TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • GT4 st185 vs. GT4 st205

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #22523  av GT4 CS
 
Er det noen som vet forskjellen på motorene i GT4 CS st 185 og GT4 st205?
Så vidt jeg vet så er vel blokka den samme :?: , så det bør vel være mulig å kopiere litt av det toyota har gjort med den motoren i st 205 for å øke ytelsen litte grann. Det kan jo bli noe å pusle med i vinter.

 #22536  av CelicaTurbo
 
kun de motormessige forandringene er det samme som den berømte 3.gen motoren som MR2-folka bytter til, blant annet Markus her har gjort det (og Christian byttet til 3. gen motor i sin GTi). I hovedsak er dette forskjellene:

Større diameter på innsug.
Annen turbo (ct20b)
Lavere kompresjon (8.5 mener jeg)
Ikke luftmengdemåler, bruker trykksensor istedet.
Ikke TVIS (så det er fire store løp til sylinderne istedenfor åtte små).

Tror ikke det er så mye av dette som har så mye for seg å gjøre på en 2. gen motor, å følge vanlig fremgangsmåte for trimming tror jeg har mest for seg :) Les informasjonen som står på den siste linken jeg la ut på ts-ogn så står det mye nyttig der..

 #22568  av sindrejl
 
hvilken link? finner den ikke.. paste url

 #22608  av CelicaTurbo
 
av og til forbauser deg med hvor lite folk er villig til å se etter :) Denne teksten står på forsiden: "MR Controls (alias NoShoes) side med flott beskrivelse av trimming og potensialet til 3S-GTE motoren (Nyttige linker)"

Og finner du dette i linksiden så er dette linken:

http://www.ts-ogn.no/modules.php?op=mod ... sit&lid=48

 #22654  av sindrejl
 
ååh.. der "siste linker" stod ja.. *kremt* liten tekst vet du :oops: :oops:

 #22672  av CelicaTurbo
 
hehe, den er ikke akkurat stor nei men må gjøre plass til mye annet også :)