TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• godkjenning med 3-sgte motor

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#219265  av TOYPARTS

Dr.Ling skrev:Hmm, interessant. Jeg for min del har aldri funnet ut nøyaktig hva slags papirer Biltilsynet vil ha. Hvis det er noe som dokumenterer at en SW20 med 3S-GE kan bygges om med 3S-GTE, og hva som må skiftes, tror jeg at det er det biltilsynet er ute etter + evt bekreftelse på at det er slik bilen er ombygd, f.eks dok fra verksted. Men tror at de vil ha info om motorene også, at de oppfyller europeiske krav.

Men om papirene ikke er bilspesifikke (m/chassisnr) originalpapirer fra Toyota, vil BT godta disse? Det er det jeg tviler på.

Kommer papirene med godkjenningsgaranti? ;)
godkjenningsgaranti er det ikke på de, men det som jeg jobber med per nå er å få til et papir som ikke er bilnummer/ chassinummer bestemt, om de godtar et papir som er til den spesifikke bilen så må de jo også godta de papirene som ikke er spesifikt til den gitte bilen, har fått positive tilbakemeldinger på dette senest i dag, men foreløpig finnes de kun til den spesifikke bilen, og vi får se hvordan det går med den bilen som først skal i ilden neste mnd.

#219270  av Dr.Ling

Høres spennende ut. Jeg prøvde meg ovenfor BT å si at det var flere godkjente ombygde MR2'er i landet, men de mente det ikke hadde noe å si, selv om de hadde papirer på dette liggende et sted. De mener jeg må dokumentere min bil spesielt.

Men forresten, du har vel en Avensis med 3S-GTE, står til og med "godkjent" i signaturen.... hvordan var den prosessen? Hva slags papirer vil BT ha for å få en slik bil godkjent? (står kanskje i en prosjekttråd et sted?)

#219308  av TOYPARTS

Dr.Ling skrev:Høres spennende ut. Jeg prøvde meg ovenfor BT å si at det var flere godkjente ombygde MR2'er i landet, men de mente det ikke hadde noe å si, selv om de hadde papirer på dette liggende et sted. De mener jeg må dokumentere min bil spesielt.

Men forresten, du har vel en Avensis med 3S-GTE, står til og med "godkjent" i signaturen.... hvordan var den prosessen? Hva slags papirer vil BT ha for å få en slik bil godkjent? (står kanskje i en prosjekttråd et sted?)
kan fortelle deg at det IKKE under noen omstendigheter er lett å få den godkejnt her til lands, er dårlig med papirer å oppdrive også, men ja den bilen er godkjent.

#219331  av jumbo

TOYPARTS skrev:godkjenningsgaranti er det ikke på de, men det som jeg jobber med per nå er å få til et papir som ikke er bilnummer/ chassinummer bestemt, om de godtar et papir som er til den spesifikke bilen så må de jo også godta de papirene som ikke er spesifikt til den gitte bilen, har fått positive tilbakemeldinger på dette senest i dag, men foreløpig finnes de kun til den spesifikke bilen, og vi får se hvordan det går med den bilen som først skal i ilden neste mnd.
Dokumentasjon av forskjellene på gti kontra turbo er vel neppe noe problem å få til på generelt grunnlag. Dette går jo på biltype (og evnt modell) generelt og har således ingenting med en individuell bil å gjøre.

Det mer interessante spørsmålet er vel i hvilken grad og hvordan de krever dokumentert at ombyggingen er gjennomført teknisk forsvarlig, samt at delene som er montert er i samsvar med den generelle dokumentasjonene biltypene.

#219339  av TOYPARTS

jumbo skrev:
TOYPARTS skrev:godkjenningsgaranti er det ikke på de, men det som jeg jobber med per nå er å få til et papir som ikke er bilnummer/ chassinummer bestemt, om de godtar et papir som er til den spesifikke bilen så må de jo også godta de papirene som ikke er spesifikt til den gitte bilen, har fått positive tilbakemeldinger på dette senest i dag, men foreløpig finnes de kun til den spesifikke bilen, og vi får se hvordan det går med den bilen som først skal i ilden neste mnd.
Dokumentasjon av forskjellene på gti kontra turbo er vel neppe noe problem å få til på generelt grunnlag. Dette går jo på biltype (og evnt modell) generelt og har således ingenting med en individuell bil å gjøre.

