TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica 2.0 gt 87-88 mod

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #226872  av Brekke

Hallå!
Tenkte jeg skulle kjøpe meg en Celica 2.0 gt 87-88 mod snart, har planer om litt styling osv, så har da noen spørsmål.

1. Mulig å få byg om løktene? Evt hvor kan man kjøpe de?
2. Fargekode til Toyota Svart Metallic?
3. Evt små spoilere?
4. Bilder/pris av Orginal Alu. Felger som passer til bilen?
5. Mye drit å skru med disse bilene eller?

Så noen felger på en Svart metallic her på forumet som jeg syns var ganske deilige.

Jeg skal kose meg litt med å få bilen i fin form, siden jeg har lett tilgang til verktøy og billigere priser på det meste. De fleste kameratene mine kjører gamle volvo'er så da tenkte jeg, "da tar vi en gammal Celica" hehe.

Takk for svar, er ny her på forumet også, så håper denne tråden kommer på rektig sted! :P

#227110  av Brekke

Ingen som veit noe om dette? trodde det var mer aktivitet her på forumet :\
 #227112  av hmsilset

Brekke skrev:Hallå!
Tenkte jeg skulle kjøpe meg en Celica 2.0 gt 87-88 mod snart, har planer om litt styling osv, så har da noen spørsmål.

1. Mulig å få byg om løktene? Evt hvor kan man kjøpe de?
2. Fargekode til Toyota Svart Metallic?
3. Evt små spoilere?
4. Bilder/pris av Orginal Alu. Felger som passer til bilen?
5. Mye drit å skru med disse bilene eller?

Så noen felger på en Svart metallic her på forumet som jeg syns var ganske deilige.

Jeg skal kose meg litt med å få bilen i fin form, siden jeg har lett tilgang til verktøy og billigere priser på det meste. De fleste kameratene mine kjører gamle volvo'er så da tenkte jeg, "da tar vi en gammal Celica" hehe.

Takk for svar, er ny her på forumet også, så håper denne tråden kommer på rektig sted! :P
du får søke litt her inne så finner du det garantert,og det kommer nok svar etterhvert.Jeg kan bare svare dette:

1: Lyktene er en del av sjarmen med disse bilene da,men det finnes sikkert titalls andre lykter man kan bytte til.

2:Fargekode finnes inne i bilen en plass,eller din lakkerer finner den for deg om de yter ett minimum av service.

3:http://www.bsbildeler.no/butikk/varelis ... 4/9433/616 lette kun en plass nå da

5:Det er vaneligvis mye å skru på alle jeg har sett til under 30.000kr.Men det er sikkert mye enkelt siden det er såppass gamle biler.

Synes du skal satse på en sånn en samme hvor få her inne som kan hjelpe deg.Alt er igrunn bedre enn volvo da :wink: Ikke mye sjarm
å stå å fylle bensin dagen lang 8)

#227114  av Brekke

Ja jeg går nok for en sånn bil, og jeg er glad i å skru så tror ikke det blir no problem ;) Lyktene er greie de, men har lyst til å se hvordan den kunne sett ut med noen andre.

Takk for svar ;)

#227142  av hmsilset

ikke mange i god stand som er til salgs da. Gå til nærmeste bilimportør og sleng på bordet denne adr. her f.eks:

http://eng.autoscout24.com/home/index/d ... roto=&zip=

og si: Hent den,NÃ… :P 32000 i avgifter da....Men finner du en som er som ny er det verdt pengene :wink:

ps:Det er over 38000 celicabilder hos f.eks vg.MÃ¥ bla litt der 8)

#227155  av Brekke

hehe, men tenkte jeg skulle fikse den opp sjøl da, siden jeg jobber som bilmekanikker lærlig og får hel om lakering for 3-5 lapper hvis jeg pusser den ned sjøl, liker å kose meg med sånne ting jeg ;)

#227198  av hmsilset

Brekke skrev:hehe, men tenkte jeg skulle fikse den opp sjøl da, siden jeg jobber som bilmekanikker lærlig og får hel om lakering for 3-5 lapper hvis jeg pusser den ned sjøl, liker å kose meg med sånne ting jeg ;)
Å ja :P Liker bare å dille med allerede strøkne ting jeg.polert air scoop på kjøkkenbordet i dag,hehe. Ikke mitt eget bord selvfølgelig,for det er for fint til sånt :wink:

#227200  av Brekke

Kos, Jeg har tenkt litt på å bruke likt scoop og sånne "riller" eller hva det heter som en nyere turbo utagave av celica har på. men vi får se ;)

#227286  av tojo

Svar på nr.2 fargekode Toyota Svart Metallic (204)

#227347  av Brekke

Noen som kan gi meg bilde av et Tomt bagasjerom av disse bilene? skal bare tenke litt på hvordan jeg skal bygge kassa :)

#227634  av Brekke

Brekke skrev:Noen som kan gi meg bilde av et Tomt bagasjerom av disse bilene? skal bare tenke litt på hvordan jeg skal bygge kassa :)
Noen?

#227907  av joyce

Brekke skrev:hehe, men tenkte jeg skulle fikse den opp sjøl da, siden jeg jobber som bilmekanikker lærlig og får hel om lakering for 3-5 lapper hvis jeg pusser den ned sjøl, liker å kose meg med sånne ting jeg ;)
jeg har en gammel celica og liker å dulle med bilene,celica er en fin bil så lenge den er ren i linjene om du skjønner,
driver å skal ordne med min og men,for meg blir d å koste litt i og med
at jeg ikke har verksted....men styling skal jeg sette på den etterhvert hvis jeg ikke blir å selge den da .....
bilen min er fin for rust den.

#227913  av Brekke

joyce skrev:
jeg har en gammel celica og liker å dulle med bilene,celica er en fin bil så lenge den er ren i linjene om du skjønner,
driver å skal ordne med min og men,for meg blir d å koste litt i og med
at jeg ikke har verksted....men styling skal jeg sette på den etterhvert hvis jeg ikke blir å selge den da .....
bilen min er fin for rust den.
hva slags modell er det snakk om, hvis du vurderer å selge etterhvert? Bilder evt? :)