TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• drifte med supra mk3?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #223371  av auer

noen som vet hvordan supra mk3 er og drifte med??

#223394  av Harkoon

Helt sjef å drifte med .. Bare å gi jernet 8)

#223439  av Th4 Ghost

Problemet er vel at bilen er litt tung, sånn at dekkene blir slitt raskt, spesielt fremme

AH, nå tenkte jeh Mk4..Mk3 vet jeg ikke ^^

#223441  av auer

men hvordan er den og holde sidelengs? og å kjøre generelt?

#223474  av TOYPARTS

auer skrev:men hvordan er den og holde sidelengs? og å kjøre generelt?
Stort sett et helvete pga dårlig sperre orginalt, går an å shimse den opp, eller enda bedre kjøpe en trd eller andre ting.

#223477  av auer

TOYPARTS skrev:
Stort sett et helvete pga dårlig sperre orginalt, går an å shimse den opp, eller enda bedre kjøpe en trd eller andre ting.
så du mener at med litt modifikasjoner som sperre og ant understell og litt mere power så er det en god drifte bil?

#223485  av TOYPARTS

auer skrev:
TOYPARTS skrev:
så du mener at med litt modifikasjoner som sperre og ant understell og litt mere power så er det en god drifte bil?
ikke god, men helt ok.

#223486  av beerba

Jeg kunne godt tenkt meg mere utslag på styringen, skal ikke ligge særlig breit før du har passert "point of no return". Noen som vet noen enkle grep for å få mere utslag :?:

#223489  av TOYPARTS

beerba skrev:Jeg kunne godt tenkt meg mere utslag på styringen, skal ikke ligge særlig breit før du har passert "point of no return". Noen som vet noen enkle grep for å få mere utslag :?:
det som gjør at det der skjer er at vektfordelingen er feil i kombinasjon med dårlig sperre. har vært å syklet noen ganger i grøften og over refuger selv når jeg hadde mk3

#223633  av Andreazz

Men de er RÅ å dra brekk med! Snur 180grader på en 50øring :D

#223634  av beerba

TOYPARTS skrev:
beerba skrev:Jeg kunne godt tenkt meg mere utslag på styringen, skal ikke ligge særlig breit før du har passert "point of no return". Noen som vet noen enkle grep for å få mere utslag :?:
det som gjør at det der skjer er at vektfordelingen er feil i kombinasjon med dårlig sperre. har vært å syklet noen ganger i grøften og over refuger selv når jeg hadde mk3
Hva er IDEELL vektfordeling da? Noen som vet?

#223660  av tojo

Vektfordelingen på MKIII(1990 Hardtop Turbo 5spd) er 54% front / 46% bak, supra na har 51% foran og 49% bak og supra twinturbo har 53% foran og 47% bak!!

F.eks har "driftebilen" AE86 har Front 53%, Rear 47% .

Litt drifte info:

What are the most popular cars used for drifting?
The most popular and best suited drift cars have several things in common:
- A front engine - rear wheel drive configuration
- Decent power production
- Well-balanced weight distribution from the factory
- Light weight and high agility
- A manual transmission

Keep those things in mind and you can't go wrong. Here's a brief list of some of the more popular drift rides:
- Nissan 240SX, 350Z, and Sylvia
- Toyota Corolla (GTS, AE86) and Supra
- Honda S2000
- Mazda RX-7 and RX-8
- Lexus IS300
- Ford Mustang
- Pontiac GTO
- Chevrolet Corvette

Do I need an aftermarket limited slip differential (LSD) to drift?
That's affirmative. An LSD allows the power to be used by both of the rear wheels evenly by locking them together. An open differential, or non-LSD, allows the drive wheels to rotate independently depending on the load placed on them. In other words, if you're cornering and the majority of the vehicle's weight is on the right rear tire, the left rear tire spins freely. A slide cannot be sustained in these conditions. Some cars will be equipped from the factory with an LSD, but not many.
Sist redigert av tojo den 19 feb 2007 19:05, redigert 1 gang totalt.

#223692  av tore 95 tt euro spec

tojo skrev:Vektfordelingen på MKIII er 71% front / 29% bak, MKIV har 68% front /32% bak

F.eks har "driftebilen" AE86 har Front 53%, Rear 47% .

Litt drifte info:

What are the most popular cars used for drifting?
The most popular and best suited drift cars have several things in common:
- A front engine - rear wheel drive configuration
- Decent power production
- Well-balanced weight distribution from the factory
- Light weight and high agility
- A manual transmission

Keep those things in mind and you can't go wrong. Here's a brief list of some of the more popular drift rides:
- Nissan 240SX, 350Z, and Sylvia
- Toyota Corolla (GTS, AE86) and Supra
- Honda S2000
- Mazda RX-7 and RX-8
- Lexus IS300
- Ford Mustang
- Pontiac GTO
- Chevrolet Corvette

Do I need an aftermarket limited slip differential (LSD) to drift?
That's affirmative. An LSD allows the power to be used by both of the rear wheels evenly by locking them together. An open differential, or non-LSD, allows the drive wheels to rotate independently depending on the load placed on them. In other words, if you're cornering and the majority of the vehicle's weight is on the right rear tire, the left rear tire spins freely. A slide cannot be sustained in these conditions. Some cars will be equipped from the factory with an LSD, but not many.

Hey det du sier om vektfordeling på supra mkiv er feil..supra na har 51% foran og 49% bak og supra twinturbo har 53% foran og 47% bak!!

mvh
Tore

#223704  av tojo

:oops: Har rettet på vektfordelingene på MKIII og MKIV (nå med info fra http://www.mkiv.com og http://www.supramania.com ) var borte et øyeblikk.

#223707  av croco-Frod

Andreazz skrev:Men de er RÅ å dra brekk med! Snur 180grader på en 50øring :D
Det kan jeg skrive under på! :P

Tok selv en 180graders vending midt i søndre gate i Trondheim sentrum, etter endt vending tok ferden til med voldsomme mengder dekkrøyk veltende utav hjulbuene bak, det hele så trolig meget heftig ut 8)