TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gt4 st205 sykt stiv bil som mÃ¥ utbedres!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #221919  av castman

Har nå kjøpt meg en celica gt4 st205 med justerbart senkesett som er sykt stivt. Bilen slår og banker konstant(umulig godt for bilen!)Nå er bilen juststert opp for vinteren. Når jeg ser over fjærene i hjulbuene så over de ordinære fjærene så er det en ekstra liten fjær som bygger cirka 5cm. Sikkert pga og få bilen enda stivere?!
Lurte på å erstatte disse mini fjærene på et vis med forringer hvis de ordinære fjærene blir lange nok da. Noen som er kjent med dette?

Hvis ikke dette går så må jeg nok kjøpe orginale dempere/fjærer :cry:
Noen som kan sende evt bilder av en orginal gt4 st205 og hvordan er stivheten isåfall i denne bilen da?

hmm

#221921  av turbokjell

regner må at både de små å store fjørene er utskiftbare til både mykere å stivere ettersom underlaget man kjører på? Åssen merke er det? Kan jo sjekke med gundersen motorsport eller Kollevold rallyimport. de har mye løse fjærer.

#222157  av castman

Er litt usikker på merke skjønner du. Vet du hvor på demperen dette merket står? :wink:

Ellers vet du hvordan de orginale demperne/fjærene er i stivhet og bakkehøyde?

#222192  av Speeder

castman skrev: Ellers vet du hvordan de orginale demperne/fjærene er i stivhet og bakkehøyde?
Denne bilen er behagelig å kjøre i orginal stand, tight å fin, men ikke ubehagelig stiv.

Her er orginalhøyden:
Vedlegg
Grustak.jpeg
Grustak.jpeg (682.87 kiB) Vist 566 ganger