TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• McRae debuterer Toyota S2000 rallybil i WRC

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#204176  av sindrejl

samme jeg tenkte også :) litt morro å få se nyere yotaer i rally igjen da

#204182  av celicat23

Kult! WRC trenger desperat flere merker for å gjøre det mer underholdene. Er direkte kjedelig slik som wrc er nå om dagen.

#204196  av Kilgallon

dette kan jo bli litt spennende da. håper bilen klarer å gjøre det bra da.

#204204  av Rømmling

ja får håpe de klarer å komme langt og satser litt mere på sportsbilen igjen ja. super 2000 høres lovende ut

#204408  av Speeder

Meget spennende, jeg har savnet Toyota i denne grenen. Mye mer til felles med vanlige biler, en den hersens F1

En liten digresjon:

Hva har skjedd med regelen om att produsenten på lage ett vist antall gategodkjente biler for å kunne delta i rally?

#204415  av CelicaTurbo

Speeder skrev:Hva har skjedd med regelen om att produsenten på lage ett vist antall gategodkjente biler for å kunne delta i rally?
Jeg aner ikke hva som har skjedd men den regelen kan ikke ha eksistert på mange år for de siste årene med WRC kjørte jo Toyota med en Corolla WRC basert på GT4 drivverk og chassis, men ingen slik bil er solgt til vanlig publikum.. er noen år siden de gav seg med den Corollaen nå (men den brukes så klart fremdeles i andre stevner, Thomas Schie vant jo NM sammenlagt med en slik for ett år eller to siden).

#204464  av aneriks

kan bli spennende og følge med på dette :D

#227481  av Rømmling

hvordan går det med s2000r?

men denne bilen skal kjøre i gruppe N
s2000 har firehjulsdrift men ikke turbo leste jeg
så den vil jo da ikke være med å kjempe toppen da

#227500  av defred

Stemmer at bilene i S2000 skal konkurere mot bilene i N4, altså den store gpn klassen (Subaru, Evo), de skal ikke kjøre mot WRC bilene. Det er maks 2 liter, uten turbo, har firehjulstrekk og sekvensiell girkasse.

#227576  av jsun

Det hadde vært moro med Toyota deltagelse i Rally igjen (med Pro Drive) ... meeeen....
Jeg savner biler i Toyota sitt utvalg med 4WD ..... sikkert flere som meg, ikke RAV4, men vanlige personbiler med prestanda!!
Når skal de se at det er en etterspørsel etter disse bilene?? (Mrk. 4Motion, Quattro, AWD, Xdrive, osv.....)

På den andre siden spurte jeg Toyota på Rud om når de vurderer den "Nye" Caldina'en fra Japan som erstatter for Avensis..... hmm.. kommer ikke, face lift på den gamle kommer :roll:

Ble litt "Off Topic" dette ....
Sist redigert av jsun den 12 mar 2007 18:04, redigert 1 gang totalt.

#227578  av ErikG

Kommer Caldinaen med venstre ratt da? Ikke så greit for et firma å ta inn j-spec biler i stedet for en suksess som Avensis.

#227579  av jsun

ErikG skrev:Kommer Caldinaen med venstre ratt da? Ikke så greit for et firma å ta inn j-spec biler i stedet for en suksess som Avensis.
Det var mer en tanke på at "gamle Avensis" har gått noen år nå, med div. oppg. og Caldina'en ser mye freshere ut ... men om den får rattet på vår side, og til Europa er nok tydeligvis lite sannsynlig. (Den ligner jo litt på Honda sin Accord STV)
Liker den :wink: