TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ujevn tomgang 4afe

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #222440  av carina 1,6xli

carinan min har en tendens til å gå ujevnt på tomgang innimellom. noen som har vært borti dette på denne motoren, som kan komme med noen tips?? Har skiftet luftfilter og tennplugger, men ble ingen forandring..
 #222471  av Andy_Celica

carina 1,6xli skrev:carinan min har en tendens til å gå ujevnt på tomgang innimellom. noen som har vært borti dette på denne motoren, som kan komme med noen tips?? Har skiftet luftfilter og tennplugger, men ble ingen forandring..
Det var noe slikt på den carinaen jeg hadde også, jeg bytta fordeler,rotor plugger osv uten hjelp, men så tokk jeg en sjangse på å bytte bensinfillteret og det hjalp betraktelig, da gikk den mye renere og bedre på tomgang.

Får du opp et motorlys i spedoen også eller?

#222952  av |plumbo

kjøpe en start gass boks og spray over vakumslangene dine hvis det ikke hjelper og bytte bensin filter mulig du må bytte vakum slanger ( hvis motoren endrer tur tall når du sprayer over vakunslangene vil det si at det er hull i dem )

#223077  av lexusmann

Ikke smart med startgass etter hva jeg har hørt...motoren blir "avhengig" av den...om det stemmer vet jeg ikke...

#223180  av carina 1,6xli

Har tenkt på å bytte bensinfilter, høres egentlig sannsynlig ut at det kan være det. Hvor ligger det på disse bilene egentlig? vanskelig å få byttet det? Får ikke opp noen lampe på dashn nei.
Lite sannsynlig at det er noen tomgangsregulator, luftmengdemåler etc som kan bynne å ta kveld elr?

Har hørt at bilene kan bli "avhengig" av startgass jeg å. Skal visst være forsiktig med å bruke det, men en veldig grei måte for å sjekke for falskluft etc da.

#223185  av Andy_Celica

carina 1,6xli skrev:Har tenkt på å bytte bensinfilter, høres egentlig sannsynlig ut at det kan være det. Hvor ligger det på disse bilene egentlig? vanskelig å få byttet det? Får ikke opp noen lampe på dashn nei.
Lite sannsynlig at det er noen tomgangsregulator, luftmengdemåler etc som kan bynne å ta kveld elr?

Har hørt at bilene kan bli "avhengig" av startgass jeg å. Skal visst være forsiktig med å bruke det, men en veldig grei måte for å sjekke for falskluft etc da.
Er vel ikke luftmengdemåler på de motorene.

bensin filteret sitter bak innsugsmanifilden skrudd fast i torpedoveggen, litt vanskelig å komme til, lønner seg å skru av luftfilteret, bensinfilteret koster rundt 300 kr på toyota.

#223190  av carina 1,6xli

Nei er ikke sikkert at d er luftmengdemåler på de... Skal prøve å få byttet filteret en dag snart å se om den blir i noe bedre form :)
Takk for tipsene så langt! :)

#223211  av |plumbo

lexusmann skrev:Ikke smart med startgass etter hva jeg har hørt...motoren blir "avhengig" av den...om det stemmer vet jeg ikke...
etter en sjekk??

#223228  av lexusmann

Nei, er vel over tid, tenker jeg...en kjapp liten pshhhhh går vel... :lol: