TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SnÃ¥l lyd - IS200 (hjelp)

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #220897  av Geir

Tjena!

Jeg har lagt merke til en snodig lyd i det siste. Lyden er klin lik en løs viftereim, men hvis jeg trykker inn clutchen blir den borte.

Hva er dette? Ville ikke tro det var viftereima dersom lyden forsvinner når jeg trykker inn clutchen? Det er jo heller ikke sikkert det er noe farlig, men jeg er fryktelig nysgjerrig, dessuten er den ganske plagsom. Den dukker kun opp når bilen står på tomgang.

#220916  av Varnes

Er ikke noe bilmekaniker jeg da men kan jo prøve å hjelpe. Kan det kanskje være utløserlageret til clutchen?
Hadde engang en bil hvor det var dårlig\ødelagt, og da blei d en spesiell lyd, som gikk bort når jeg trykte inn clutchen...

#220921  av TOYPARTS

er nok som varnes sier her.

#220947  av Geir

Fint å ha folk som dere i "umiddelbar nærhet" ;)

Er det noe stress å kjøre med dette et par ukers tid? Har ikke mulighet til å levere den på verksted noe tidligere.

Lyden kan vel best beskrives som en "pipelyd", ála den du hører om en viftereim er slakk.

#220953  av csstian

ikke nå problem å kjøre en stund med

#220979  av lexusmann

For min del føler jeg at jeg må fikse det med en gang eller asap når det er noe gæærnt...hvis det lar seg gjøre økonomisk, seff...

#220986  av Geir

lexusmann skrev:For min del føler jeg at jeg må fikse det med en gang eller asap når det er noe gæærnt...hvis det lar seg gjøre økonomisk, seff...
Det er min holdning også, tro meg, men det er rett og slett umulig for meg å gi fra meg bilen før 23 feb, rett og slett fordi jeg er svært avhengig av bil til jobb o.l. Spesielt denne bilen er jeg veldig nøye med å ta vare på. Siden den første snøen kom har jeg vasket den en gang i uka, og "dratt over" med høytrykk annenhver dag. Det har ikke vært salt på kjerra så veldig lenge om gangen :)

Hadde det vært fare for motorhavari hadde jeg selvfølgelig måtte finne på noe, men det er det jo da ikke, heldigvis.

#221067  av alpinelexus

Du får ikke lyden når du slurer på clutchen?? For når jeg hadde compressoren på bilen min, hadde bilen min en tendens til og skrike i en av reimene, trodde det var til compressoren, men var en av de andre. Ville tro man hører forskjell på gåent utløserlager og en slurende viftereim. Vil jo også høre hvor lyden kommer fra.

#221074  av csstian

Hvis du spraier litt hts eller lignene på en og en reim eleminerer du ganske fort om det er hyling fra reimene

#221110  av Geir

alpinelexus skrev:Du får ikke lyden når du slurer på clutchen?? For når jeg hadde compressoren på bilen min, hadde bilen min en tendens til og skrike i en av reimene, trodde det var til compressoren, men var en av de andre. Ville tro man hører forskjell på gåent utløserlager og en slurende viftereim. Vil jo også høre hvor lyden kommer fra.
Nei, jeg hører lyden kun på tomgang, og den forsvinner dersom jeg trykker inn clutchen. Hører ingenting når jeg kjører med clutchen ute.

Jeg hadde forøvrig huet nedi motorrommet i går kveld, men lyden var svak i området rundt de reimene som finnes. Den var sterkest under bilen, så og si rett under pedalene\torpedoveggen (sånn ca).
csstian skrev:Hvis du spraier litt hts eller lignene på en og en reim eleminerer du ganske fort om det er hyling fra reimene
Skal prøve å få gjort det der. Takk for tips :)

#221241  av Baba

hei : )

Jeg har samme lyd på bilen min også.... Det er utløser lageret... Det virker som det er mange som har slitt med denne feilen, på -99 mod. Jeg skal sjekke om det går ann å få det på garantien, det virker jo som om det har vært en svakhet det her......

#221244  av csstian

Finner ikke dette problemet innmeldt på teknisk info.Så tviler for det er et så kjempe stort problem.Så derfor er det tvilsomt om det blir nå garantisak.