TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forskjell pÃ¥ Supra TT og non-T? mkIV

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #226744  av w00t

Jeg har drømt i mange år om å kjøpe meg en supra mkiv, å nå har jeg kanskje muligheten også (lite lån bare).
MEN det må nok nesten bli en NON turbo..
mine krav er : Rattet på venstre side og IKKE targa(og skilt da selvfølgelig).
Det jeg lurer på er hva forskjellene på turbo versjonen VS non turbo versjonen er?
Understell?
Bremser?
Chassi (nesten garantert likt )
Utseende?
osv osv..

PS. er sikkert flere som har spurt om dette før men fant ikke no relevant ved søk
 #226748  av TOYPARTS

w00t skrev:Jeg har drømt i mange år om å kjøpe meg en supra mkiv, å nå har jeg kanskje muligheten også (lite lån bare).
Det jeg lurer på er hva forskjellene på turbo versjonen VS non turbo versjonen er?
Understell?
Bremser?
Utseende?
osv osv..

PS. er sikkert flere som har spurt om dette før men fant ikke no relevant ved søk
"search" funker om du bruker den funksjonen.
 #226753  av sindrejl

TOYPARTS skrev:
w00t skrev:Jeg har drømt i mange år om å kjøpe meg en supra mkiv, å nå har jeg kanskje muligheten også (lite lån bare).
Understell?
Bremser?
Utseende?
osv osv..

hihi nå sa han at han ikke fant noe via det ;) Det som er forskjell som jeg vet om er iallefall definitivt bremser. Er gode bremser på non turbo/jdm turbo, men euro turbo har en del større bremser som også gjør at euro turbo kan bruke minimum 17" og non turbo 16". Non turbo har forresten samme bremser som st205 om jeg ikke bommer helt. Utseende er vel det samme bortsett fra scoopet på panseret som kun turbo har.

resten tror jeg andre får svare for :) men det ligger masse poster om det ja.

#226777  av tojo

Mulig dette kan være til hjelp :wink:
Bilde

#226886  av w00t

tojo skrev:Mulig dette kan være til hjelp :wink:
Bilde
hadde det bare vært tydeligere :wink:

#226933  av tojo

#226936  av sleeper

sindrejl skrev:
TOYPARTS skrev:
Understell?
Bremser?
Utseende?
osv osv..

hihi nå sa han at han ikke fant noe via det ;) Det som er forskjell som jeg vet om er iallefall definitivt bremser. Er gode bremser på non turbo/jdm turbo, men euro turbo har en del større bremser som også gjør at euro turbo kan bruke minimum 17" og non turbo 16". Non turbo har forresten samme bremser som st205 om jeg ikke bommer helt. Utseende er vel det samme bortsett fra scoopet på panseret som kun turbo har.

mente at det var samme bremsene på euro spec som på st205 jeg!?
hvis det ikke stemmer... hva er dim på eurospec da?
 #226946  av sindrejl

sleeper skrev:
sindrejl skrev:
TOYPARTS skrev: "search" funker om du bruker den funksjonen.

mente at det var samme bremsene på euro spec som på st205 jeg!?
hvis det ikke stemmer... hva er dim på eurospec da?
Såvidt jeg husker så er st205 samme som non turbo ja. Går 16" felger med rett innpress på st205 men eurosupra er det ikke mulig pga kaliprene.

#228420  av w00t

Takker for svar.. Er det noe forskjeller med motor da? bortsett fra kompresjon å alt det andre "åpenlyse"?
Samme blokk, råder, veiv , topp osv?

#228462  av Stiansen

w00t skrev:Takker for svar.. Er det noe forskjeller med motor da? bortsett fra kompresjon å alt det andre "åpenlyse"?
Samme blokk, råder, veiv , topp osv?
Mangler underspyling på non-turboen :wink:

#228551  av w00t

da får jeg kjøpe meg en TT motor med kasse da .. bygge motor skal man jo uansett

#228906  av w00t

Kom til å tenke på en ting.. hva med diffen? samme utveksling og er brems på begge?
Ã… hva med mellomaksling? bare dytte TT motor og kasse nedi?
ledningsnettet bekymrer meg igrun ikke..
om det er noen andre forskjeller dere kommer på så vil jeg GJERNE vite :)
edit: leif

#228908  av sx-4-ever

Er ikke samme diff og mellomaksling. Ledningsnettet må du vel bytte, ECU, og div annen ellektronik.

#228913  av w00t

Ja ledningsnett er ikke noe problem :)
Blir autronic sprut :wink:
Bare skaffe diff (fra greenline maybe, kan jo like gjerne kjøpe ny) å få tak i en mellomaksling eller få lagd en ny på unicardang eller no..
diff til TT er bolt on med stikkakslinger og alt?

#229906  av w00t

Noen som kunne svare på hva jeg spurte om i siste post samt dette:
Hva er forskjellen mellom japan, US og euro spec supraer? tenker da mest på hva som utgjør vektforskjellen.. har lest om det ett sted før.. men finner ikke igjen