TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 1987 Targa prosjekt.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #204543  av MK1-87

Og jeg som trodde jeg hadde en del å gjøre med min.
Imponert over ditt mot og hva du har fått til. Dette blir jo bil igjen. :)
Kan ikke være mange svart targa på veien. Jeg restaurer en rød targa, se bilder fra han som kjøpte bil på auksjon.

Er gulvet ditt bra eller er det preget av et lite tett targa løsning?
Jeg har hatt litt vann dryppende inn i bilen.

Stå på!

Mr2

#204572  av JC

Jo takk for den :D Det har vært noen ganger at jeg har tenkt at dette er bare for mye jobb, men nå har jeg begynnt å få tak på prosjektet. Gulvet i bilen hadde rusthull både fremme og bak "begge sider". Jeg har allerede kappet ut gulvet på de stedene hvor det var rust angrep, skal legge nytt. Det var i tillegg hull i bunn av bagasjerommet :evil:
Det har vært en tolmodighetsprøve :lol:
Hadde det ikke vært for at jeg bestandig har digget mr2, og at dette var gamlebilen min hadde jeg ikke giddet dette. Men tror at det kommer til å bli en bra bil. Satser på å ha den ferdig til våren. Black 204 lakk. :D

#204586  av Anders gullstein

Aha....du har eid denne ved en tidligere anledning altså. Hvordan var den da du solgte den? Lenge siden?

Mr2

#204973  av JC

Svar: Jeg solgte bilen i -98 da var bra stand. Det var litt rust i hjulbuen venstre side bak, og litt på høyere kanal. Venstre bakskjerm og kanal er blitt byttet ser jeg. Da jeg eide bilen sist var lakken litt slitt, det er den fortsatt :) tenke seg til at jeg solgte den til fordel for en carina e GLI :lol:
Det er godt den kom hjem igjen :D

#219573  av MK1-87

Man blir varm innvendig av å lese og se dette. Er alt for få MK1 igjen og godt vi er flere som redder de.

Jeg frykter targa taket ikke skal være tett. Ser ikke ut som det har vært det tidligere. Noen tips?

#219650  av Terjen

Blir bra detta! Stå på! 8)
 #220968  av JC

Hei. Det er blitt en stund siden nå. Har nå begynnt å jobbe med mr2'en igjen. Det har vært litt stillstand i prosjektet, kan skylde på vinter, jula og at det har vært litt kaldt :lol:
Vedlegg
Bakskjerm fikk samme behandling.
Bakskjerm fikk samme behandling.
Horten 005.jpg (448.13 kiB) Vist 1344 ganger
Innerskjerm sveiset på, behandlet med Wurth rust stopp grunning, lakket og tecktylwox.
Innerskjerm sveiset på, behandlet med Wurth rust stopp grunning, lakket og tecktylwox.
Horten 006.jpg (527 kiB) Vist 1343 ganger
Horten 045.jpg
Horten 045.jpg (585.08 kiB) Vist 1344 ganger
Da var kanalen behandlet med Wurth rust stopp og tectylwox.
Da var kanalen behandlet med Wurth rust stopp og tectylwox.
Horten 038.jpg (623.91 kiB) Vist 1341 ganger
Siden jeg fikk tak i en kanal fra en mr2 med soltak, lagde jeg en 2 mm plate som jeg knakk til, og punktet fast i kanalen. I tillegg en 2 mm platestrimmell for ekstra avstivning. Mr 2 targa har orginal en slik avstivning i kanalen
Siden jeg fikk tak i en kanal fra en mr2 med soltak, lagde jeg en 2 mm plate som jeg knakk til, og punktet fast i kanalen. I tillegg en 2 mm platestrimmell for ekstra avstivning. Mr 2 targa har orginal en slik avstivning i kanalen
Horten 015.jpg (611.4 kiB) Vist 1342 ganger

Mr2

#220973  av JC

Flere bilder av prosjektet :P
Vedlegg
Horten 012.jpg
Horten 012.jpg (296.93 kiB) Vist 1343 ganger
Horten 011.jpg
Horten 011.jpg (384.96 kiB) Vist 1341 ganger
Da var bakskjermen og kanalen på plass:)
Da var bakskjermen og kanalen på plass:)
Horten 010.jpg (342.72 kiB) Vist 1341 ganger

#221055  av Anders gullstein

Har du noe visjon om hvordan det ferdige produktet skal se ut til slutt. Bilen begynner da å komme sammen igjen :)

Blir den svart? Orginal?

Mr2

#221086  av JC

Hei Anders.
Jeg tenkte at bilen skal være mest mulig orginal, med mindre modifikasjoner. Blir å flytte batteriet fram i bilen, dette p.g.a at batteriholderen var litt rustskadet. Dette skal vel være gunstig ang vektfordeligen på bilen? Tenkte også å lage et eksosannlegg selv i rustfritt stål.
Vil ha bilen i orginal farge toyota svart 204.
Tenkte at bilen blir å se slik ut, med noen ok felger.
Hva syns du?
Vedlegg
i-PIC7.jpg
i-PIC7.jpg (47.82 kiB) Vist 1859 ganger

#221108  av 323F GTX

Svart MK1 er jo bare snop :shock: Jeg fikk lyst på MK1 nå :P Står respekt av prosjektet ditt må jeg si. Er ikke rent lite arbeid du har påtatt deg :P Men tipper resultatet blir strøkent :D

#221238  av Anders gullstein

Det høres lovende ut. MR2'n kleer svart veldig bra. I kombinasjon med noen pene felger og litt senk, så er den ihvertfall sånn jeg liker dem :)
 #223083  av JC

Hei.
En sorgens dag for prosjektet. Fant en rustboble på rammevangen. Fikk litt av et sjokk når jeg valgte å åpne vangen. Ser ikke noen annen råd enn å kaste inn håndkle, dette tror jeg ikke kan fikses. Arbeidet bør i så fall utføres på et godkjent karrosseriverksted. Regner med at det kan være like mye rust på førersiden.
Velger å selge bilen hel, eller i deler.
Vedlegg
friske deler som var kjøpt inn til prosjektet.
friske deler som var kjøpt inn til prosjektet.
Horten 045.jpg (339.87 kiB) Vist 1343 ganger
Horten 029.jpg
Horten 029.jpg (865.9 kiB) Vist 1344 ganger
Kjeks av støtteveggen i rammevangen, trist syn.
Kjeks av støtteveggen i rammevangen, trist syn.
Horten 002.jpg (493.54 kiB) Vist 1349 ganger

#223085  av mk1 black limited

Nei, så trist da...det så ikke bra ut!

#223960  av espenk

Huff, og jeg som så frem til å se hvordan bilen din ble etter restaureringen :cry: