TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Soting av ruter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #220992  av premo

Har tenkt tanken å sote litt ruter på bilen. har ikke bestemt meg for om det skal gjøres for jeg er usikker på hvordan det vil se ut. Vil for all del ikke at dette skal bli harry. Så selvfølgelig skal det gjøres av proffe folk visst det skal gjøres. Bilen har den originale sølv metallic lakken. Er redd for at svartsotede ruter kan bli feil men det må selvfølgelig vurderes. Har også tenkt på speilreflekssoting men dette kan jo fort bli litt kebabtralle-aktig da :)

hadde satt pris på å høre andres mening her og visst noen har bilder av sølvgråe biler med tonede ruter så må de gjerne slenge de ut her.

#220997  av peterK

Gå for spraysoting, og få det hos en som kan det. Tar ut rutene osv, så får du det jevnt og fint :D

Ang. farging, så er det utrolig passende til sølvfargen din, men gå for toning istedenfor helsvart, det synes -jeg- er mindre pent enn diskret toning.

Du kan jo ta siderutene på 80% lysgjennomtregning og bakruta i 60% ellernoe? :D

Spør hos de som gjør de, de har somregel småprøver av de ulike gradene. Sleng ut bilder når du får gjort det, iallefall :lol:

#221048  av csstian

Jeg vil anbefale 3m film.er meget bra kvalitet,kan stompe sigaretten på ruta uten at det vises.Blir ikke riper når du kjører vindu opp og ned.Så er det ikke nå problem å se ut,nesten som du ikke har film på.Jeg syns middels mørkhetsgrad på alle rutene blir finest.

#221179  av premo

takk for to fine innspill her. 3m-film synes jeg at kanskje blir litt for mørkt. men jeg skal undersøke litt hos folk som driver med det og soting. så får vi se. men kom gjerne med flere innspill! blir ikke gjort med det aller første visst det skal gjøres. blir vel i såfall nærmere våren.

#221180  av Ã¸f

et par bilder..
Vedlegg
supra1.jpg
supra1.jpg (381.79 kiB) Vist 240 ganger

#221183  av Ã¸f

hadde bare disse to desverre.tror ikke det vil bli "harry" med for mørk film på din bil.er det ingen som kan photoshoppe for deg?
Vedlegg
Bilde013.jpg
Bilde013.jpg (50.43 kiB) Vist 510 ganger

#221229  av csstian

premo skrev:takk for to fine innspill her. 3m-film synes jeg at kanskje blir litt for mørkt. men jeg skal undersøke litt hos folk som driver med det og soting. så får vi se. men kom gjerne med flere innspill! blir ikke gjort med det aller første visst det skal gjøres. blir vel i såfall nærmere våren.
Du får 3m film i flere mørkhetsgrader