TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• KrF er ikke friske

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#227671  av Th4 Ghost

:roll:
hva faan skal de gjøre med det da? gå til japan og si at de ikke burde lage disse bilene noe mer?
eller legge på en hau med populære avgifter som vi tydeligvis henger etter sverige med..erm..er vel en grunn til at KrF ikke blir stemt frem

#227672  av Andy_Celica

Th4 Ghost skrev::roll:
hva faan skal de gjøre med det da? gå til japan og si at de ikke burde lage disse bilene noe mer?
eller legge på en hau med populære avgifter som vi tydeligvis henger etter sverige med..erm..er vel en grunn til at KrF ikke blir stemt frem
Sverige har mindre utgifter på bensinbiler en vi har i norge.

I sverige beregnes bla veiavgift etter utslip. Og diesel biler koster minimum 5000 i veiavgift, så i sverige opfordres det til å bruke bensin biler.

#227676  av Kilgallon

Herregud, er bare å ønske dem lykke til med dette :lol:

#227682  av angrykid

Greit nok at forslaget er litt drastisk, det kan jeg være enig i. Men ideen bak det hele, er jo faktisk miljøvern, noe faktisk flere burde bry seg om. Vi går her fornøyde å glade i dag, føder en og anna unge, som ikke kommer til å være like fornøyd å glad om 30 år, pga ungen er kullosforgiftet hver eneste mnd. Burde ringe en bjelle en eller annen plass, hva? :)

Men ja, ideen er pr i dag ikke gjennomførbar, pga vi har ikke fullgode alternativ til fossilt brennstoff. Så, når den tiden kommer, så er dette forslaget ett kjempebra forslag. I mine øyne, vel å merke. :)

#227684  av Th4 Ghost

Andy_Celica skrev:
Th4 Ghost skrev::roll:
Sverige har mindre utgifter på bensinbiler en vi har i norge.

I sverige beregnes bla veiavgift etter utslip. Og diesel biler koster minimum 5000 i veiavgift, så i sverige opfordres det til å bruke bensin biler.
jojo, men var KRF selv som sa at vi henger etter sverige med dette..hva henger vi etter egentlig? bortsett fra at avgiftene på alt som går på 4 hjul i norge er skyhøye

#227689  av celicat23

Fint at de går så klart ut med hva de mener. Da kan folk gi SKIKKELIG f..n i og stemme på dem, så er det problemet løst.

#227705  av sleeper

er det bare meg som begynner og bli DRITT lei av a bilistene får ALL skylda for forurensing om dagen?? virker som om de skal redde jorden ved bare og fjerne bilene!
20% av norges co2 utslipp kommer av bilene! mens de restenende 80% kommer fra helt andre ting!
og la oss da si at 10% av de 20 kommer fra privatkjøring, mens de resterende kommer fra tungtrafikk som frakter gods!

hvis de greier og fjerne ALLE privatbiler og sette alle personene på buss så greier de kansje og bli kvitt 6-7% av det totale utslippet i norge!! og det er hvis det ikke finnes NOEN privatbiler på veien!

er det bare meg som ser at de begynner i feil ende???
en annen ting som kansje er greit og tenke på er hvor mye nox gasser disse biesel bilene slipper ut! og hvordan det kommer til og bli f.eks i oslo om vinteren når 99% av alle biler er diesel biler?
kommer ikke akkurat til og bli mindre kreft og faenskap av det!! :evil:

og ved de neste setningene mine nå så kansje jeg får mange på nakken her så velger jeg og gå ut med det uansett!

Det jeg ser på som det største problemet her på jorden er rett og slett at det er\blir for mange menesker her på jorden! det er en grense på hva jorda tåler av menesker!
hva med og begynne og tenke på det som et problem?? ikke bare hvor mange km folk kjører for og komme seg på jobb\butikken\fam besøk osv!?!?

#227713  av Kilgallon

sleeper skrev:er det bare meg som begynner og bli DRITT lei av a bilistene får ALL skylda for forurensing om dagen?? virker som om de skal redde jorden ved bare og fjerne bilene!
20% av norges co2 utslipp kommer av bilene! mens de restenende 80% kommer fra helt andre ting!
og la oss da si at 10% av de 20 kommer fra privatkjøring, mens de resterende kommer fra tungtrafikk som frakter gods!

hvis de greier og fjerne ALLE privatbiler og sette alle personene på buss så greier de kansje og bli kvitt 6-7% av det totale utslippet i norge!! og det er hvis det ikke finnes NOEN privatbiler på veien!

er det bare meg som ser at de begynner i feil ende???
en annen ting som kansje er greit og tenke på er hvor mye nox gasser disse biesel bilene slipper ut! og hvordan det kommer til og bli f.eks i oslo om vinteren når 99% av alle biler er diesel biler?
kommer ikke akkurat til og bli mindre kreft og faenskap av det!! :evil:

og ved de neste setningene mine nå så kansje jeg får mange på nakken her så velger jeg og gå ut med det uansett!

