TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Div spørsmÃ¥l om girkasse og senterdiff ST185

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #222040  av Peak

Hei!
Har ute girkassa for overhaling, enda ikke delt den, men jeg lurte bare på om noen som har gjort noen oppgraderinger innvendig? Eller noen som har gjort noe med senterdiffen?

#222077  av Peak

defred skrev:Her er verksteds håndboka for girkassa:
http://www.celicatech.com/imagearchive/ ... /MX/MX.htm
Det er for ST205, jeg har ST185, er det mye forsjell?

Var innom Toyota for å få kjøpe meg BGB på kassa, men den var utgått..kunne ikke leveres lengre

#222091  av larsst185

jeg har verksted håndboka liggende.tror ikke det er noen spesiell oppgraderinger.gearkassa er rimelig solid som den er..

#222120  av 2fastgt4

quaife har komplett forsterket innmat(uten lagre)husker ikke om alle gearene var rakskåret eller bare de 3 første eller om det er bare forsterket men det starter på ca20-25000 kr.
:D
løp å skjøp 8)

#222136  av defred

Peak skrev:
defred skrev:Her er verksteds håndboka for girkassa:
http://www.celicatech.com/imagearchive/ ... /MX/MX.htm
Det er for ST205, jeg har ST185, er det mye forsjell?

Var innom Toyota for å få kjøpe meg BGB på kassa, men den var utgått..kunne ikke leveres lengre
Mener kassene er rimlig like, så du kan bruke denne.

#222147  av TOYPARTS

2fastgt4 skrev:quaife har komplett forsterket innmat(uten lagre)husker ikke om alle gearene var rakskåret eller bare de 3 første eller om det er bare forsterket men det starter på ca20-25000 kr.
:D
løp å skjøp 8)
De har vel alle girene bortsett fra 5 om jeg ikke husker feil, men sitter jo framdeles uten skikkelig diff da.

#222150  av larsst185

Man skal vel bra opp i HK før oppgradering av gearkasse er nødvendig.Diff bak er vel ei anna sak.Eneste problemet med geakassene må isåfall være slitte synkroringer.

#222197  av Peak

Hadde BGB for E150F-kassen på pcen, er vel E151F jeg har i min bil, satser på å følge den.

Quaife blir det nokk ikke med det første..
Tenke bare å spørre om det var noe enkle oppgraderinger som man kunne gjøre. Slik som de eldre bakdiffene til mercedes med lameller så kunne man legge imellom 1 eller 2 lameller for å få bedre sperring osv

Skulle egetlig bare bytte noen lagre, men tar synk.ringene samtidig, hadde vært NOE kjipt om de skulle bli dårlige om et par tusen km :lol: