TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SpørsmÃ¥l angÃ¥ende supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #221328  av TomKald

Har ett spørsmål eg , vett ikkje om det skal postes her , men tar en sjanse eg.

No ser det ut som det blir supra på meg til våren , har ein i kikkerten og selger virker seriøs , så ser bra ut.

meeen ( det er alltid ett men :P ) , den supraen er reg. som twin turbo , 280 hk er det vel , men korrekt er jo t88 turbo , og ja 500 + hk , om du blir stoppa av ein som har peiling fra biltilsynet / vegvesent som har litt peiling , og ser att du har singelturbo osv , ka sjer då ?

noken som har noen erfaringer ang dette ?

MVH Tom Andre Kaldestad
 #221330  av TOYPARTS

TomKald skrev:Har ett spørsmål eg , vett ikkje om det skal postes her , men tar en sjanse eg.

No ser det ut som det blir supra på meg til våren , har ein i kikkerten og selger virker seriøs , så ser bra ut.

meeen ( det er alltid ett men :P ) , den supraen er reg. som twin turbo , 280 hk er det vel , men korrekt er jo t88 turbo , og ja 500 + hk , om du blir stoppa av ein som har peiling fra biltilsynet / vegvesent som har litt peiling , og ser att du har singelturbo osv , ka sjer då ?

noken som har noen erfaringer ang dette ?

MVH Tom Andre Kaldestad
pleier stort sett å gå greit med biltilsynet i en eventuell kontroll.

#221380  av Kilgallon

Hvis du skulle bli stoppet når du er ute å kjører, så har de ikke lov til og titte under panseret ditt. Men hvis du må inn på kontroll så er det noe annet.

#221418  av WRC

Det er kjekt å ha orginal turbosats, eksos og div, i tillfelle det værste skulle skje, og man blir kalt inn til skjekk hos biltilsyn. :D

#221420  av sx-4-ever

Det er skilter på den etter som jeg forsto første inlegg ;)

#221422  av tore 95 tt euro spec

sx-4-ever skrev:Det er skilter på den etter som jeg forsto første inlegg ;)
Oki :oops:

#221472  av TomKald

Kilgallon skrev:Hvis du skulle bli stoppet når du er ute å kjører, så har de ikke lov til og titte under panseret ditt. Men hvis du må inn på kontroll så er det noe annet.
hm ? har de ikke lov til å se under panseret ? så du kan liksom nekte de det ? :S

#221528  av tommis

TomKald skrev:
Kilgallon skrev:Hvis du skulle bli stoppet når du er ute å kjører, så har de ikke lov til og titte under panseret ditt. Men hvis du må inn på kontroll så er det noe annet.
hm ? har de ikke lov til å se under panseret ? så du kan liksom nekte de det ? :S
Da får du sikkert ultimatet: Enten ser vi på bilen nå ellers må den på kontroll. Og da kan det vere greit å ha orginaldelene liggende og en garasje å skru i. Det største problemet ang. singelturbo/trimma biler er hvis man skulle havne i en ulykke vil jeg tro.

#221542  av TomKald

oki , ja d er jo gjerne litt ugunstigt...