TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hold dere unna Trondheim Billakkering

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #223048  av Kaizern

Etter tips fra en kompis om at han kunne ordne billig hellakkering av bilen min, slo jeg til.. Kjørte bilen nedover til Trondheim Billakkering, å bilen skulle være ferdig en uke etterpå.
Dagene går, jeg får beskjed om at bilen er ferdig, drar nedover å henter den.
Det første jeg oppdager er at de har montert bakrute viskeren feil, så har de klart å slått den på. Så den har laget den ripa på bagasjelokket, greit nok. Dette skulle de ordne neste gang jeg kom til Trondheim, for jeg hadde ikke tid til å sette igjen bilen.
Jo da, alt ser ganske bra ut. Helt til jeg vipper lyktene opp når det begynner å bli kveld, da er den svarte plasten rundt lyktene knall rød.. Helvete tenkte jeg. Men men, etter en time med lynol så går nesten alt bort.

Kommer hjem, skal spyle av bilen fordi det var så mye drit på den. Jo da, hva finner jeg på passasjer døra, et langt hårstrå som ligger under klarlakken og stikker halvveis ut. At det er mulig tenkte jeg. Jaja, ikke noe å gjøre med det egentlig.
Jeg fortsetter å spyle, så kommer jeg til bagasjerommet der viskeren hadde ripet opp. Tror du fanken ikke sparkelet de har brukt skinner igjennom lakken. Faen i helvete er det mulig tenkte jeg. Hiver meg på tlf til kompisen som ordnet dette her, han ringer straks til Trondheim Billakkering å snakker med dem. Det var bare å komme med bilen så skulle de ordne alt.
Greit sa jeg, siden jeg bor i Brønnøysund og er avhengig av bil for å komme meg på jobb. Tar det en stund før jeg får levert bilen i Trondheim igjen, men så begynner lakken å sprekke på panseret, dobbel helvete. Så ble enig med Trondheim Billakkering om å levere den i Trondheim i midten av januar. Da har skulle den være ferdig en uke etterpå, greit. Jeg bestiller flybilletter og hotell til neste helg når bilen skal hentes.
Dagene går, og fredagen kommer. Jeg gjør meg klar til å dra på flyplassen, men klokken halv fire får jeg beskjed om at bilen ikke blir ferdig før tidligst onsdag. Så da var pengene for flybillett og hotellrom bare å kaste ut gjennom vinduet.
Jeg avtaler med dem at de skal være ferdig på onsdag, men får tlf på tirsdag om at det ikke blir for fredag. Så blir det plutselig ikke før neste fredag igjen. 2 uker senere enn avtalt.
Å når jeg da henter bilen igjen, så står den ute med 30 cm snø på seg og er isbelagt. Så jeg får ikke kontrollert arbeidet før jeg kommer hjem.
Jo da, kommer hjem å går over bilen. Til min store forskrekkelse, så er alt de har gjort er å fjernet håret og sprayet litt klarlakk over. Man ser fortsatt gropen etter håret!!! De har ikke gjort noe med panseret eller bagasjerommet..

Blir så forbanna, 11 tusen +++ flybilletter hit og dit + bensin, rett til helvete.

Å en stk kompis i Trondheim som ikke tør å svare når jeg ringer eller sender mld... Hehe..

Ble nå en lang historie, menne som dere sikkert skjønner. Hold dere unna disse folka, amatører...

Dette ble selvfølgelig gjort svart, så har ingen garanti sak for å si det sånn. Så mitt tips, ikke få lakkering gjort svart.. Ikke en god idé

#223053  av japse-gnmfr

ganske utrolig da men er vel egentlig ikke han kompisen din sin skyld eller?
hvis han har hatt gode erfaringer me di.

#223057  av Kaizern

japse-gnmfr skrev:ganske utrolig da men er vel egentlig ikke han kompisen din sin skyld eller?
Skylder ikke på han nei, menne han er bare redd for at jeg skal la det gå utover han :D

#223084  av hmsilset

Kaizern skrev:
japse-gnmfr skrev:ganske utrolig da men er vel egentlig ikke han kompisen din sin skyld eller?
Skylder ikke på han nei, menne han er bare redd for at jeg skal la det gå utover han :D
Er sikkert flere ansatte der da,så han har vel erfaringer med en flink en :) men bra du skriver om sånt her.Sånne lakkjobber er det nok av...

#223091  av Kaizern

hmsilset skrev:
Kaizern skrev:
Er sikkert flere ansatte der da,så han har vel erfaringer med en flink en :) men bra du skriver om sånt her.Sånne lakkjobber er det nok av...
Jepp, etter det jeg forsto så var daglig leder veldig flink, men han hadde en håndfull polakker som ikke var riktig så flinke.. De som har lakket min bil dessverre:S

#223160  av inzane2012

dette høres nå jaggu ut som en knall sak for tv2 hjelper deg og forbrukerrådet. Du har klart kvar på enten få igjen alle pengene du har hatt lagt ut for jobbe(da er nok ikke flybilletter og sånt inkludert) eller at di skal reparere skadene gratis, men det beste hadde nok vert å krevd pengene igjen og fått noen andre til å utbedret skadene

#223167  av celicat23

inzane2012 skrev:dette høres nå jaggu ut som en knall sak for tv2 hjelper deg og forbrukerrådet. Du har klart kvar på enten få igjen alle pengene du har hatt lagt ut for jobbe(da er nok ikke flybilletter og sånt inkludert) eller at di skal reparere skadene gratis, men det beste hadde nok vert å krevd pengene igjen og fått noen andre til å utbedret skadene
Ja det er nok lurt å stå frem i tv2 hjelper deg med at du har fått lakkert bilen svart.....eller.....kanskje ikke.

#223251  av Kaizern

Nei, jeg vil bare advare andre. At man får faktisk det man betaler for, å spare noen lapper på lakkering kan fort bli like dyrt som å få det gjort ovenfor bordet.. :P

Jaja, man lærer så lenge man lever :wink:

#223279  av karl234

har også hørt mye rart om T.Billakkering, hadde visst forsvunnet både IC og en turbo fra en bil som var inne til lakkering :S
og på tlf ga han meg pris "hvitt" ,men da jeg møtte opp var det "plutselig" moms oppå der igjen. så jeg torde rett og slett ikke levere min bil til disse folka!

#223291  av inzane2012

jeg hadde nå krevd pengene tilbake jeg...vertfall når di ikke gjorde en bedre jobb når du leverte bilen inn for andre gang...

#223296  av Bolgnes

Trondheim billakkering? Har ikke hørt om de jeg?

men når jeg hører polakker tenker jeg tiller bilskadesenter, som jeg ikke har så mye til overs for...

#223312  av Kaizern

Kreve tilbake penger som er betalt svart, er det noen vits i det store og hele?

#223326  av Levin GT

Trist historie det der..
Høres ut som amatører om jeg får lov å si det.
Jeg anser meg selv som amatør,men høres ut som jeg gjør bedre jobb. (Har lakket mine egne biler)
Uansett......Arbeidet på din bil er blitt gjort kjapt og gale for å tjene mest mulig penger på kortest mulig tid (slik som alle vil ha det)
Desverre funker det dårlig når det gjelder karosseri arbeid og lakkering,for det trengs god tid og nøyaktighet for at det skal bli skikkelig.
At sparkelen skinner gjennom lakken overrasket meg mest..Årsaken til dette er at det ikke er grunnet utenpå sparkelflekken før lakk...Dette burde et lakkverksted absolutt vite..
Uansett om dette er svartarbeid burde de ordne proffesjonelt opp i sakene,og hvis ikke ville jeg plaget verkstedet med klager helt til de hadde angret bittert på at de tok jobben.....

Levin GT

#223333  av Rømmling

fant en ting som kan rette opp små ting etter lakering http://new.gasolin.no/index.php?main_pa ... cts_id=348

hjelper vel ikke på de feilene du har da.
dritt at folk skal gjøre så slett et arbeid. Svart eller ikke så burde de gjøre ting ordentlig. vis det er dårlig arbeid så vil det komme ut på noen forum som her og det vil folk huske og la vær å bruke dem senere.

om man gjør ting svart så gjør det som om det var noe man kan være stolt over å gi fra seg. noe med yrkets stolthet det sier nå jeg.

#223340  av cameleon

karl234 skrev:har også hørt mye rart om T.Billakkering, hadde visst forsvunnet både IC og en turbo fra en bil som var inne til lakkering :S
og på tlf ga han meg pris "hvitt" ,men da jeg møtte opp var det "plutselig" moms oppå der igjen. så jeg torde rett og slett ikke levere min bil til disse folka!
ic og turbo var forsvunnet? åssn i heiteste kom han seg videre da? :roll: