TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Fjerna EGR men tror ikke det ble helt tett

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #217803  av wickeddark
 
Fjerna EGR`n i dag, men den gamle pakninga ser ut til å ikke tette helt. Når motoren er kald, og jeg gir minimalt med gass så knatrer det ut av eksosutløpet der egrn stod. Hadde denne lyden med egr på også, da trodde jeg det var ventilløfterne som bråket når den var kald. Evt tenningsbank.

Ble litt mindre når jeg stramma til, men torde ikke stramme så alt for mye i tilfellet jeg skal voldta jengene. Går det ann å få tak i den pakninga løst?

 #217991  av wickeddark
 
Sweet, da var den bestillt. Enda godt det var det og ikke ventiler, stempelringer, eller tenningsbank som forårsaket den knatringen....

 #220035  av wickeddark
 
Hm, fikk ny pakning i dag. Ble ikke helt tett. Noen som har tiltrekningsmomentet skruene skal festes med? Vurderer å bare få sveisa igjen det hullet istedenfor...

 #220054  av csstian
 
Jeg brukte pakningsstoff på mine lokk.Blei tett med en gang.Samme pakningsstoff som vi bruker på bunnpanner.

 #221221  av wickeddark
 
csstian skrev:Jeg brukte pakningsstoff på mine lokk.Blei tett med en gang.Samme pakningsstoff som vi bruker på bunnpanner.

Får prøve det. Funker ikke det så får jeg heller kaste bort noen kroner til, på å få hullet sveiset igjen.

 #221365  av kennethx
 
Jeg brukte også pakningsstoff, ble tett.

 #223385  av Rebel-Rider
 
Hvilken type bolt brukte du for å plugge hullet til EGR`n? det skal normalt ikke trenges pakningsmiddel for å få det tett.

 #223883  av wickeddark
 
Brukte ikke noe plugg, brukte en blokkeringsplate. Kjøpte ny pakning og nye bolter.

 #223895  av Peak
 
Jeg prøvde å bruke de originale boltene når jeg skulle fjerne min, men blockoffplata var et par milimeter for tynn så de originale ble akkurat for lang..