TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 93'mod MR2 mkII langtids prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#227236  av inzane2012

da var ENDELIG luftfilteret mitt komt! tok jaggu lang tid, bestillte det i begynnelsen av desember, og først nå er det komt...
Siden jeg har måttet jobbet formiddag og ettermiddag idag fikk jeg ikke hentet det på posten, så kan nesten ikke vente til mandagen når jeg får henda mine i det:)
skal legge ut en masse bilder av det, men før den tid får det vel holde med en liten teaser av hvordan viper filteret ser ut;)
Vedlegg
viper.jpg
viper.jpg (31.36 kiB) Vist 1506 ganger

#227239  av ErikG

Det blir nok trangt med dem i motorrommet da :lol: Men de er kansje sprekere enn to hester;)

#227241  av inzane2012

ErikG skrev:Det blir nok trangt med dem i motorrommet da :lol: Men de er kansje sprekere enn to hester;)
'

puff, berre hiver ut motoren å kobler noen pedal greier til bakhjula og trykker di to nedi, går fint d;)

#227640  av inzane2012

da var det nye luft filteret montert i bilen, og kan anbefale det på det sterkeste til alle som vurderer å kjøpe nytt!! får en helt sinnsjuk lyd av det og det ser utrolig rått ut! spess vist du i tillegg bytter ut div slanger til røde silicon slanger... bilder kommer så snart jeg har fått litt strøm på mobilen...

#227802  av inzane2012

her kommer bildene av jobben...

det oppstod ett lite problem, når jeg skulle prøve å tette igjen rundt den måleren som skal vere inni filteret med silicon fikk jeg det ikke til å henge skikkelig fordi det regna trollkjerringer og jeg stod ute...så jeg lurer på om motoren kan ta skade av at den måleren ikke får helt nøyaktige mål av lufta som kommer inn i motoren...

og hvor kan jeg få tak i en ny innsugsslange som ikke har hull til di to ubrukelige boksene som ikke har noe forseg??
Vedlegg
der var det nye filtert komt på plass, hadde ikke noe å tette igjen håla etter di to andre boksene som er på innsugsslangen, så satte di berre tilbake der di stod enn så lenge
der var det nye filtert komt på plass, hadde ikke noe å tette igjen håla etter di to andre boksene som er på innsugsslangen, så satte di berre tilbake der di stod enn så lenge
DSC00120.JPG (131.92 kiB) Vist 719 ganger
etter at den gamle filter boksen og dei andre var tatt ut, sleit ganske mye med å få ut den største
etter at den gamle filter boksen og dei andre var tatt ut, sleit ganske mye med å få ut den største
DSC00119.JPG (121.26 kiB) Vist 723 ganger
sånn såg det da ut før jeg begynte på jobben
sånn såg det da ut før jeg begynte på jobben
DSC00118.JPG (130.37 kiB) Vist 724 ganger
DSC00117.JPG
DSC00117.JPG (70.72 kiB) Vist 718 ganger
måtte pakke det opp mens jeg stod på posten, klarte ikke vente;) brukte en samsung e730 for å viste størrelsen på filteret
måtte pakke det opp mens jeg stod på posten, klarte ikke vente;) brukte en samsung e730 for å viste størrelsen på filteret
DSC00116.JPG (72.58 kiB) Vist 719 ganger

#227803  av inzane2012

ett siste bilde
Vedlegg
DSC00121.JPG
DSC00121.JPG (131.54 kiB) Vist 722 ganger

#227868  av Mr2Even

Hei, nei motoren tar ike skade, men den kan gå litt dårligere - den får litt feil info om luft inn, og blandingsforholdet luft/bensin blir litt feil.. Veldig bra der du har plassert føleren. Det gjor ikke noe om du har på de boksene, egentlig bare bra ved oppstart. Er den røde boksen noe som akselrerer lufte inn?? Mye kostet den?

#227933  av inzane2012

okok, var egentlig det jeg tenkte meg, merker det egentlig litt og, liksom litt tregere akks på lavt turtall på en måte:P hehe...

er den store formen på filterboksen som akselrerer luften inn i motoren, er noe friki design inni selve filteret som får luften til å gå mye fortere gjennom, hører det og når jeg gir på, mellom 4 og 5k rpm og 5-6k rpm så kommer det en fin liten suge lyd av filteret;)
men må si jeg er temmelig bra overrasket over forskjellen på lyden nå og sånn den va før, så kan ikke vente til jeg får råd til nytt eff.anlegg og grenrør;)

#229817  av inzane2012

trenger litt hjelp til valg av nye felger her, har kommet fram til to kandidater her ifra TSW...
Vedlegg
eller disse i enten 7/8*17...<br />btw, disse er faktisk ikke så helt ulike en audi felg vi lager på jobben:) den er faktisk en av di dyreste vi har etter 2 av di vi lager til WV:)
eller disse i enten 7/8*17...
btw, disse er faktisk ikke så helt ulike en audi felg vi lager på jobben:) den er faktisk en av di dyreste vi har etter 2 av di vi lager til WV:)

kyalami_black_reg_pop_white.jpg (49.99 kiB) Vist 713 ganger
disse her i 7*17&amp;quot;
disse her i 7*17&quot;
catalunya_black_reg_pop_white.jpg (139.53 kiB) Vist 712 ganger

#229836  av ArildM

Lika nr2 best :wink:

#229868  av mr2cato

Ta nr2 ja.

Det er så mange som har de øverste.
Pluss nr1 hadde passet bilen din bedre ;)

#229881  av inzane2012

heller litt mot den siste der selv, men det er noe med den første der som jeg liker, kan ikke helt sette fingeren på det, eneste jeg er litt usikker på er om ikke den nederste hadde passet bedre på en audi eller noe annet europeisk, den første har liksom litt mer av den "japse" looken jeg liker...hmmm...jaja, har nå enda litt tid på meg før jeg må bestemme meg, må først på en kjøper på di felgene jeg har på bilen nå uansett...

#229899  av mr2cato

Vil nå si at nr1 har mer "euro-look" enn nr2 jeg da :roll:

#232080  av inzane2012

da var D2 coilovers kjøpt inn av 3SGTE her på forumet, så over påsken skal nok di vere påmontert:) masse bilder av monteringen kommer

#232110  av mr2cato

gratulerer :D

Får håpe du ikke rister i stykker på humpete veier da! hehe

PÃ¥ fine veier er det derimot ingenting som er bedre en gode stive coilovere :P
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8