TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • BoostmÃ¥ler

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #213806  av Jonny
 
Skaffet meg boostmåler nå,prøver finne ut hvorfor GT4`n min går så dårlig. Koblet til vakuumslangen som går til originalmåleren (før "klokken").Fikk da nesten ikke respons på måleren... Koblet den så til vakuumslangen som går til EGR`n og fikk 0,7 bar på alle gear...
Blir dette rett,eller er jeg helt ute og kjører...

 #213817  av James
 
Er det ikke org. med 0.7 bar i en GT4 da!?

 #213820  av sindrejl
 
James skrev:Er det ikke org. med 0.7 bar i en GT4 da!?
jo.. bortsett fra at gear 1 og 2 har lavere trykk :?:

 #213834  av Jonny
 
sindrejl skrev:
James skrev:Er det ikke org. med 0.7 bar i en GT4 da!?
jo.. bortsett fra at gear 1 og 2 har lavere trykk :?:
Har lest det tidligere,ja. Min T-VSV er ikke koblet fra og det finnes ikke mulighet for å justere ladetrykk på denne bilen. Vet ikke om måleren viser riktig trykk på disse vakuumslangene...
Denne bilen er skikkelig sinke. 0-100 på over 10s. Merker ingentig gale ellers. Misstenkte lavt turbotrykk,men....

 #213838  av Larsen
 
Jonny skrev:
sindrejl skrev:
James skrev:Er det ikke org. med 0.7 bar i en GT4 da!?
jo.. bortsett fra at gear 1 og 2 har lavere trykk :?:
Har lest det tidligere,ja. Min T-VSV er ikke koblet fra og det finnes ikke mulighet for å justere ladetrykk på denne bilen. Vet ikke om måleren viser riktig trykk på disse vakuumslangene...
Denne bilen er skikkelig sinke. 0-100 på over 10s. Merker ingentig gale ellers. Misstenkte lavt turbotrykk,men....
Hvis måleren viser galt så er det jo mest sannsynelig for lite og ikke for mye. Ville gått over å sjekke og byttet standard ting. Ta feil koder på ecu, juster tenning og bytt tennplugger, rotor og fordelerlokk.

 #213852  av Jonny
 
Larsen skrev:
Jonny skrev:
sindrejl skrev: jo.. bortsett fra at gear 1 og 2 har lavere trykk :?:
Har lest det tidligere,ja. Min T-VSV er ikke koblet fra og det finnes ikke mulighet for å justere ladetrykk på denne bilen. Vet ikke om måleren viser riktig trykk på disse vakuumslangene...
Denne bilen er skikkelig sinke. 0-100 på over 10s. Merker ingentig gale ellers. Misstenkte lavt turbotrykk,men....
Hvis måleren viser galt så er det jo mest sannsynelig for lite og ikke for mye. Ville gått over å sjekke og byttet standard ting. Ta feil koder på ecu, juster tenning og bytt tennplugger, rotor og fordelerlokk.
Koder på ECU er OK,har sjekket. Skal ha den på verksted snart ,sjekker da tenning, kompresjon og muligens ladetrykk. Det eneste jeg merker som ikke er 100% er tomgangen. Går litt opp og ned.

 #220754  av Jonny
 
Jonny skrev:
Larsen skrev:
Jonny skrev: Har lest det tidligere,ja. Min T-VSV er ikke koblet fra og det finnes ikke mulighet for å justere ladetrykk på denne bilen. Vet ikke om måleren viser riktig trykk på disse vakuumslangene...
Denne bilen er skikkelig sinke. 0-100 på over 10s. Merker ingentig gale ellers. Misstenkte lavt turbotrykk,men....
Hvis måleren viser galt så er det jo mest sannsynelig for lite og ikke for mye. Ville gått over å sjekke og byttet standard ting. Ta feil koder på ecu, juster tenning og bytt tennplugger, rotor og fordelerlokk.
Koder på ECU er OK,har sjekket. Skal ha den på verksted snart ,sjekker da tenning, kompresjon og muligens ladetrykk. Det eneste jeg merker som ikke er 100% er tomgangen. Går litt opp og ned.
Bytta teningsdeler og sjekka tenning. Målt komp. på motor,OK.
MÃ¥lt turbotrykk :0,6...litt lavt kanskje?
0-100s. på 1 sek. bedre etter nye plugger /ledninger/rotor og fordelerdeksel.
Skal bytte luftfilter og eksosanlegg fra katalysator.
Valget står nå foreløpig mellom Mongoose,HKS (klart dyrest) og
Sard Arouse MIG...alle 3" rustfritt...ønsker synspunkter.