Noen som vet hvordan dørpanelet fjernes for bytte av høyttalere, og ev. har noen gode tips til høyttalere?
Bruk et lite skrujern til å fjerne små plastdeksel og et stjerneskrujern til å løsne alle skuene, pass på å ikke vær for hardhendt med dekslene, det skal se pent ut etter at du er fedig. Dekslet bak dørhandtaket må du fikle med litt, men det går greit etter at du har greid å løsne det første gang. Mulig det sitter en "krok" i det på baksiden.
Ta ned vinduet, ta tak i dekslet langs kanten og riv det løs, du vil høre at klipsene slipper taket. Har du glemt noen skruer vil kjenne at det sitter. (Mener å huske at det var 3-4 skruer; i handtak, 5 cm under diskanten, under gummidekslet der du har albuen og en du ser dekslet til når du åpner døra). Når det er løst løfter du det bare opp.
Diskantene lot jeg stå, så byttet jeg ut originalhøytalerne med to stk. Audiotop høytalere. Parterer du sokkelen til originalhøytalerne sitter du igjen med noe du kanskje kan benytte til sokkel til de nye høytalerne.
Problemet mitt var at lyden ikke ble så bra jeg hadde håpet på, så jeg satte inn en subwoofer som passet i bilen:
http://www.pioneer.no/no/products/25/13 ... index.html
Resultatet ble MYE bedre enn originalanlegget.
Du vil neppe ha problemer med monteringen, og det andre dekslet vil by på mye mindre problemer. Bruker du sokkelen til originalhøtalerne må du fjerne all pappen, ellers vil du høre at de nye høytalerne slår i høytalerdekslet etter at du har montert alt... det betyr en del ekstra arbeid.