TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motorlampe lyser av og til

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #224450  av Gt-4-Ever

Har nettopp byttet hele eksosanlegget fra turbo og bak. Når jeg akselrerer fort med bilen så begynner den å miste trykk på høyt turtall også tennes motorlampa, den slokkes nesten med en gang jeg slipper gassen. Noen som vet hva det kan være? Er montert Motoria eksos og xspower downpipe. 3" hele veien med 4" utblås.

#224453  av larsst185

Kutter motoren når motorlampa tennes?

#224462  av Gt-4-Ever

den nykker.

#224464  av csstian

Ta ut feilkoder å ser hva som kommer opp

#224827  av Gt-4-Ever

Kommer ikke opp noe..

GÃ¥r den seg til etterhvert?

#224837  av csstian

Blinker lyset helt jevnt eller kommer ikke lyset opp?

#224839  av Neemi

Har du turbotrykksmåler?
Hvor høyt trykk kjører du på?

#224848  av larsst185

er ikke fuelcut du får da?må du stoppe og starte motoren for å få det bort eller?

#224860  av Daniel_hoy

Høres ut som det er fuelcut. Skal ikke se vekk fra at trykket har økt endel når du har montert eksosen. Bilen min lader ikke under 1,1 bar med 3" eksos og downpipe. Og bilen din har vel fuelcut på 1 bar.

Men viss det er fuelcut du opplever så vil lampen lyse og det vil rykke i bilen hver gang du får positivt trykk. Viss du slår tenninga av og på så vil bilen fungere normalt igjenn.

#224865  av csstian

Man får mindre laddetrykk med fjærning av cat og grovere eksos.Hvis man ikke justerer noe da

#224874  av Daniel_hoy

csstian skrev:Man får mindre laddetrykk med fjærning av cat og grovere eksos.Hvis man ikke justerer noe da
JEG fikk høgre trykk. :P Og har hørt om mange andre som har fått det også.

#224876  av csstian

Har ikke erfart det selv.Men det var det jeg fikk opplyst hos bjørnstad bil

#225093  av Gt-4-Ever

larsst185 skrev:er ikke fuelcut du får da?må du stoppe og starte motoren for å få det bort eller?
Hvis jeg akselrerer så kommer det et slags rykk og motorlampa tennes, slipper jeg opp gassen igjen så slokkes den etter ca. 5 sekunder. Skjer kun ved akselrasjon. Trenger ikke å slå av motoren eller starte den på nytt...Slokkes selv hvis jeg letter trykket på gassen.
Sist redigert av Gt-4-Ever den 26 feb 2007 23:41, redigert 1 gang totalt.

#225094  av Gt-4-Ever

Neemi skrev:Har du turbotrykksmåler?
Har ikke måler nei..Har ikke stilt noe trykk så da skal den vel ligge på originalt...?

#225101  av Helmer

Gt-4-Ever skrev:
Neemi skrev:Har du turbotrykksmåler?
Har ikke måler nei..Har ikke stilt noe trykk så da skal den vel ligge på originalt...?
Trykket vil stige når du har større eksos og tar bort katen. Blir mindre motstand.