TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva er den beste bilen du har hatt.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #224942  av Jarmund

Tenkte det kunne være artig å skrive om den beste bilen som eg har hatt,
og kanskje andre vil poste sine erfaringer.
Er nok mangen oppfatninger av hva som er den beste...

Min beste bil tenker eg må være den billigste.
Daihatsu Charade 1,3 16v ( Del av toyota motor corp. )
90hk ca850kg
Kjøpte den av en kompis for 2500kr eu ok. :D Med gode s&v dekk.
Brukte aldri en krone utenom forsikring og 1 årsavgift som må betales uansett bil. billig forsikring var det også.
Tok av luftfilteret som var tett, og fyllte på med gammel spillolje når det var nødvendig. byttet aldri noe.
men lånte batteri fra ett opel prosjekt til en kompis. men det var gratis.
Hadde bilen i nesten 1,5 år. og den gikk som en klokke uten noe tull.

Ble sarvet en søndag ettermiddag med hopp og krasj på ett jorde,
og kastet den noen dager før 15 mars og slapp årsagiften.
og fikk tilbake 1500kr av 2500kr. Ikke gale det.

Hatt mye bedre biler(skulle ikke mye til :lol: ) men ingen som var så billig så denne blir min beste, selv om nesten alle andre biler eg har hatt var bedre.

#224943  av hovik

Opel Ascona C
Pris: 50 Eur.
Km: 320t km (?)
Varighet: 6-8 mnd

Kjøpt av en sliten russisk bruktbilselger i Karlsruhe, Tyskland. Kjøpte den kun for å få med meg et flyttelass hjem. Siden den ikke hadde Tüv godkjenning fikk russeren fikset noen eksportskilt av en bekjent han hadde på det lokale biltilsynet. ( Fikk også masse tips om hvordan bilen burde smugles gjennom Polen, han hadde bekjente på grensa der også ... )

Bilen var tidl. tjenestebil for politiet, så var godt vedlikeholdt med unntak revnet eksospotte. Dette ble fikses på en kort kveld. Motoren hadde bare gått ca 120t km.

Turen Karlsruhe -> Porsgrunn var ca 1100km + kjørte den til Trondheim 2 uker etter ( nye 600 km ), uten noe problemer. Hverken tysk eller norsk politi stoppet bilen på prøveskilter, selv med bagasje som tøyt ut av vinduene.

Ble tatt hardt i tollen på vei inn i Norge da jeg sa det eneste jeg hadde å fortolle var bil kjøpt for 50 Eur av en russer. Da ble det full gjennomgang med bikje, etc. ( Mulig jeg var noe sjelven på hånda etter fuktig ferjetur ).

Bilen ble solgt for 500,- til en som trengte delebil i Trondheim. Bilen ble kun momset inn i Norge, og fraktkostnader ble skrevet til ca 0,- siden det ble brukt til å flytte. MAO, meget billig bil.

#224946  av Jarmund

hovik skrev:Opel Ascona C
Pris: 50 Eur.
Km: 320t km (?)
Varighet: 6-8 mnd

Kjøpt av en sliten russisk bruktbilselger i Karlsruhe, Tyskland. Kjøpte den kun for å få med meg et flyttelass hjem. Siden den ikke hadde Tüv godkjenning fikk russeren fikset noen eksportskilt av en bekjent han hadde på det lokale biltilsynet. ( Fikk også masse tips om hvordan bilen burde smugles gjennom Polen, han hadde bekjente på grensa der også ... )

Bilen var tidl. tjenestebil for politiet, så var godt vedlikeholdt med unntak revnet eksospotte. Dette ble fikses på en kort kveld. Motoren hadde bare
gått ca 120t km.

Turen Karlsruhe -> Porsgrunn var ca 1100km + kjørte den til Trondheim 2 uker etter ( nye 600 km ), uten noe problemer. Hverken tysk eller norsk politi stoppet bilen på prøveskilter, selv med bagasje som tøyt ut av vinduene.

Ble tatt hardt i tollen på vei inn i Norge da jeg sa det eneste jeg hadde å fortolle var bil kjøpt for 50 Eur av en russer. Da ble det full gjennomgang med bikje, etc. ( Mulig jeg var noe sjelven på hånda etter fuktig ferjetur ).

