TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ka er best conti eller nokian piggfritt??

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #220072  av hugomidt

har lurt på ka som er best av continental og nokian piggfrie , av nyaste modell.
tenkte eg skulle få til en sånn undersøkelse .... gjerne med meininger om dekk prestanda o.l

#220079  av ErikG

Etter mine erfaringer er Yokohoma Ice guard det beste, ikke continental eller nokian da. Men nokian og continetal er dritdyre, kvaliteten og prestering står ikke i samsvar med pris.

#220081  av ST205RR

kjører nokian RSi på 3 sesongen og er veldig fornøyd :D

#220086  av laffy

Kjørte på nye iceguard i fjor, men syns ikke de var noe særlig bra. Kjører på hakkepelita rsi i år, og er veldig fornøyd så langt.. iallefall på vått føre og slaps, men på is er jo ikke akkurat piggfritt det beste..

#220093  av Rømmling

jeg kjøpte meg continental i vinter (piggdekk vil å merke)
og disse er kjempe gode.
her har det vert is på veien siden november og er veldig gode.

#220107  av Magne_F

Har kjørt Nokian RSI på mange forskjellige biler de siste årene, og har vært veldig fornøyd. Vet faktisk ikke hva som sitter på leasing-bilen jeg kjører nå, men synes i alle fall at RSI' var mye bedre.

#220185  av sindrejl

har kjørt conti de siste årene og er veldig fornøyd med det. Men min bror har kjørt nokian og han er fornøyd med det. Tror ikke helt ærlig man merker veldig til forskjell ;)

#220192  av hovik

Satte Conti piggfri på tanksen, og det fungerer godt. Det er ikke aller mest vinterføre i området her, men turer opp i fjella har ikke vært noe problem.

Nokia har rykte på seg til å suge hardt på våt asfalt, så vær litt forsiktig med de.

#220675  av daniel

kjører rsi eg og.. veldi godt fornøyd. funker på det meste synes eg. kjørte med hakkapelitta pigg i fjord, men rsi e bedre..

#220676  av Kilgallon

De er like gode. Er de aller beste dekkene du kan få tak i. Så er de lik i pris åsså.

#220778  av nlight

Litt vanskelig å spørre om hva som er best av de aller nyeste dekka, da det er svært få som har prøvd begge dekka på samme bilen.
Jeg bruker å kjøpe de dekka som vinner testene. Kjøpte RSI i fjor, og i år ble det noen andre. Husker ikke navnet :P

#222650  av Dennis87

Yokohama iceguard IG20 bruker jeg, beste dekkene jeg har hatt :D

hadde før dem Contiental Viking Contact 2 (piggfritt) og Pirelli winter carving (pigg)

og synes Yokohama dekka er sinnsykt mye bedre og de er piggfrie.

sitter som f.... på is og snø, eneste minus er at dem kan spore litt i stor fart på bar asfalt, men man kan jo ikke få alt i et dekk da :lol:

kan anbefale dem på det sterkeste :wink:

For pigg er Yohohama iceguard stud sikkert et godt valg, har ikke testet disse, men regner med dem sitter bedre på is enn yokohamas piggfrie dekk.