TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dugg i frontlykta

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #220043  av tunamgu

Gjelder en 2002mod is200.Frontlykta har ofte dugg inni seg på førersiden.Passasjersiden er noe,men ikke så ille.Tror det er xenon lys siden lyser hvitere.Noen som kan hjelpe?

#220057  av csstian

Er ikke et helt ukjent fenomen at det blir dugg i lyktene på Toyota.Sjekk om lokket over pærehullene er orntlig på.Er di det så kan du ta ut lykta å borre et lite hull under for å få lufting.Å få tørket lykta orntlig opp innvendig med varmluftspistol eller lignene.Kan bli bra.

#220064  av tunamgu

Borre hull ja,da må jeg vente til det blir varmere,orkker ikke den norske kulda.

#220114  av jensi

Garantien på lyktene er utvidet til 5 år p.g.a. dugg.
Ta kontakt med din forhandler og du skal få byttet lykt dersom den ikke er mer en 5 år.
Er bilen din importert så kan de gjøre seg vanskelige på dette.
Jens

#220127  av tunamgu

Det visste jeg ikke.Bilen ble regga juni 2002,så da har jeg noen mnd til.Men jeg har kjøpt den brukt,hvordan går jeg fram da?

#220133  av csstian

Da fær du bare inn påToyota å sier at du har fokt i lykta å du har hørt at det e utvida garanti te 5 år på det.Var ikke klar over det selv.Å vet ikke di om det så må di sjekke det opp me reklamasjonsavd på Toyota Norge.Å stemmer det så bestiller di lykt til deg,å du får time å får den skiftet helt gratis :)

#220342  av Kebab gud

jensi skrev:Garantien på lyktene er utvidet til 5 år p.g.a. dugg.
Ta kontakt med din forhandler og du skal få byttet lykt dersom den ikke er mer en 5 år.
Er bilen din importert så kan de gjøre seg vanskelige på dette.
Jens
Kødder du? jeg må nå ut med 8tusen spenn pga vann i lykta .. dette måp jeg sjekke opp

#220432  av Kebab gud

JEg har snakket med Lexus oslo .. aka Toyota storo..
og det er IKKE utvidet garanti tid på frontlykta pga dugg..
men det er mulig å søke om å få det fikset på garantien uansett så lenge bilen er kjøpt ny i norge (pga kjøpsloven)

#220436  av tunamgu

Bilen vår ble kjøpt i Norge 2002,men vi kjøpte den brukt desember 2006.Mulig å få skiftet gratis?

#220468  av jensi

Jeg sjekket for ca 2 år siden på min 2000 mod.Toyota kunne ikke gi meg garanti p.g.a at jeg har importert min fra tyskland.Men mener at jeg har lest at flere har fått byttet på garantien .Er ikke helt sikke.
Uansett så må vel forhandleren svare på dette.
Jens

#220747  av Kebab gud

ja og jeg ringte å spurte .. NJET!
eneste måten man kan få det på garantien på er ved å dra inn kjøpsloven..

#220762  av Varnes

Så dra inn kjøpsloven da :)

#220807  av tunamgu

Jeg kan vel ikke dra inn kjøpsloven når jeg har kjøpt brukt av privatperson?

#220826  av csstian

Trur 5 årsregelen gjelder uansett.Men spørs om det e værd alt styret.