TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Christians mr2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#226141  av Arne rebel

Ser du tar i så det holder :lol: det er bra du bruker redskapen.....

#227253  av Christian

Tok ut motoren og byttet girkasse i dag. Hehe....fy som den så ut under :lol: Har ikke gått så fort denne gangen , men jeg har en bror som skrur på en MB, som stadig maser etter hjelp og mere pils....er jo reint koselig å skru da :D Motoren var vel ute på 4,0 timer...

Jaja, fikk som sagt ut motoren og byttet girkasse og clutch, den gamle clutchen var like fin, men trykkpalta var sort/blå/gul. Litt varmt kanskje?

Ny (litt brukt) Helix stage ettellerannnet er montert. Regner med å sette sammen drivakslinger/bærebro og nytt krengestang i morgen, samt sette det inn i bilen igjen. Er faktisk veldig greit å skru nå, alt sitter i skallen, så man slipper å tenke :lol:

Har også fått opp bagasjeluka, den satte seg fast i slutten av september 2006. Endte med å borre ett 60mm hull i senterplata og chassi, da fikk jeg endelig tak i det sure staget som var hoppet av. Pent? Nei! Men fikk tak i verktøyet mitt som lå baki der tilslutt :P

#227342  av Christian

Bare gjort litt må pirk i dag...
Vedlegg
Prosjekt "dunk dunk" i arb. bilen. Funker bgra, men ser ikke bra ut...
Prosjekt "dunk dunk" i arb. bilen. Funker bgra, men ser ikke bra ut...
HPIM1464.JPG (73.89 kiB) Vist 1126 ganger
Den gamle clucthen. Virket fortsatt helt fint, men har vært rimelig varm tror jeg ;)
Den gamle clucthen. Virket fortsatt helt fint, men har vært rimelig varm tror jeg ;)
HPIM1460.JPG (129 kiB) Vist 1125 ganger
Bandasjerte dp'en på nytt. Husket tilogmed å fukte den denne gangen. Skal også skaffe bandasje til turbo og manifoilden.
Bandasjerte dp'en på nytt. Husket tilogmed å fukte den denne gangen. Skal også skaffe bandasje til turbo og manifoilden.
HPIM1463.JPG (149.14 kiB) Vist 1131 ganger
Kraftverket mitt ;)
Kraftverket mitt ;)
HPIM1462.JPG (119.31 kiB) Vist 1131 ganger
I kjent posisjon.
I kjent posisjon.
HPIM1453.JPG (104.07 kiB) Vist 1123 ganger

#227356  av Martin J

Ser du har et par sensorer koblet opp nederst på downpipen.
Hvilke sensorer er dette?

#227406  av Christian

Er en ettermontert bredbåndslambda og en orginal temp sensor. Tror i alle fall det er en temp sensor....

Hvordan det?

#227551  av Martin J

Har samme downpipen.

Hvilken nytte har man av bredbåndslambda?
Dette mtp at den sitter etter "katten" som du ikke har...?

#227557  av Christian

Den lar meg se blandingsforholdet mellom luft/bensin. Vil ikke fungere om man har kat før sensoren.

#227916  av Christian

Oooog da gikk planene om å ikke gjøre mer enn å bytte motor/clutch i dass :lol: Kikket litt på bakdemperene, som viste seg å være helt skadeskutt. Kunne presse inn begge to med en hånd...De har vel ikke hatt helt godt av iskjøringa...

SÃ¥ da ble det bestillt D2 coilovers i dag :D

Komplett veltebur er også sånn delvis bestilt, men trenger en eller annen som kan hjelpe Autosafe i Drammen med noen mål. (Reise til verkstedet hans med en sw20 så han kan kontrollmåle) Alternativet er å sette inn motoren min i en helvetes fart og kjøre bilen ned for egen maskin. Men så har jeg ikke vinter dekk osv... :?

Basskassene er tatt ut av bilen m/forsterkerene. Veide fy og smerte...!

Midtkonsollen med touchskjerm er tatt ut og solgt. Lager en ny med plass til spiller m/ipod kontroll. Beholder frontsettet i bilen og kjører disse rett på spilleren. Da har jeg plass til å felle inn launchkontrolleren jeg har hatt liggende i 2 år 8)

Ny brukt front er skaffet, men ikke hentet.

Har også bestillt manifoild og turbo "dings" :P Er noe alla eksosbandasje, men i en slags folieform. Bandasjene funker bra, så jeg håper dette også vil hjelpe.

Girkassa er allerede byttet

Clucthen er allerede byttet.

Justerbare krengestag er montert forran og bak.

Hjemmelagde tårnstag er montert forran og bak.

Det kan bli artig i sommer :twisted:

#228072  av Morten

Sallan, skal si du plutselig fikk en rakett i hekken! :shock: :mrgreen:
Blir bra detta. :D

#228091  av Mr2 Mk2

Endelig litt tid til å skru eller :P ? Hvorfor bytter du girkasse?

#228122  av Christian

Mr2 Mk2 skrev:Endelig litt tid til å skru eller :P ? Hvorfor bytter du girkasse?
Fordi sperra var gåen... Har aldri åpnet ei girkasse før og orker ikke gjøre det i fullfart uten å sette inn en oppgradert sperre. Den jeg bytte ut skal jeg oppgradere over litt tid er planen. :)

#228123  av Christian

Morten skrev:Sallan, skal si du plutselig fikk en rakett i hekken! :shock: :mrgreen:
Blir bra detta. :D
Håper jo det... Ting ballet bare litt på seg...akkurat slik de pleier :lol:

#228152  av Christian

Da er vel buret her innen relativt kort tid, siden Jumbo fikser mål for meg. 8) Det som gjenstår da er vel igrunn å finne ut om jeg skal rote med å sveise meg inn på dempertårna. Blir jo stivere, men jeg vet ikke om det hjelper så mye at det er verdt det...?

Har også lurt på om jeg skal være litt radikal ang. luftfilteret. Enten dra det opp som ett Tom's scoop eller ut igjennom luftinga ved skjermen. Ser for meg at det vil være noe å tjene på det kontra å ha det i motorrommet...? Bare en ide, men venter med å gjøre noe med det foreløpig. Skal montere opp en temp sensor midlertidig på filteret for å sjekke faktisk temp. før jeg borrer.

Planen for helga blir da og fikse eksosfolien, montere inn motoren og montere coiloverene hvis de kommer på fredag, noe jeg håper :)

#228997  av Christian

Turbo og manifoild er pakket inn, og motoren er satt inn i bilen igjen. Fikk ikke coiloverene, men de er sendt, så neste helg skal de inn sammen med nytt krengestag forran. Må ogsa senke bærebroa bak, siden en tulling har montert det bakre krengestaget feil vei, noe jeg ikke så før jeg skulle montere eksosen :lol:

Buret er bekreftet ferdig til i morgen kveld, så når Tommy får hentet det blir det montering av dette også :)

#229112  av jumbo

Jeg er glad det er DU som skal slite med å montere det og ikke meg jeg :lol:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12