TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 100psi pÃ¥ en 3sgte st205?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #226502  av Andy_Celica
 
Har en kompis som skal kjøpe en st205, og den hadde 100psi på sylinder nr 4, kan det være bare stempelringen? eller er det tenningsbank (jeg hadde jo samme problemet på min.

Den er kjørt på 1,3 så jeg mener at det er tenningsbank, men han som skal selge den står fast bestemt på at det bare er stempelringen.

trenger litt hjelp her

 #226518  av Christian
 
Tenningsbank får du når motoren går med feil tenning, ikke under en komp. test :wink:

Om det har vært tenningsbank og komp. er dårlig ville jeg tippet på defekt/sprukket stempel.

 #226522  av Andy_Celica
 
Christian skrev:Tenningsbank får du når motoren går med feil tenning, ikke under en komp. test :wink:

Om det har vært tenningsbank og komp. er dårlig ville jeg tippet på defekt/sprukket stempel.
Jeg vet åssen det foregår, det jeg menta var at siden den ble målt 100psi på en komp test så er det blitt tenningbank da.

 #226527  av Christian
 
Andy_Celica skrev:
Jeg vet åssen det foregår, det jeg menta var at siden den ble målt 100psi på en komp test så er det blitt tenningbank da.
Ok, du formulerer det bare litt rart :) Med en komp på 100psi er det noe alvorlig galt, det kan være stempelringen, men jeg tviler. Vedder 10kr på defekt stempel. Er jo egentlig akkurat de samme symptomene som Kennethx hadde på sin er det ikke...?

 #226530  av Andy_Celica
 
Christian skrev:
Andy_Celica skrev:
Jeg vet åssen det foregår, det jeg menta var at siden den ble målt 100psi på en komp test så er det blitt tenningbank da.
Ok, du formulerer det bare litt rart :) Med en komp på 100psi er det noe alvorlig galt, det kan være stempelringen, men jeg tviler. Vedder 10kr på defekt stempel. Er jo egentlig akkurat de samme symptomene som Kennethx hadde på sin er det ikke...?
Jo stemmer, samme hadde jeg på min også, og der hadde ikke stempelet fester til ringene lenger.

 #226541  av larsst185
 
enig i at du forklarer det litt rart,men er nok ganske sikkert stempelet som er gåent,tipper i forbindelse med sporene til ringene mht at det er antydning til kompressjon enda.Ang årsaken til dette kan det ganske så sikkert komme av tenningsbank grunnet for lite bensin (for høyt ladetrykk) og/eller for agressiv tenning.
 #226560  av sindrejl
 
Andy_Celica skrev:Har en kompis som skal kjøpe en st205, og den hadde 100psi på sylinder nr 4, kan det være bare stempelringen? eller er det tenningsbank (jeg hadde jo samme problemet på min.

Den er kjørt på 1,3 så jeg mener at det er tenningsbank, men han som skal selge den står fast bestemt på at det bare er stempelringen.

trenger litt hjelp her
er den kjørt på 1.3 uten å gjøre noe med air/fuel så er nok stemplet gåent, den har iallefall fått tenningbank som du sier ja. st205 tåler det rett og slett ikke på normal ecu.