TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva slaks type dyser er dette ? (og div andre spørsmÃ¥l)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#224442  av TOYPARTS

du kan koble det slik ja, men jeg ville koblet det med to pumper og 2 feedliner samt original retur.

#224443  av demon

TOYPARTS skrev:du kan koble det slik ja, men jeg ville koblet det med to pumper og 2 feedliner samt original retur.
holder det med 1 retur når du har 2 feed?

vet ikke hva dimensjonen er på supra TT er org man hva for no dimesjoner bør det være på røra/slangene??

er så genielt at sx-4-ever driver å spør og graver så mye for da kan jeg bare lene meg tilbake å lese akkurat hva jeg må gjøre. 8)

#224444  av TOYPARTS

demon skrev:
TOYPARTS skrev:du kan koble det slik ja, men jeg ville koblet det med to pumper og 2 feedliner samt original retur.
holder det med 1 retur når du har 2 feed?

vet ikke hva dimensjonen er på supra TT er org man hva for no dimesjoner bør det være på røra/slangene??

er så genielt at sx-4-ever driver å spør og graver så mye for da kan jeg bare lene meg tilbake å lese akkurat hva jeg må gjøre. 8)
kommer an på hvor mye effekt det er snakk om det, kjøper du feks et komplett fuelkit så er slangene 10mm innvendig, og ja det holder med en reur

#224445  av demon

jeg sikter meg mot 500 holdbare å hadde laget en liten plan om å bruke 8mm tur-retur holder det tro?

#224492  av sx-4-ever

Demon : På HKS railene våre er det kun 2 hull. Et i hver ende. Det vil si vi kan kun kjøre 1 feed å 1 retur? så da blir det 10mm feed å 10mm retur?
SÃ¥ da blir det vel at vi kopler slik som teiningen jeg teina ? :) hehe.

#224537  av TOYPARTS

sx-4-ever skrev:Demon : På HKS railene våre er det kun 2 hull. Et i hver ende. Det vil si vi kan kun kjøre 1 feed å 1 retur? så da blir det 10mm feed å 10mm retur?
SÃ¥ da blir det vel at vi kopler slik som teiningen jeg teina ? :) hehe.
Det blir det da ja.

#224560  av mr.ourom

demon skrev:jeg sikter meg mot 500 holdbare å hadde laget en liten plan om å bruke 8mm tur-retur holder det tro?
Ingen vits i å oppgradere bensinsystemet for å ta ut 500hk i motoren.(eurospec)Har du j-spec oppgraderer du dyser til 550 eurodyser.
Husk bare å koble om slik at pumpa får 12v hele tiden og ta bort pulsdemperen.(Eneste er kanskje oppgradering av pumpa hvis bilen har gått 100000km+)Ps:Orginalpumpa er den beste men koster litt mer enn walbro.

#224567  av sx-4-ever

mr.ourom skrev:
demon skrev:jeg sikter meg mot 500 holdbare å hadde laget en liten plan om å bruke 8mm tur-retur holder det tro?
Ingen vits i å oppgradere bensinsystemet for å ta ut 500hk i motoren.(eurospec)Har du j-spec oppgraderer du dyser til 550 eurodyser.
Husk bare å koble om slik at pumpa får 12v hele tiden og ta bort pulsdemperen.(Eneste er kanskje oppgradering av pumpa hvis bilen har gått 100000km+)Ps:Orginalpumpa er den beste men koster litt mer enn walbro.
Vi har begge HKS fuel rail, og skal kjøre top feed dyser. Jeg tenkte på 720 dyser da jeg hadde tenkt meg minst 600hk. Også 2 x walbro pumper. Kjøre slanger fra begge på et T stykke og videre i en slange fram til railen. Så returen tilbake. Skal også returen koplet på pumpa, eller bare rett ned i tanken ? Har ikke sett på dette før, så fatter ikke helt hvorfor regulatoren skal stå på returen.

#224573  av mr.ourom

Du forandrer først plata nederst på pumpeholderen slik at pumpene får et fundament å hvile på. Så fester du disse sammen med to slangeklemmer. Ut fra pumpene setter du på et t-stykke som ender opp i en 90graders nippel som du fester i lokket. Bruk 12mm slange herfra og fram til bensin filteret også opp til ene enden av railen. I den andre enden av railen monterer du slangen til trykkregulatoren som du kobler til eksisterende retur. Dette blir jo sånn som du tegnet. Det beste er jo selvfølgelig og lage stålomspunnete teflonslanger men koster dessverre en hel del. Bare husk og være nøye med koblingene uansett slanger. Du må også lage deg releer og hovedstrøm til de nye pumpene slik at de mater godt. Lykke til :D

#224604  av sx-4-ever

Bruker stålomspunnete slanger, men ikke teflon ;) Det heter drivstoff slanger, så jeg går ut ifra de er brukenes. Selges hos TESS. Har 60%, så er ikke så mye det blir ;) Hvordan lager jeg til desse releene ? Noe jeg får kjøpt som jeg bare kopler sammen? Eventuelt hvor og teining av hvordan det koples ;) Har sett at til walbro kittene følger det med no plugg greier ? Ihvertfal på bildene :)

#224775  av demon

sx-4-ever: er du sikker på at det bare er 2 hull i rail'en? mitt er det faktisk 3 men det siste ligger mellom dyse 5 og 6 eller 1 og 2, har ikke tittet så nøye på det. :P uansett det duger vel ikke som no retur kopling så da vet jeg ikke hva den er til.

uansett.

mr.ourom: du nevner først her at jeg med ca500hk ikke trenger å oppgraderer annet enn dyser (da jeg har J-spec) men så nevner du i en senere post her at vi skal bruke 12mm slange syns det var en voldsom oppgradering fra 6mm eller hva som er org.

hadde tengt å bruke 8mm slange og tengte kanskje det holdt.

nå kommer det ganske snart en projekt tråd og. :)

#224796  av sx-4-ever

Hoho ! Jo det var 3 hull :D Så aldri i enden engang. Tenkte at retur hullet ble plasert på midten av railen, men den ligger faktiskt mellom 5 og 6. Feed hullene er 12mm og retur hullet er 10mm. Men vi har ikke fått med plugg til retur hullet. Kun en skrue vi kan "blokere" hullet med. Så vis vi skal ha 2x feed og 1 retur så må vi få en plugg hos TESS ir no.

Så da kjører vi 1x10 mm slanger fra hver pumpe bort til hver ende av railen.og 1 10mm tilbake til returen.

Lekte meg litt i paint :) Laga en temmelig nøyaktig kopi av railen.
Vedlegg
Greddy fuel rail.JPG
Greddy fuel rail.JPG (8.62 kiB) Vist 976 ganger

#224814  av tore 95 tt euro spec

demon skrev:sx-4-ever: er du sikker på at det bare er 2 hull i rail'en? mitt er det faktisk 3 men det siste ligger mellom dyse 5 og 6 eller 1 og 2, har ikke tittet så nøye på det. :P uansett det duger vel ikke som no retur kopling så da vet jeg ikke hva den er til.

uansett.

mr.ourom: du nevner først her at jeg med ca500hk ikke trenger å oppgraderer annet enn dyser (da jeg har J-spec) men så nevner du i en senere post her at vi skal bruke 12mm slange syns det var en voldsom oppgradering fra 6mm eller hva som er org.

hadde tengt å bruke 8mm slange og tengte kanskje det holdt.

nå kommer det ganske snart en projekt tråd og. :)

Yo demon!! Tror ikke Mr.ourom mente bilen din, men sx-4-ever sin oppgradereing!! Du trenger egentlig ikke mer en en orginal euro pumpe siden du bare har tenkt på ca 500 hk men lykke til :wink:

#224828  av sx-4-ever

Jeg kan like så godt gå inn på automat kassen og siden så mange svarer her. Har ikke fått et endeligt svar på hva original automat kasse klarer levere. Eventuelt hvor mye tåler den vis jeg forsterker? Hva må byttes når den skal forsterkes? Hva koster det og hvor selger de deler til det? Vis jeg skal ha 650-700hk, må den forsterkes?

#224832  av tore 95 tt euro spec

sx-4-ever skrev:Jeg kan like så godt gå inn på automat kassen og siden så mange svarer her. Har ikke fått et endeligt svar på hva original automat kasse klarer levere. Eventuelt hvor mye tåler den vis jeg forsterker? Hva må byttes når den skal forsterkes? Hva koster det og hvor selger de deler til det? Vis jeg skal ha 650-700hk, må den forsterkes?

Automat kassa på mkiv har nok sine begrensninger på ca 450 hk+ men om du behandler den pent kan du vel kanskje tøye strikken litt lenger :wink: