TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• garanti motorbytte 2000mod mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #225616  av steffen karlstad

har pratet med toyota hvambil og de skal ha bilen inn på motortest pga høyt olje forbruk. ca 1,5l per 1000/km.

skal oppdatere så snart som mulig.

#226361  av steffen karlstad

da har jeg vert på hvam bil og etterfylt olje. så skal de sjekke om den bruker over en liter på 100mil.. vis den gjør det blir det ny motor på garantien. 8)

#226528  av erling

Du har ikke lyst å oppdatere litt om "mr-2 mk1 Med yamaha R1 2006mod 184hk/15.000rpm motor. dta datasprut, titan eksos. d2 coilovere" og da? :o

#226586  av ArildM

Vil veldig gjerne høre mer om den Mk1'n jeg også :twisted:

Prosjekttråd savnes 8)

#226625  av steffen karlstad

snakk om off topic...

motoren er en 2006 modell med 184hk orginalt. tyskland import gått ca 350mil. sitter ferdig tilpasset, ledningsnett koblet, eksos, radiator pent montert bak mellom lyktene...
mangler og montere datasprut og mappe den. (frode engelund sin jobb)
bilen er foresten "speedpart" mk1 som man ser på september treffet i gatebilfilmen. (kjørte drifting hele helga)

#226734  av ArildM

Høres morro ut 8)

Har tenkt litt på Mk1 med busa motor ja, tøft å vite at noen allerede har MC motor i Mk1 :)

MÃ¥ da bli litt mye vekt og lite drag? Men da er vel turtall et must hehe :wink:

#226827  av steffen karlstad

laget en prosjekt tråd... ikke mere off topic

#226885  av veislakt

får du dette på garanti??

er ikke bilen over 5 år?

Jeg har også en 2000 modell jeg straks har kjørt 100 mil etter service og skal sjekke for oljeforbruk.

#227026  av steffen karlstad

toyota har utvidet garanti på 7 år og 180.000..

så min garanti går ut i mai, min bruker 2 liter på 100mil..

#231846  av steffen karlstad

Da har bilen vert inne på vurdering.
bilen ble målt til 1,9l på veldig pent bruk på 96mil pga dama som har brukt den siste 2ukene.

de ble enige uten tvil at de bestilte ny motor og fått time til og bytte denne 16april. :wink: ... så temelig happy.
de bytter også topp fordi den tikker etter og kjørt med lavt olje nivå og catalysator pga denne er defekt etter høyt olje forbruk.

#234850  av steffen karlstad

leverte bilen i dag så da blir det ny motor...
bra service av toyota.