Det jeg ser på som det største problemet her på jorden er rett og slett at det er\blir for mange menesker her på jorden! det er en grense på hva jorda tåler av menesker!
hva med og begynne og tenke på det som et problem?? ikke bare hvor mange km folk kjører for og komme seg på jobb\butikken\fam besøk osv!?!?
Er enig at det ikke er bilene som er det største problemet her i verden.
Bare se på alle fabrikkene, de står jo for en del av utslippene.
Skal man da bare begynne å kvitte seg med biler, fabrikker ol.
Hvordan skal da verden kunne fortsette å gå rundt?

#227716  av mr2cato

Har KRF noe positivt å tilføye i norsk politikk egentlig? :roll:
Er det bare jeg som føler at 90% av forslagene deres er meningsløse og er mot mesteparten av Norgesbefolkningens interesse?

KRF er et parti for spesielle ekstremister. ;)

#227720  av sindrejl

sleeper skrev: hvis de greier og fjerne ALLE privatbiler og sette alle personene på buss så greier de kansje og bli kvitt 6-7% av det totale utslippet i norge!! og det er hvis det ikke finnes NOEN privatbiler på veien!
er ikke enig her engang jeg da flere busser forurenser mer enn 30 biler. så om de fortsetter med dagens eldgamle møkkabusser så kanskje totale forurensingen går ned 2-3%? Husker den ene dagen i trondheim med ren luft.. det var da det var busstreik ;)

#227722  av sindrejl

mr2cato skrev:Har KRF noe positivt å tilføye i norsk politikk egentlig? :roll:
Er det bare jeg som føler at 90% av forslagene deres er meningsløse og er mot mesteparten av Norgesbefolkningens interesse?

KRF er et parti for spesielle ekstremister. ;)
likevel presterte jævlene å snuske til seg makta for noen år siden.. var vel 4% som stemte på dem eller noe slikt.

#227809  av inzane2012

vist KrF er så veldig miljøbevisste som di sier og vil fjerne biler som går på fossilt brennstoff innen 2020, hva skal di da gjøre med kvegproduksjonen?? kyr står faktisk for GANSKE mye av den globale oppvarmingen i verden siden metan gass er en mye mer potent drivhus gass enn co2, metan binder solvarmen 20 ganger mer effektivt her på jorda enn det co2 gjør, så kanskje noen burde finne opp noe som kan gjøre at kveg slipper ut mindre metan først, og heller ta bilindustrien etterpå!

#227828  av sleeper

inzane2012 skrev:vist KrF er så veldig miljøbevisste som di sier og vil fjerne biler som går på fossilt brennstoff innen 2020, hva skal di da gjøre med kvegproduksjonen?? kyr står faktisk for GANSKE mye av den globale oppvarmingen i verden siden metan gass er en mye mer potent drivhus gass enn co2, metan binder solvarmen 20 ganger mer effektivt her på jorda enn det co2 gjør, så kanskje noen burde finne opp noe som kan gjøre at kveg slipper ut mindre metan først, og heller ta bilindustrien etterpå!
montere katalysator?? :roll:

er så dritt lei av denne regjeringa.. gjør så forbanna mye dumt!
lurer litt på om jeg skulle gi faen og flytte til naboen...

#227832  av GT_rider

en annen ting som de heller ikke nevner, er skipstrafikken. Der har man en miljøsynder va dimnsjoner. Ser logikken i uttalelsen deres. Vi må gjøre noe drastisk, skal vi prøve å redde stumpene av klimaet vårt! Men som alltid har politikkerene hastverk, og setter urimelige krav ovenfor div produsenter, slik at disse ike har sjangs å overholde disse forpliktelsene. Hva løser politikkerene disse overskridelsene med? Jo avgifter. Det virker som de tror man kan kjøpe seg fri fra sine miljøforpliktelser!!!

Skal man få gjort noe, må man være med å utvikle teknologien. Her burde staten ha ett ansvar selv, gjennom sitt statlige oljeselskap. Sist jeg sjekka, så dreiv vi å byggde ut norsk sokkel. Så hvordan kan vi da redusere utsippene, når vi fortsatt gir full gass i andre enden av kjeden??