TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Servo. Reima stopper ved full sving

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #224570  av ScadamiCa

Topic sier det meste
Har ikke undersøkt så mye, men vet at når jeg svinger helt om, og legger "trykk" på servoen, så stopper reima heilt opp, og hyle-lyder kommer.

Noen tips?

Celica mk5 Gti
 #224574  av Kaizern

ScadamiCa skrev:Topic sier det meste
Har ikke undersøkt så mye, men vet at når jeg svinger helt om, og legger "trykk" på servoen, så stopper reima heilt opp, og hyle-lyder kommer.

Noen tips?

Celica mk5 Gti
Hehe, samme skjer til meg:D Styringa blir jæææævlig treig.. Holdt på å smelle i veggen på jobb pga det.. hehe :)

Regner med reima er slitt å bør byttes:P

#224575  av csstian

Du får sjekke om den er veldig slakk

#224576  av ScadamiCa

vell, den ble bytta for et år siden, men jeg får sjekke om den er blitt slakk=)

#224583  av csstian

Er ikke uvanlig at ei ny reim må strammes etter en stund

#224589  av Gt-4-Ever

Sjekk om du har nok servo-olje. Du kan også smøre reima med noe, vet ikke hva, men en mekaniker på jobb gjorde det hos meg.
 #224608  av hugomidt

det er en reim spray, klissete greier funker som f , meiner det er samme produsent som crc, rød strippete flaske. sjekk reima evnt stram den og ha på "gugge" skal hjelpe då

#224619  av ErikG

Vi bruker bare vanlig siliconspray vi på reimene. Funker fjell det.

#224637  av csstian

Vår erfaring med spray på reimene er at det virker kunn kort tid før lyden er tilbake.

#224722  av CelicaGT

Sjekk oljen og sjekk reima. Reima koster ikkje mykje. Billigere enn å smelle i veggen ;-)
 #225210  av hugomidt

silikon spray varer mykje kortere en klister sprayen, betraktli forskjell , men ingenting varer evig,
men ny reim er ikkje å forakte

#225792  av ScadamiCa

Reima er nylig byttet, og oljen er slik den skal være

Har sjekket litt men fant ikke noe strammehjul på servoreima, stemmer det at det ikke er det?

#225805  av tojo

ScadamiCa skrev:Reima er nylig byttet, og oljen er slik den skal være

Har sjekket litt men fant ikke noe strammehjul på servoreima, stemmer det at det ikke er det?
Her ser du strammingen(merket: pump bracket) http://www.celicatech.com/imagearchive/ ... /SR/SR.htm

#226090  av ScadamiCa

Takker:D :D