Godt mulig det. Men bilen er vertfall kjøpt i norge :)
Dennis87 skrev:
larsst185 skrev:men er det importbil?
Skal da ikke ha noe å si det?

Er da like mye Garanti fra Toyota selv om den er kjøpt i Tyskland eller Norge.

#220154  av larsst185

Joda.men bilen er ikke kjøpt fra toyota norge om den er importert.ikke sikkert de stiller seg llike positivt til ting da.

#220173  av Dennis87

ole_hero skrev:Snakket med Jæger Bergen i dag, de må ta 3 målinger av oljenivået hver på 1000km før de kunne vurdere om de skulle bytte noe. Rart det skal være så forkjell på verkstedene rundt om i landet :evil:
Ja er merkelig det, men det er vell flere Toyota verksteder i Bergen regner jeg med?
er i alle fall 3 i nærheten av der jeg bor, og er veldig mye foskjell på service og pris!

feks. hos den ene Toyota her koster det 550 og 350 kr for vindusviskere til bilen min mens på den andre koster det 200 og 140 kr. er ikke samme merke begge plassene men dem ser helt like ut og kvaliteten er nok like god.
Så det kan lønne seg å høre med flere.

Så det er ikke umulig at en sier de må ta masse målinger mens på en annen plass sier dem greit lever bilen om 3 uker så fikser vi det siden.

Kommer som regel helt ann på personen som jobber der.
Og Toyota Drammen har byttet ganske mange VVT-i motorer så dem vet dette er et kjent problem, men har også vært på Toyota verksteder der dem ikke viste om problemet en gang, og heller ikke viste at det er 7 års garanti på dem :?

#220344  av ole_hero

Var inne på Jæger i dag, de målte oljenivået, og no skal eg kjøre 1000km, de sku ta 3 målinger. Men de sa det var 7 år eller 150000km, så blir vel ikke noe garantisak siden bilen snart er gått 144000km :evil:

#220362  av 2fast4u

ole_hero skrev:Snakke6 med Jæger Åsane i dag, de måtte ta 3 oljetester hver på 1000km før de kunne gjøre noe. Er litt skeptisk, for om 1mnd er 7års garantien gått ut :oops:
ole_hero skrev:Var inne på Jæger i dag, de målte oljenivået, og no skal eg kjøre 1000km, de sku ta 3 målinger. Men de sa det var 7 år eller 150000km, så blir vel ikke noe garantisak siden bilen snart er gått 144000km :evil:
Garantien på disse ZZ motorene er utvidet og gjelder som mange andre her skriver inntil 7 år eller 180.000 km.
Hvis klagen din er registrert nå selv om denne garantien går ut om 1 mnd så har du krav på å få dette utført selv om div målinger og tester skal ta så lang tid at dato eller km er overskredet.

:wink:

#221750  av csstian

Har nå fått bekreftet fra Toyota Norge at det er utvidet som sagt før hær til 7 år eller 180000km. Så da er det ingen tvil om at du få får ordnet dette på garanti.

#221829  av lexusmann

Du må da ikke gi deg på dette?? :wink:
Stå på ditt!!

#225464  av ole_hero

Har hatt celica`n på noen tester på verksted. De fannt ut den brukte 0.5liter på 1000km. Fikk telefon i dag, og de ska bytte shortblocken :D