TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Apexi power fc i st205

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #226319  av ivers

lurer på om det er noen som har noe erfaring med apexi power fc i gt4 st205? Vurderer å handle inn denne om en stund kanskje, tenkte bare å høre hva folk synes om den, og hva de har betalt alt i alt med mapping og hele pakka?

#226353  av castman

Hvis du handler en slik en, gi respons hvordan den er da, så kanskje jeg kjøper en slik en også :D

#226372  av sindrejl

andy_celica hadde det i sin st205 :)

#226378  av Andy_Celica

Jepp stemmer, jeg ble ikke veldig overbevist da jeg fikk tenningsbank når den lissom skulle være safe og ikke kjørte høyere trykk en 1.2, får jo ikke tenningsbank av det på en med org ecu engang.

Eller så er den kjempekjekk, man kan lese av alt man vil, vil koste ca 6000 kr å mappe den (sist jeg hørte på bjørnstad bil) og den er jo plugg and play da :wink:

#226397  av sindrejl

Andy_Celica skrev:Jepp stemmer, jeg ble ikke veldig overbevist da jeg fikk tenningsbank når den lissom skulle være safe og ikke kjørte høyere trykk en 1.2, får jo ikke tenningsbank av det på en med org ecu engang.

Eller så er den kjempekjekk, man kan lese av alt man vil, vil koste ca 6000 kr å mappe den (sist jeg hørte på bjørnstad bil) og den er jo plugg and play da :wink:
6000 å mappe? griske jævler. Vakke dårlig mapping som førte til tenningsbanken da? :)

#226408  av Andy_Celica

sindrejl skrev:
Andy_Celica skrev:Jepp stemmer, jeg ble ikke veldig overbevist da jeg fikk tenningsbank når den lissom skulle være safe og ikke kjørte høyere trykk en 1.2, får jo ikke tenningsbank av det på en med org ecu engang.

6000 å mappe? griske jævler. Vakke dårlig mapping som førte til tenningsbanken da? :)
Den var mappa og kjøpt hos bjørnstad bil, hadde vist betalt 15000 med mapping, og enheten kosta rundt 8000. så i tilfele da så har bjørnstad gjort en dårlig jo.

#226462  av sindrejl

Andy_Celica skrev:
sindrejl skrev:

Den var mappa og kjøpt hos bjørnstad bil, hadde vist betalt 15000 med mapping, og enheten kosta rundt 8000. så i tilfele da så har bjørnstad gjort en dårlig jo.
stygt å si det men har hørt diverse om bjørnstad, men har også hørt at dem har gjort mye bra jobber så... og 15.000 er jo galskap. enheten koster rundt 8 til st205 ja stemmer det. Mappinga kan man enkelt ta selv også såvidt jeg har forstått da den kommer med grovmap som ikke skal skade motoren. Dog jeg har hørt diverse om den motoren du hadde før du eide bilen så kan være direkte motorfeil istedet? Vanskelig å si dessverre.. har selv bare hørt positivt om apexi powerfc og ville ha det til supra men dem har slutta å lage den :(

#226472  av Andy_Celica

sindrejl skrev:
Andy_Celica skrev:
sindrejl skrev: 6000 å mappe? griske jævler. Vakke dårlig mapping som førte til tenningsbanken da? :)
stygt å si det men har hørt diverse om bjørnstad, men har også hørt at dem har gjort mye bra jobber så... og 15.000 er jo galskap. enheten koster rundt 8 til st205 ja stemmer det. Mappinga kan man enkelt ta selv også såvidt jeg har forstått da den kommer med grovmap som ikke skal skade motoren. Dog jeg har hørt diverse om den motoren du hadde før du eide bilen så kan være direkte motorfeil istedet? Vanskelig å si dessverre.. har selv bare hørt positivt om apexi powerfc og ville ha det til supra men dem har slutta å lage den :(
Datasprut til supra = Toyparts og AEM

#226565  av sindrejl

Andy_Celica skrev:
Datasprut til supra = Toyparts og AEM
vet, men har ikke råd ;) b

#226587  av a man in the nude

Så i en tidligere post at Celica Turbo skrev : "Vær obs på at det er en en spesiell versjon av PowerFC'en som er plug&play for st205 som koster noe mer. Dette er "AP-Engineering" sin custom versjon av Apexi PowerFC, selges både på ebay og greenline og hos andre. Det er i utgangspunktet en del modeller som Apexi ikke har lagt støtte til, men har satt ut denne virksomheten til AP-Engineering istedet. De tar da en PowerFC ment for 93+ MR2 Turbo og modifiserer denne slik at den passer wiring i ST205 og styrer intercoolerpumpen på en skikkelig måte. Tilsvarende er det en versjon for -93 MR2 Turbo som støtter bruk av orginal luftmengdemåler eller bruk av orginal 2. gen trykksensor.

Den vanlige PowerFC som er produsert for 93 og nyere MR2 Turbo er vesentlig billigere og det er ganske enkelt å få denne til å fungere på st205, men noe wiring må flyttes og pumpen til IC må styres på et annet vis."