TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp til valg av nytt utstyr!!

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#220368  av chris

TiM skrev: Nei, de alpinehøyttalerne i dørene satte jeg aldri inn,
da jeg fikk vite hos toyota at originalhøyttalerne spilte vel så bra...
Hehe, morsomt.

Alpine funker veldig bra det, og langt bedre enn originalhøyttalere..
Men du må velge komponent-sett foran denne gangen. Altså mellomtone med separat diskant. Utgjør MYE på lyden.

#220372  av EvolutionTurbo

Synes det er litt merkelig at ingen har nevnt Infinity Kappa som frontsett :?

http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=691

med en forsterker i samme serie, 2 eller 4 kanaler..

#220375  av sindrejl

chris skrev:Det er ganske stor forskjell på å spille høyt, spille høyt over tid, og spille pent. Pioneer får til det førstnevnte.
Du har ikke greie på dette du chris.

Han sier det han andre her :)

#220384  av Techpoint

Skjønner at endel av dere har vært borti mye monteringsproblemer, og sammenligner billig pioneer med dyrer serier fra andre merker..

Skal dere sammenligne høyttalere får dere gjøre det i samme prisklasse.

Selv kjører jeg Fusion Jonah Lomu 5,25"
og de kan greit sammenlignes med TS-E serien til Pioneer og Kappa Perfect serien til Infinity.

Selv har jeg som sagt montert billig pioneer i en trans-am for ca ett år siden, det har fått kjørt seg så det holder, og spiller like bra enda..
Men som sagt, finnes jo endel der ute som monterer feil, justerer forsterkere feil osv, og da får man fort dårlig erfaring med utstyret også..

Chris her som tydeligvis jobber hos BRS, kan sikkert fortelle meg når signalet på en PRS-D5000SPL forsterker klipper, hvis man går gjevnt over frekvensregisteret.

#220400  av sindrejl

Techpoint skrev: Chris her som tydeligvis jobber hos BRS, kan sikkert fortelle meg når signalet på en PRS-D5000SPL forsterker klipper, hvis man går gjevnt over frekvensregisteret.
forsterker til 10.000? Nevnte noe om dette isted jeg da, men men. Er som sagt min personlige anbefaling jeg jabbet om, synes fremdeles JBL forsterkere, infinity høyttalere, jbl høyttalere, rf høytt, rf forsterkere knuser pioneer i samme prisklasse. Pioneer er litt som sony, i billigere segment er det helt elendig lydkvalitet :) Har faktisk ennå ikke hørt et godt pioneer frontsett under 5-10.000 But hey.. thats just me. Dog nå går dette relativt off-topic ser jeg :)

#220419  av TiM

hehehe.. se nederst på forsiden til morel.no, hahaha.. holdt på å le meg ihjel, et rosa bilstereokit :p

kanskje d er det jeg burde gå for?... eller.. NEI :D

Halvparten av innleggene her presenterer jo varer som koster waaaay-over mitt budsjett.. så eh.. 10.000+/-?!

Har hørt mye positivt om US-Amps.. men hørte ikke mye om dette da jeg fikk min første (ræva) bilstereo... Er det noe "nytt"?!

Har tenkt å gå for et komponentsett chris, helt klart..
Det som sitter i bilen idag er også høyttaler og diskant hver for seg.
SÃ¥ bytter bare ut det drittet...

Har ikke noe finfintpakketilbud da?! og kanskje billig montering?
Har nemmelig ingen garage til disp og det å stå ute nå å mekke bilstereo er ikke helt min greie :p

#220435  av Techpoint

TiM skrev: Har hørt mye positivt om US-Amps.. men hørte ikke mye om dette da jeg fikk min første (ræva) bilstereo... Er det noe "nytt"?!
US Amps er ikke "nytt" de har produsert bilstereo i 21 år :)
Men det er ganske nytt i Norge da det fikk importør her i 2006.

Og prisene kan nesten sammenlignes med prisene i USA, ikke så mange andre merker her til lands som kan det.

#220519  av sindrejl

TiM skrev:hehehe.. se nederst på forsiden til morel.no, hahaha.. holdt på å le meg ihjel, et rosa bilstereokit :p

kanskje d er det jeg burde gå for?... eller.. NEI :D
Søtt! Synes du burde gå for det jeg ;) Ellers som en sier oppi her har infinity kappa veeeldig pen lyd i sitt frontsett. Dog ikke de som spiller høyest om du vil ha det :)
Sist redigert av sindrejl den 02 feb 2007 07:44, redigert 1 gang totalt.

#220590  av TiM

Men da er jo US Amps på en måte "nytt"...
Har satt meg litt inn i det nå og det er vist veldig poppis i USA hvertfall, utifra det jeg har fått vite nå... d får man kanskje hvertfall hva man betaler for...

Hadde vært litt gøy å gå for det rosa om jeg bæsjer penger:p
men høyttalerne blir jo bygget inn uansett så eneste som vil synes er jo evt basskassa... men eh NEI :lol:

#220614  av chris

Techpoint skrev: Selv kjører jeg Fusion Jonah Lomu 5,25"
De har jeg ikke hørt, så de kan jeg ikke uttale meg om.
Techpoint skrev: og de kan greit sammenlignes med TS-E serien til Pioneer og Kappa Perfect serien til Infinity.
Men du kan da seriøst ikke sammenligne TS-E serien til Pioneer med Kappa Perfect ??? Hvor mye ligger du på i lønn hos Pioneer? :lol:
Techpoint skrev: Selv har jeg som sagt montert billig pioneer i en trans-am for ca ett år siden, det har fått kjørt seg så det holder, og spiller like bra enda..
Men som sagt, finnes jo endel der ute som monterer feil, justerer forsterkere feil osv, og da får man fort dårlig erfaring med utstyret også..
Jeg tror jeg har sett mye av det som er av monteringer ;)
Techpoint skrev: Chris her som tydeligvis jobber hos BRS, kan sikkert fortelle meg når signalet på en PRS-D5000SPL forsterker klipper, hvis man går gjevnt over frekvensregisteret.
Nei, det kan jeg ikke.

Men når det er sagt, jeg sitter ikke her for å prøve å slakte Pioneer. Vi selger fryktelig mye Pioneer-spillere. Men det er en ting de, etter min mening i hvert fall, ikke får til, og det er å lage høyttalere.... eller sub'er som varer. Lydkvalitet er en smakssak, greit nok. Men holdbarhet, det merker vi på servicemottaket...

#220637  av Techpoint

chris skrev:
Men du kan da seriøst ikke sammenligne TS-E serien til Pioneer med Kappa Perfect ??? Hvor mye ligger du på i lønn hos Pioneer? :lol:
Beklager, min feil, jeg mente TS-C og M serien :)