Det mer interessante spørsmålet er vel i hvilken grad og hvordan de krever dokumentert at ombyggingen er gjennomført teknisk forsvarlig, samt at delene som er montert er i samsvar med den generelle dokumentasjonene biltypene.
det biltisynet krever er i utgangspunktet en dokumentasjon på at gti og turbo er samme bilen og at tingene er forskriftsmessig gjort.

#223701  av japse-gnmfr

Halla da var jeg i gang sånn smått me 3-sgte i mk2 en min også... Noen som har fått dette godkjent her inne nå eller??

#223829  av jumbo

Det finner jeg ut om tre dager :lol:

#223837  av cameleon

jumbo skrev:Det finner jeg ut om tre dager :lol:
dette blir spennende! gleder meg til å høre hva som skjer nå :wink:

#223842  av Larsen

Høres bra ut!

#223889  av aneriks

good 8)

#223909  av Dr.Ling

Oioi, det blir spanande. Du kan ikke rigge deg til med skjult kamera hos BT og dele videoen med oss? Så vet vi hva de spør om på eksamen.. :)

#223980  av jumbo

Dr.Ling skrev:
Oioi, det blir spanande. Du kan ikke rigge deg til med skjult kamera hos BT og dele videoen med oss? Så vet vi hva de spør om på eksamen.. :)
Haha, hadde egentlig vært fristende å ha mp3-spilleren på recording i lomma ja :lol:

Tviler egentlig på om det blir noe mye spørsmål i det hele tatt, enten godtar de papirene jeg har ellers gjør de ikke. I siste tilfelle vil jeg jo i såfall finne ut hva mer/annerledes de vil ha, så tar jeg det derfra.

Tror egentlig det bør gå rett igjennom, og gidder ikke bekymre meg spesielt mye om eventualiteter før de er et faktum 8)

#224262  av jumbo

Da er jeg hjemme etter tur til biltilsynet.

Bilen er godkjent, men med et par simple mangler (2,0 liter var ikke bra nok, han ville ha nøyaktige ccm, pluss at jeg manglet utskrift av vinkler etter hjulstillingskontroll - jeg hadde bare kvittering ettersom printern var ødelagt)

Alt som betyr noe gikk rett igjennom uten problemer.

Holdt på å få litt mas om motornummer, men etter jeg ba om hjelp til å finne det - og etter vi begge hadde lett etter det 30 minutter uten hell - ga han faen og sa at "det vi ikke kan påvise trenger du heller ikke i vognkortet" hehe.

Så nå sitter jeg igjen med en ny hjulstillingskontrol og et simpelt papir fra Toyota på motorvolum så er alt i boks.

Takk så mye til Toyparts for godkjent MR2 turboombygging

#224266  av Larsen

jumbo skrev:Da er jeg hjemme etter tur til biltilsynet.

Bilen er godkjent, men med et par simple mangler (2,0 liter var ikke bra nok, han ville ha nøyaktige ccm, pluss at jeg manglet utskrift av vinkler etter hjulstillingskontroll - jeg hadde bare kvittering ettersom printern var ødelagt)

Alt som betyr noe gikk rett igjennom uten problemer.

Holdt på å få litt mas om motornummer, men etter jeg ba om hjelp til å finne det - og etter vi begge hadde lett etter det 30 minutter uten hell - ga han faen og sa at "det vi ikke kan påvise trenger du heller ikke i vognkortet" hehe.

Så nå sitter jeg igjen med en ny hjulstillingskontrol og et simpelt papir fra Toyota på motorvolum så er alt i boks.

Takk så mye til Toyparts for godkjent MR2 turboombygging
Det var bra å høre! Hvor hadde du kontrollen enn?
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13