TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Effektanlegg Celica mk7

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #222727  av Dennis87

Skal snart gå til innkjøp av nytt eksos anlegg til bilen min, står da mellom TRD Japan og TTE eksosen.

Men det jeg lurer på er om TTE eksosen gir noe mer sportslig lyd og mer hk enn orginal eksos?
Noen her som har det fra TTE, som vet om det er noe mer enn bare "pynt" hehe...

Vet det fra TRD USA gir ca 6 hk mer på den amerikanske gts, TRD Japan skal være bedre enn dette har jeg hørt, da det er TRD Japan dem bruker i TRD Celica action package som tilsammen gir 20 hk mer.
http://www.turbomagazine.com/tech/0209t ... usts_test/

TTE eksosen er vell kanskje ikke mer enn en ny endestuss som gjør at man får 2 potter på midten?

Noen som har erfaring med TTE senkefjører? de koster ca det samme som koni, skal jeg heller gå for Koni da?
skal senke 30mm

#222797  av 2000celica

Jeg hadde TTE eksosen på min Celica, det er en potte m doble stusser. Tror den er produsert av Remus. Du får litt mer lyd, brumming, ellers tror jeg ikke du får noe mer HK.
Jeg var ikke fornøyd med denne eksosen, og kjøpte TRD eksos , fra kat og bakover, dette er den samme som det står om i turbomagazine. Den ga enda mer lyd, + jeg mener jeg fikk mer krefter,kan være innbilning også :lol:
Denne fikk jeg fra TTE i Tyskland, hvis du sender en mail til florian.bachus(krøllalfa)toyota-f1.com , så hjelper han deg.
Vedlegg
TRD.JPG
TRD.JPG (1.19 MiB) Vist 439 ganger

#222839  av Sniff

2000celica skrev:Jeg hadde TTE eksosen på min Celica, det er en potte m doble stusser. Tror den er produsert av Remus. Du får litt mer lyd, brumming, ellers tror jeg ikke du får noe mer HK.
Jeg var ikke fornøyd med denne eksosen, og kjøpte TRD eksos , fra kat og bakover, dette er den samme som det står om i turbomagazine. Den ga enda mer lyd, + jeg mener jeg fikk mer krefter,kan være innbilning også :lol:
Denne fikk jeg fra TTE i Tyskland, hvis du sender en mail til florian.bachus(krøllalfa)toyota-f1.com , så hjelper han deg.
Hvor mye kostet TRD eksosen? har også lyst på litt mer lyd :)

#222917  av Dennis87

2000celica skrev:Jeg hadde TTE eksosen på min Celica, det er en potte m doble stusser. Tror den er produsert av Remus. Du får litt mer lyd, brumming, ellers tror jeg ikke du får noe mer HK.
Trur jeg satser på den fra TDR da, men skal ha den som er laget av TRD Japan og ikke TRD Usa som du har bilde av der, da jeg har hørt de blir ødelagde ganske fort av en del på newcelica.org forumet.

Er også den fra TRD Japan som dem har i TRD pakken til Celica GTS som inneholder eksos og nye stempler og gir 20 hk mer så regner med de har valgt det beste til trd pakken :)

TRD eksosen ligger på ca 4200 kr

kan bestilles her:
http://www.kinwaymotorsports.com

Kanksje noen andre vil være med å bestille slik at det blir billigere?

Det jeg ikke forstår er at TRD USA sin ser mye bedre ut enn TRD Japan sin hehe.. TRD Japan er jo helt lik standard eksosen til Toyota.
Vedlegg
trdexhaust2.jpg
trdexhaust2.jpg (15.04 kiB) Vist 920 ganger
 #222957  av 2000GTS

Hei..

hvem har fortalt deg at du får 20hk ekstra for ett effektanlegg på en mk7? Effektanlegget som har gitt mest effekt på en original Celica var TPR som ikke er i produksjon lenger. Og det var under 10 hk på hjulene. Men dette var på 2ZZ-GE motoren. Er vel omtrent det samme på motoren din.

TRD er ett bra effektanlegg til Mk7. Jeg prøver å få tak i Veilside Tear Drop selv om de ikke produseres lenger. Sinnsykt grom lyd i de!

Lykke til med kjøpet ihvertfall!

#223005  av 2000celica

Sniff skrev:
Hvor mye kostet TRD eksosen? har også lyst på litt mer lyd :)
Er ikke sikker, men det var nok en 4-5 K, send en forespørsel om du er interessert, så får du vite mer :)
 #223025  av Dennis87

2000GTS skrev:Hei..

hvem har fortalt deg at du får 20hk ekstra for ett effektanlegg på en mk7? Effektanlegget som har gitt mest effekt på en original Celica var TPR som ikke er i produksjon lenger. Og det var under 10 hk på hjulene. Men dette var på 2ZZ-GE motoren. Er vel omtrent det samme på motoren din.

TRD er ett bra effektanlegg til Mk7. Jeg prøver å få tak i Veilside Tear Drop selv om de ikke produseres lenger. Sinnsykt grom lyd i de!

Lykke til med kjøpet ihvertfall!
Hvis du ser på posten igjen ser du har jeg skriver TRD pakken :wink:

Den inneholder eksos,stempler og lettere svinghjul og gir 20 hk. skrev ikke at bare TRD eksosen gir 20hk men at dem brukte TRD Japan eksosen i den pakken så da må den være blant de beste.

#223026  av Dennis87

Dette fikk jeg som svar på en mail jeg skrev til en butikk der dem selger TRD deler.

"Yes, we carry TRD Japan product only because the TRDUSA quality is no good.
A lot of people complain about TRDUSA one. The exhaust need to replace after couple weeks. How come you said the TRD Japan one is same as the original one from Toyota? They are not the same actually when you compare it. TRD Japan one does have nice deep sound and give some HP (FOR SURE). Since your model is ZZT230 (143HP), you will need a GT Version. Regarding the shipping cost. Please provide your full shipping address with postal code

Thanks and Best regards,"

TRDUSA sin er den blanke utgaven som 2000celica har bilde av.

TRDJapan sin ser helt lik ut som standard toyota eksosen bare annen inmat og skal vist være den beste etter det jeg har funnet ut på de fleste forum.

Under er et bilde av et vanlig problem på TRD USA sin eksos, vet ikke dette gjelder bare de tideligste utgavene eller alle, men er mange på newcelica.org som har hatt TRD Eksosen men har blitt ødelagt etter bare 2-3år.

Er ikke TRD som har laget TRD USA eksosen men borla eller noe mener jeg å ha hørt.

TRDJapan blir laget av TRD.

TRDusa ser jo mye fetere ut da enn TRDjapan med vises jo bare hvis man velter med bilen eller noe da så er jo ikke så fårlig :P
Vedlegg
Ødelagt TRDUSA eksos
Ødelagt TRDUSA eksos
rsrexhaust007dd4.jpg (14.34 kiB) Vist 879 ganger

#223089  av 2000celica

Vil gjerne tipse deg om dennewebshoppen
Mange med meg på forumet har gode erfaringer med de, + de er billige :)
Bare sjekk ut prisen på TRD eksosen(Japan, ja) :wink:
Kroner spart, er kroner tjent...