TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte spiller i IS200, igjen. Har noen testa denne kabelen?

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #226047  av Bugster

Hei

Etter mye lesning på Lexus OC UK har jeg sett at de fleste som bytter uten originalstereon i sine IS200'er, kjøper et kabel-kit på Ebay for å slippe å kappe i det originale ledningsnettet.

Kabelen man får kjøpt på Ebay kobles rett i den ene kontakten som sitter i den originale forsterkern høyre side inne i dashbordet, og strekkes så bak hanskerommet og rett inn i den nye spillern med ISO-kontakter.

Her er linker til de to forskjellige kablene som blir brukt. De gjør samme nytten. Tror bare prisen og produsenten er forskjellen. (Så langt jeg kan skjønne.)

http://cgi.ebay.co.uk/Lexus-is200-se-sp ... dZViewItem

http://cgi.ebay.co.uk/Lexus-is200-SE-Sp ... dZViewItem

Spørsmålet mitt, er om noen her har fått tak i en av disse i Norge?

(Jeg er ikke særlig fan av å handle på Ebay, og vente i evigheter på toll og tullball.)

Mvh
Bugs

#226049  av tunamgu

Jeg bruker den øverste kabelen,det var den eneste på markedet da jeg kjøpte den.Den kabelen er home made av en som jobber med audio til daglig,så du får ikke tak i den her i norge.Hvis du ikke bruker den,så må du dra helt nye kabler og det tar lengre tid enn å kjøpe.Men du burde ha små hender for å komme til.

Kjøp den billigste,du sparer 20£.Selgeren henger på uk forumet,så han er safe.Bare kom med spm hvis du lurer på noe for jeg har vært borti det der.

Jeg kjøpte den på ebay uten moms og fortolling bare man er litt lur.

#226055  av Bugster

Takker så meget for raskt svar!

Tenker jeg går for den andre varianten da den har en skjøt mindre, og attpåtil er billigere.

Da mangler bare monterings-braketten (fascia). :) Har du anbefalinger der også? (skal ha singel-DIN enhet nå, men vurderer dobbel senere. Finnes vel antagelig ingen som passer til begge.)

#226066  av Bugster

tunamgu skrev:Selgeren sier selv han har en til 14£,litt dyrt.Du kan få den her til 8$ pluss frakt.Fascia skal ta både 1 og 2 DIN.Bruker selv 2-DIN.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/LEXUS-IS ... dZViewItem
Jøss. Det var billig. Og passer både enkelt og dobbelt. Bestilt! :)

#226083  av @lpher

Finnes bedre kit enn Matra sitt ;)

#226210  av Bugster

@lpher skrev:Finnes bedre kit enn Matra sitt ;)
Prøvd å få tak i deg på MSN en haug med ganger, men gav opp - du svarte aldri.

Prøver Matraen. Kommer tilbake til deg om den er helt jalla.

#226255  av tunamgu

Den som alpher selger koster 450kr,er ikke det litt ran?Prøv først den billigste,har ikke noe å tape.Den er så grisebillig allikevel.

#226273  av Bugster

tunamgu skrev:Den som alpher selger koster 450kr,er ikke det litt ran?Prøv først den billigste,har ikke noe å tape.Den er så grisebillig allikevel.
My thoughts exactly. :) Du har PM.

#226326  av @lpher

Bugster skrev:
Prøvd å få tak i deg på MSN en haug med ganger, men gav opp - du svarte aldri.
Hæ? Har ikke fått spørsmål om å adde deg jeg.... :)
Bugster skrev:
Prøver Matraen. Kommer tilbake til deg om den er helt jalla.
Shure thing :)

#226332  av @lpher

tunamgu skrev:Den som alpher selger koster 450kr,er ikke det litt ran?
..og siden når måtte ts-ogn-medlemmer betale full pris for varer hos meg eller chris? ;)

En annen ting er at dette er ett av de beste kit'ene som finnes til IS pr. idag..trust me on this...jeg har prøvd de fleste...
tunamgu skrev: Prøv først den billigste,har ikke noe å tape.Den er så grisebillig allikevel.
Ehh...blir dyrere å kjøpe flere jalla-kit en ett bra ett til ts-ogn pris hos meg da...

Foresten...er det Lexus eller Lada dere kjører da gutter! :D

#226458  av tunamgu

Visste ikke at du tilbyr kameratpris.Skal huske det til neste gang.

#226476  av 323F GTX

Bilradiospesialisten Trondheim - Uoffisiell hoffleverandør av bilstereo, multimedia, navigasjon og Defa-utstyr til TS-OGN.
Muligheter for Toyota vennepris hos deg da? :mrgreen: Trenger noe småtjafs til MR2'en :P

#226509  av @lpher

tunamgu skrev:Visste ikke at du tilbyr kameratpris.Skal huske det til neste gang.
Har vel tilbydt spesialpriser til TS-OGN's medlemmer siden 2001 jeg ;)

#226511  av @lpher

323F GTX skrev:
Bilradiospesialisten Trondheim - Uoffisiell hoffleverandør av bilstereo, multimedia, navigasjon og Defa-utstyr til TS-OGN.
Muligheter for Toyota vennepris hos deg da? :mrgreen: Trenger noe småtjafs til MR2'en :P
Offcourse ;) Fyr avgårde en mail til alf@bilstereo.no du, og merk headingen med TS-OGN :)