TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Registerreim pÃ¥ is 200?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #181947  av numm

Hei hadde bilen min på sørvis idag, fekk beskjed etterpå at registerreima måtte skiftes for bilen var 5 år.
I min belgiske servisehefte står det 10 år eller 150000km
Hva er riktig?

#181979  av tRj

i Norge heter det at den skal skiftes hvert 5. år eller 150.000 :D

#223020  av Geir

Hei!

Hvordan sjekker man om registerreima er slitt, eller ikke, enklest mulig? Bilen min har fullt servicehefte fra Sveits, men jeg blir litt usikker av all den 5 år\150.000 km greia. Bilen min er eldre enn 5 år, men har kun gått 139k km pr. idag. Jeg får ikke lest meg til om den kanskje er blitt byttet etter 5 år i serviceheftet, ei heller i motorrommet. På Corollaen fant jeg lett ut når reima var byttet sist ved å kjøre skallen under panseret.

Motorhavari ønsker jo ingen, så jeg lurer rett og slett på om det er noen måte jeg kan få sjekket om den er moden for å byttes, eller ikke, på egenhånd? Det er bare 10k km til hovedservice, men jeg er av typen som gjerne vil vite "alt" om bilen min, til enhver tid. Registerreimer må jeg innrømme at jeg aldri har tenkt noe særlig på, og dermed ikke vet noe særlig om. Man lærer så lenge man lever!

På forhånd takk :)

#223043  av csstian

Er ikke nån måte å sjekke det på.Er vanskelig å se på reime om den er gammel eller ikke.Så klarer du ikke spore opp via dem du kjøpte bilen hos,så anbefaler jeg deg å få den byttet.Billigere det enn om den plutselig ryker

#223058  av larspronne

utførte 150,000km service i forrige uke jeg, med bla reg reim, vann pumpe og plugger.

Føler det drar litt bedre og er mere responsiv ved gassbruk nå faktisk, har sikkert noe med nye plugger å gjøre?

min er en 99 og runda akkurat 134,000km.

#223069  av tunamgu

Hvilke plugger bytta du til?Original er NGK,men kanskje bosch og philips er bedre?De er ganske billige på ebay.

#223108  av csstian

Mener det er denso som er orginal.Var nu det jeg satte i.Platinaplugger.Fikk det fram på delefilmen

#223605  av csstian

Delenr på orginalplugger hos Toyota 9091901210

#223615  av tunamgu

Hva er merket på original?Og pris for 4stk?

#223624  av csstian

Denso.Men du må nok ha 6 stk.Ligger på rundt 1000 for alle mener jeg

#223627  av tunamgu

1000 ja...Koster 50$+frakt på ebay.

#223629  av csstian

tunamgu skrev:1000 ja...Koster 50$+frakt på ebay.
Da er det bare å løp å kjøp :D

#223817  av Geir

Har noen en link til Denso pluggene? Jeg fant bare NGK.

http://cgi.ebay.co.uk/LEXUS-IS200-IRIDI ... dZViewItem

#223853  av tunamgu

Søk på ebay.com istedenfor og søkeordet ik20.

#224013  av Geir

tunamgu skrev:Søk på ebay.com istedenfor og søkeordet ik20.
Fant jeg riktig nå? :D

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... :IT&ih=017

Dere som har greie på det. Hvilken av disse egner seg i en IS200?

http://www.takakaira.com/asp/template.a ... LlgiHjfmIh

Hvordan finner man ut hvilken "heat range" pluggene i akkurat "din" bil, må ha? Er dette noe man kan bestemme seg for individuelt? Det virker jo sånn på det som står over: "Choose the best heating value for your vehicle.(The higher the heating value,the faster heat dissipates, and the faster the plug cools.)"