Bilen ble solgt for 500,- til en som trengte delebil i Trondheim. Bilen ble kun momset inn i Norge, og fraktkostnader ble skrevet til ca 0,- siden det ble brukt til å flytte. MAO, meget billig bil.
Skal det bli billigere en dette må en få betalt for å ta bilen med seg :lol:

#224949  av hmsilset

den jeg har nå :D har hatt 15 biler før denne,men ingen så strøkne.
Hatt 5 granada da,og det var heftige biler husker jeg.Særlig
76 mod 2,6 GXL:wink:
Sist redigert av hmsilset den 26 feb 2007 14:18, redigert 1 gang totalt.

#224950  av Kilgallon

Bilen jeg har nå. Supra MKIV TT manuell 94mod :D

#224999  av sindrejl

mr2 mk1. Var ikke så redd for den som denne pokkers supraen :D :D

#225036  av @lpher

Egentlig alle bilene jeg har hatt med en "T" eller en "L" i fronten :D

#225037  av Rollaole

hmsilset skrev: Hatt 5 granada da,og det var heftige biler husker jeg.Særlig
76 mod 2,6 GXL:wink:
Min aller første bil og desidert fineste var en 81(?) modell granada 2.8 forgasser, Da var jeg 16år.. Max gass på første og andre gir rumdt låven så støvføyka stod! Vi knuste og dro en felg innenfor bremseskiva foran på høyre sida og jeg hoppa opp på en stor haug med ved, Bilen stod og tippa frem og tilbake.. bilen gikk da vi ga den fra oss på høggern,
Champagne farget med Ghia brunt interiør.. åhh :)
1500kr i innkjøp, og 1500kr i vrakpant, + alle litera med bensin og olje!

:D

#225046  av celicat23

MÃ¥ bli carina e 2.0 gli'n.

Bilde

Veldig fornøyd med utseende, og mange gode minner - spesielt med andre i bilen :)

#225054  av BrennaRacing

Har bare hatt en bil før Mr2`en og det var en 93 Honda Accord...Veldig lite feil...Startet å gikk hele tiden....Eneste som var feil med den på de 2 årene jeg hadde den var at den hadde en lakkasje i kjøleanlegget, men det ble fikset for ca 200 spenn :D Ga 30 for den og solgte den for 45 to år etterpå :D

Men Mr2`en er seff en del morsommere å kjøre, har hatt en del utgifter på den, men alt er slitedeler så det må man jo tåle :D

#225056  av lexusmann

Det må uten tvil bli Lex'n....99 mod IS 200 Sport med presse...helt utrolig drag i den der...og noen vannvittige kjøreegenskaper...legger med et par bilder..den satte spor...savnes dypt...
Vedlegg
Go' bilen...
Go' bilen...
2007 Lexus LS.1 (22).jpg (120.95 kiB) Vist 364 ganger
2007 Lexus LS.1 (21).jpg
2007 Lexus LS.1 (21).jpg (106.03 kiB) Vist 365 ganger

#225075  av FireFox

Må si meg enig med celicat23.. beste bilen må være Carina E`n
Aldri noe tull, kjempe bra anleggs muligheter og fint utseende. Eneste som var kjipt var at den gikk så sinsykt dårlig.. 1.8L sli
Vedlegg
Carina Fhotoshoot 023.jpg
Carina Fhotoshoot 023.jpg (242.31 kiB) Vist 364 ganger

#225078  av ina

får ikke helt bestemt meg hvem bil som er best men veit hvem som var værst... micran.... byttet vel alt på den, bortsett fra karosseriet... jeg har fortsatt micra deler i garasjen til folka liksom... møkka bil!!!
Vedlegg
Ina 012.jpg
Ina 012.jpg (48.77 kiB) Vist 663 ganger

#225085  av arctic_celi

hmsilset skrev:den jeg har nå :D
Samme her.... :wink:

#225117  av FireFox

ina skrev:får ikke helt bestemt meg hvem bil som er best men veit hvem som var værst... micran.... byttet vel alt på den, bortsett fra karosseriet... jeg har fortsatt micra deler i garasjen til folka liksom... møkka bil!!!
Haha, var det den du bytta motor på noen ganger oxo?
SÃ¥ harry ut vaffal ;)