TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Olje flekk under bilen. StÃ¥tt i garsaje siden januar.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #227358  av GhostRider88

hei.

Var oppe i bilen i dag og startet den opp for å lade batteriet osv.

jeg bøyde meg ned for å se under bilen og da så jeg en liten oljeflekk under bilen. Har hørt at det er en lien svakhet på mr2 motorene men vil høre fra flere om de har det samme fenomenet på sine mr2'er. Det er ikke snakk om mye bare en liten flekk under oljeskruen hvor man tapper av oljen.

#227361  av MR2WideBody

Sikkert ikke noe stort værre enn å bytte pakningen på tappebolten da, hvis ikke du har oljemerker over bolten på blokka da

#227363  av GhostRider88

MR2WideBody skrev:Sikkert ikke noe stort værre enn å bytte pakningen på tappebolten da, hvis ikke du har oljemerker over bolten på blokka da
nei det er kunn under bilen det er en liten flekk. Er dette et vanlig fenomen på mr2'er eller 3s-ge motorene ?

#227369  av MR2WideBody

Vil nesten tippe at det er et vanlig problem når bilene begynner å bli gamle, hadde det på gamle gtien min jeg og, og på turboen så har jeg byttet både bolt og pakning. Så er ikke noe problem der hvertfall, men sålenge du ikke har noe lenger opp så er det bare å kjøpe ny pakning på toyota, koster ikke mange kronene

#227371  av MR2WideBody

Her er delenummeret: 90430-12027
koster 5 kroner og 65 øre i statene

#227374  av GhostRider88

MR2WideBody skrev:Her er delenummeret: 90430-12027
takker for det ;) da bytter jeg pakning neste gang jeg skal skifte olje og oljefilter ;)

#227382  av MR2WideBody

GhostRider88 skrev:
takker for det ;) da bytter jeg pakning neste gang jeg skal skifte olje og oljefilter ;)
Det hadde jeg og gjort, hadde ikke stressa med det så lenge det bare er noen dråper, værre hvis det hadde flyti under bilen

#227385  av GhostRider88

MR2WideBody skrev:
GhostRider88 skrev:
Det hadde jeg og gjort, hadde ikke stressa med det så lenge det bare er noen dråper, værre hvis det hadde flyti under bilen
ja enig, er bare snakk om noen få dråper og den lekker ikke olje fra andre steder enn kunn denne oljetappe skruen, grunnet en slitt pakning vil jeg tru.